Ντόρα Μπακογιάννη: Υποβάθμιση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης – Στον «αέρα» ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

mpakogianni-baridi-gia-ti-nd-i-epimoni-samara.w_hr

Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή η Ντόρα Μπακογιάννη προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη και Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Παπαδημητρίου στην οποία καταγγέλλει υποβάθμιση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης αλλά και σχετικά με τον ΒΟΑΚ για τον οποίο θέτει ερωτήματα τόσο όσον αφορά το σχεδιασμό αλλά και για το αν η κυβέρνηση προτίθεται να βάλει διόδια.

Πιο αναλυτικά, στην ερώτησή της η κ. Μπακογιάννη τονίζει τα εξής:

Η κα Μπακογιάννη, σε ερώτησή της προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη και Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Παπαδημητρίου, επισημαίνει ότι «με την τροπολογία 1464/171 που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα, η κυβέρνηση απροκάλυπτα και ανερυθρίαστα αποκάλυψε τις πραγματικές της προθέσεις για τον ΟΑΚ και το ΒΟΑΚ. Οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις για την απαξίωση και υποβάθμιση του σημαντικότερου αναπτυξιακού εργαλείου της Κρήτης, του ΟΑΚ, πλέον επιβεβαιώθηκαν και διά νόμου».

 

Μεταξύ άλλων αναφέρει στην ερώτησή της στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη:

«Με την τροπολογία 1464/171 που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα, η κυβέρνηση απροκάλυπτα και ανερυθρίαστα αποκάλυψε τις πραγματικές της προθέσεις για τον ΟΑΚ και το ΒΟΑΚ. Οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις για την απαξίωση και υποβάθμιση του σημαντικότερου αναπτυξιακού εργαλείου της Κρήτης, του ΟΑΚ, πλέον επιβεβαιώθηκαν και διά νόμου.

Με την τροπολογία, αφαιρείται από τον ΟΑΚ η αρμοδιότητα εκτέλεσης των σχεδιαζόμενων και των εν εξελίξει έργων, συμπεριλαμβανομένου του ΒΟΑΚ, και μεταφέρεται στο Υπουργείο Υποδομών. Στην ουσία, αδρανοποιείται ο ΟΑΚ, ο οποίος πλέον θα δρα μόνο αν ο Υπουργός του αναθέσει κάποιο έργο οδοποιίας. Με τη ρύθμιση αυτή κινδυνεύουν όλα τα έργα στην Κρήτη και ανοίγει ο δρόμος για αλλαγή του φορέα υλοποίησης στο έργο του κόμβου της Αγίας Πελαγίας, ένα ώριμο και κατεπείγον έργο οδικής ασφάλειας που καθυστερεί αδικαιολόγητα. Ίδια κατάσταση δημιουργείται και σε ένα άλλο σημαντικό έργο, στο τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές. Ακόμη, αυθαίρετα και χωρίς μελέτη βιωσιμότητας, αποφασίστηκε να εξαιρεθούν από το ΒΟΑΚ 100 χιλιόμετρα (Κίσσαμος – Χανιά και Άγιος Νικόλαος – Σητεία), καθώς η κυβέρνηση έκρινε ότι ο σημερινός δρόμος επαρκεί για τις ανάγκες των τουριστικών περιοχών που εξυπηρετεί.

Επιπλέον, η κυβέρνηση τροποποίησε διατάξεις των νόμων 4412/2016 και 4413/2016, τους οποίους η ίδια συνέταξε και ψήφισε, για να γίνουν πιο «ευέλικτες» οι διαδικασίες και να «επισπευσθούν», όπως αναφέρεται, οι διαδικασίες ωρίμανσης στα έργα παραχώρησης.

Δηλαδή, η κυβέρνηση παραδέχεται ότι δεν έχει κατορθώσει να πετύχει ωριμότητα στα έργα υποδομής και, έτσι, αλλάζει τους νόμους για να μπορέσει να δημοπρατήσει μη ώριμα έργα.

Δυστυχώς, εδώ και 3 χρόνια, η κυβέρνηση αποδεικνύει ότι όχι μόνο δεν είναι ικανή, αλλά δεν έχει και την πρόθεση να προχωρήσει με στέρεα βήματα στην κατασκευή του ΒΟΑΚ. Με το σχεδιασμό που έχει επιλέξει δημιουργεί για το έργο επικίνδυνες ασάφειες, προκαλεί καθυστερήσεις και θέτει τις βάσεις για πολλαπλάσια οικονομική επιβάρυνση του Δημοσίου.

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  • Για ποιο λόγο αφαιρείτε τα οδικά έργα και τις μελέτες (ακόμα και τις εν εξελίξει) και απαξιώνετε τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, που διαθέτει ικανό προσωπικό και πλήρη γνώση των έργων του νησιού; Από τα εν εξελίξει έργα και τις υπάρχουσες και σχεδιαζόμενες μελέτες, ποια σκοπεύετε να κρατήσετε στο Υπουργείο Υποδομών και ποια θα μεταφέρετε στον ΟΑΚ;
  • Γιατί εμποδίζατε τη δημοπράτηση του ώριμου έργου του κόμβου στην Αγία Πελαγία από τον ΟΑΚ, ενώ καθημερινά συμβαίνουν σοβαρά τροχαία δυστυχήματα; Τελικά θα το δημοπρατήσει ο ΟΑΚ ή κάποιος άλλος φορέας; Και αν ναι, πότε; Και ακόμα, ποιος και πότε θα δημοπρατήσει το ώριμο και σημαντικό έργο οδικής ασφάλειας Γεωργιούπολη – Πετρές;
  • Θεωρείτε πως αποψιλώνοντας μια αποκεντρωμένη δομή όπως τον ΟΑΚ, υπηρετείτε την αποκέντρωση; Έχετε την άποψη ότι η σημερινή διοίκηση (που εσείς ορίσατε) είναι ανεπαρκής να ανταποκριθεί στον ρόλο που ως τώρα είχε;
  • Ενώ εδώ και 3 χρόνια διατυμπανίζατε την πρόθεσή σας για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ, δεν προχωρήσατε ακόμα στην ανάθεση της στρατηγικής μελέτης του δρόμου, με την οποία θα μελετούνταν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι, θα γινόταν χωροθέτηση του έργου και θα επιλεγόταν το κατάλληλο χρηματοοικονομικό μοντέλο κατασκευής. Γιατί δεν αναθέσατε ακόμα τη μελέτη, αλλά αντιθέτως προχωρήσατε σε γρήγορες αναθέσεις προκαταρκτικών μελετών, σε συμβούλους και εξωτερικούς φορείς; Επίσης, πόσος χρόνος θα απαιτηθεί μέχρι ν’ ανατεθεί τελικά η στρατηγική μελέτη και πόσος για να ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των σχετικών έργων;

Σχετικά με το ΒΟΑΚ:

  • Έχει οριστικοποιήσει το Υπουργείο τη χάραξη, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το κόστος του έργου και το χρηματοοικονομικό μοντέλο χρηματοδότησης; Και αν ναι, ποια είναι αυτά;
  • Διαθέτει το συνολικό έργο οριστική χωροθέτηση, οριστικές περιβαλλοντικές και αρχαιολογικές αδειοδοτήσεις; Αν όχι, ποια ακριβώς τμήματά του διαθέτουν και ποια όχι;
  • Έχετε εξασφαλίσει σχετικές χρηματοδοτήσεις και σε ποιο ύψος; Σκοπεύετε να βάλετε διόδια;
  • Γιατί αφήνετε εκτός έργου τα τμήματα Χανιά – Κίσσαμος και Άγιος Νικόλαος – Σητεία; Με ποια μελέτη βιωσιμότητας και με ποιες μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου προχωρήσατε σε αυτή την απόφαση;»

 

To άρθρο Ντόρα Μπακογιάννη: Υποβάθμιση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης – Στον «αέρα» ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης εμφανίστηκε στον Αγώνας της Κρήτης.

Κατηγορίες: 

Άφησε το σχόλιο σου:

Τελευταία νέα Κρήτης

Φρικτός θάνατος ηλικιωμένου στα Χανιά
Βρήκαν ποιοι έκλεψαν το λάδι
Μοναδικό βίντεο: Το φαράγγι της Σαμαριάς από ψηλά
Στο ενοίκιο γύρισαν οι Κρητικοί, "ξέχασαν" την αγορά σπιτιού
Ιστορία από τον ωραιότερο άντρα κρύβουν τα μανουσάκια Κρήτης
Συνελήφθη εκπαιδευτικός στην Ιεράπετρα, για ασέλγεια σε μαθήτριες!
Με ναρκωτικά πιάστηκε 57χρονος
Με ηρωίνη συνελήφθη ένας 32χρονος
Δύο Ι.Χ έπεσαν σε ανοιχτό φρεάτιο στο δρόμο Μοίρες-Τυμπάκι
Παίρνουν μέτρα για να μην εξαφανιστούν οι ασκορδουλάκοι
Η Χειρουργική Κλινική επέστρεψε στο δεύτερο όροφο
Αυξημένα θα είναι τα μέτρα της Τροχαίας τις Απόκριες και την Καθαρά Δευτέρα
Κυρώσεις για τις σπατάλες νερού στην Κρήτη; (video)
Όταν το Τυμπάκι της Κρήτης ισοπεδώθηκε για να γίνει το ναζιστικό αεροδρόμιο
Το Τυμπάκι θυμάται τη γερμανική κατοχή
Το χωριό -"φάντασμα" δεν...λέει να βυθιστεί!
NA ZΗΣΕΙ Η ΛΕΒΕΝΤΟΓΕΝΝΑ ΚΡΗΤΗ ΜΕ ΤΑ ΚΟΠΕΛΙΑ ΤΗΣ..!!!
Όταν οι μειοψηφίες θέλουν να υποτάξουν την κοινωνία
Η αποτίμηση της συζήτησης για τον ΒΟΑΚ και η επόμενη μέρα των έργων στο Νομό Λασιθίου
Μέτωπο Ιεράπετρας-Σητείας-Βιάννου και Περιφέρειας για διεκδίκηση άμεσων ενισχύσεων
Λέκκας: SOS - Δεν αρκεί πλέον το νερό στην Κρήτη
Με Πάντερ, αλλά και προβλήματα στην Κρήτη η ΑΕΚ
Το περιπετειώδες ταξίδι με καγιάκ και ο γύρος της Κρήτης!
Πάνω από 500 ποικιλίες κρασιών γεύτηκαν χιλιάδες κόσμου στα “Οινοτικά”
Εκδρομή Συλλόγου Αλατσατιανών Ηρακλείου στο Παρασπόρι
Σεισμός 4 Ρίχτερ στη Σητεία
Δελτίο τιμών ελαιολάδου (τελευταία ενημέρωση 06/02/2018)
18 χρόνια φυλάκιση για την εκτέλεση “συμβολαίου θανάτου”(η δολοφονία είχε γίνει το 2006 στη Σητεία)
Δήλωση Γιάννη Πλακιωτάκη για την εξαίρεση του νομού Λασιθίου από τον ΒΟΑΚ
4ος ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ 16 -18 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018
Μειωμένη η ποσότητα και χαμηλή η ποιότητα της ελαιοπαραγωγής στην Κρήτη
Χειμώνας χωρίς βροχές για την Κρήτη (video)
Με την ευθύνη αποκτούμε αυτοσυνειδησία. Γινόμαστε ενεργοί και συνειδητοποιημένοι πολίτες
Δείτε αυτά τα νούμερα και επανεξετάστε… πόσα ΖΟΡ έχουμε νοτίως της Κρήτης;
«Η χειρότερη χρονιά της τελευταίας 30ετίας... βροχομετρικά»!
Κρήτη: Το κοριτσάκι που αρνείται τη μαμά του για το χαμένο θησαυρό
Νοτιάδες & εκτόξευση υδραργύρου στους 27°C στην Κρήτη
Κρήτη: Καυγάς αγροτών on air για τους συνδικαλιστές
Συνεχίζεται το χειμωνιάτικο καλοκαίρι στην Κρήτη, άφαντες οι βροχές
Ευχαριστήριο για την στήριξει στο θέμα του υβριδικού
Στα αζήτητα η δωρεά της οικογένειας Λεμπιδάκη
Οι γρίφοι του Δίσκου της Φαιστού - τι σημαίνει Ι-QE-KU-RJA;
Βιβλιοπώλης στην Σητεία περιμένει 10 χρόνια την Αστυνομία να του εξοφλήσει το χρέος - Τι απαντά η ΕΛ.ΑΣ
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Ανακαλείται ο τίτλος στον ιστορικό Χάινς Ρίχτερ για το θέμα της Μάχης της Κρήτης
Κάνει τον περίπλου της Κρήτης με κανόε καγιάκ (video)
Αντιδράσεις για να μην κοπούν οι αγροτικές επιδοτήσεις
Σχόλιο του ΣΥΡΙΖΑ ΛΑΣΙΘΙΟΥ για τον ΒΟΑΚ
Γεμάτη από το καύσιμο του μέλλοντος η Κρήτη!!!
Από την Κρήτη ερχόμαστε για την Μακεδονία - Υψώνουμε τα λάβαρα για την Ελευθερία.
Πολύνεκρο Kρήτη: Ο πατέρας δεν γνωρίζει ακόμη ότι στο τροχαίο «χάθηκαν» σύζυγος και κόρη
Γνωρίζατε πως 3.000 από τους 6.000 Μακεδονομάχους ήταν Κρητικοί; Tα ονόματα των 39 Kαπεταναίων
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης οι περιοχές της Κρήτης που χτυπήθηκαν από την ανεμοθύελλα
Δωρεάν εισιτήρια από την ΑΝΕΚ για οικονομικά αδύνατους συμπολίτες μας
ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑΝΝΗ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ ΜΕ ΘΈΜΑ :ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟY ΟΔΙΚΟY ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (ΒΟΑΚ) ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΛΑΣΙΘΊΟΥ
Η αεροπορική εταιρία Condor, προσθέτει φέτος νέες πτήσεις προς το αεροδρόμιο Σητείας
Υβριδικό ΤΕΡΝΑ και ενεργειακή πολιτική της Περιφέρειας Κρήτης
Οι αγρότες "ισοπεδώθηκαν" -στις χωματερές τα προϊόντα
Εσείς θα πηγαίνατε με ποδήλατο στη Φινλανδία; Γιατί μια οικογένεια Φινλανδών έφτασε στα Χανιά με ορθοπεταλιές
Σύνδεση μεταξύ των αρχαιολογικών χώρων των Χανίων θέλει να αναπτύξει το υπ. Πολιτισμού
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΗΤΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ KΑΙ ΚΑΛΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΠΑΡΕΥΡΕΘΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Παραιτήθηκε ο διευθυντής του σχολείου όπου σηκώθηκε η αλβανική σημαία
Νέα στοιχεία για την τραγωδία με τον πατέρα και τον γιο που βρέθηκαν νεκροί στην Κρήτη
Κατασκευαστική επιχείρηση στο ν. Λασιθίου έλαβε εικονικά φορολογικά στοιχεία 190.000 ευρώ
Το Μανιφέστο της Κρήτης για το συλλαλητήριο στην Αθήνα (4 Φλεβάρη 2018)
Δωρεάν προληπτικός έλεγχος με υπέρηχο μαστού και ενημέρωση Σητεία
Η ισχύς εν τη ενώσει ... για τα κρητικά προϊόντα στο εξωτερικό!
Χιονιάς στην Κρήτη - δεμένα τα πλοία - που χρειάζονται αλυσίδες /vid
Μαθητές στην Κρήτη δώσανε «ραντεβού» για να παίξουν ξύλο
Στ. Αρναουτάκης: Διεκδικούμε Περιφέρεια – φορείς τον ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι την Σητεία
Σαμαριά και Ψηλορείτης, Σητεία και Κριτσά
Στην "κατάψυξη" η χώρα - Η Κρήτη θα "κάνει τη διαφορά"
Ο γύρος της Κρήτης με καγιάκ… ο Μανώλης Λουδάρος στο Βάι
Η πρόταση Πρωτονοτάριου για τρένο στην Κρήτη
Φορολογικές παραβάσεις σε ελαιουργείο
Σεισμός με το "καλημέρα" στην Ζάκρο
Πώληση του 77,8% του Sitia Bay στην Iktinos – Τουριστική εγκατάσταση στην θέση Όρμος Φανερωμένης Σκοπής Σητείας
Ένοχος ο γιατρός για την παράλυση της 21χρονης φοιτήτριας στην Κρήτη
Οι υπερασπιστές της Πόλης - 1000 λεοντόκαρδοι Κρήτες με αρχηγό τους στον σφακιανό Καλλικράτη που έμειναν τελευταίοι και έδωσαν την ζωή τους
Τροποποίηση δρομολογίων πλοίου Πρέβελης
Επίσκεψη Δημάρχου Σητείας στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας για ενημέρωση σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων
Επενδυτικό ενδιαφέρον για τρένο στην Κρήτη - Χανιά Ηράκλειο σε 22 λεπτά προβλέπει η μελέτη!
Ασταμάτητο και στις γιορτές το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
«Αστέρι» της χρονιάς η Κρήτη στην έκθεση της Βιέννης
Η πραγματική αγορά και οι παραμορφωτικοί καθρέφτες του ελαιολάδου
Κουρουμπλής : "Δεν ήρθα να πω θα" ... αλλά εξαγγελίες έκανε !
Είχε περάσει και απ’ τη Σητεία το Andromeda με τους 410 τόνους εκρηκτικών
Ούτε...μακέτα δεν έχει ο περιβόητος ΒΟΑΚ!