Πώς η Cosco θα μετατρέψει τον Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου

Το λιμάνι του Πειραιά μετατρέπεται σε μια από τις πιο...
σημαντικές επενδύσεις εκτός Κίνας για την εταιρεία – Τα ρεκόρ και τα εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Σε ένα με ενάμιση χρόνο ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, από τρίτο που είναι σήμερα. Αυτό είναι ο στόχος των στελεχών της Cosco που βλέπουν την επένδυσή τους να είναι μια από τις επικερδέστερες και σημαντικότερες επενδύσεις εκτός της Κίνας.

Τα αποτελέσματα άλλωστε πιστοποιούν τα παραπάνω. Η ελληνική θυγατρική ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) κατέγραψε αύξηση της καθαρής κερδοφορίας κατά 25,8% σε 11,75 εκατ. ευρώ (13,65 εκατ. δολάρια), τόσο λόγω της αυξημένης δραστηριότητας όσο και λόγω της ανατίμησης του ευρώ έναντι του δολαρίου. Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Cosco Shipping Ports, ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 31% σε ετήσια βάση αγγίζοντας τα 96 εκατ. ευρώ (111,4 εκατ. δολάρια).

Σε σχετική ανάλυσή του, ο κινεζικός όμιλος αναφέρει ότι ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε ως αποτέλεσμα της αυξημένης ροής εμπορευματοκιβωτίων, λόγω των καταπλεύσεων περισσότερων πλοίων, στο πλαίσιο της συμμαχίας Ocean Alliance. Επίσης, θετικά συνέβαλε και η αύξηση των τελών διακίνησης για τοπικά φορτία, από τον Μάρτιο κι έπειτα.

Η διακίνηση των κοντέινερς αυξήθηκε το 2017 κατά 6,4% έναντι του 2016, από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, που διαχειρίζεται ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά. Σε απόλυτους αριθμούς: Το 2017 διακινήθηκαν 3,691 εκατομμύρια κοντέινερς (Teus) έναντι 3,471 εκατομμυρίων το 2016. Το 2018 μπορεί να ξεπεράσουμε και τα πέντε εκατομμύρια».

Επίσης η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων φέτος καταγράφει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, με αποκορύφωμα τον μήνα Ιούλιο, όταν από τον Πειραιά φορτοεκφορτώθηκαν συνολικά 415.000 εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος αυξημένο κατά 34,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Πρόκειται για νέο ιστορικό υψηλό, το οποίο μάλιστα ξεπέρασε κατά πολύ το προηγούμενο που είχε σημειωθεί τον Ιούνιο με 374,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Παράλληλα, ο Ιούλιος ήταν και ο πρώτος μήνας κατά τον οποίο η σχετική δραστηριότητα ξεπέρασε για πρώτη φορά το φράγμα των 400.000 εμπορευματοκιβωτίων. Πλέον, σε επίπεδο επταμήνου (Ιανουάριος-Ιούλιος), έχουν διακινηθεί συνολικά 2,49 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που συνιστά αύξηση της τάξεως του 20,7% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

«Κάθε εβδομάδα δεκαέξι με δεκαοκτώ εμπορευματικές αμαξοστοιχίες αναχωρούν από τον Πειραιά για την κεντρική και τη δυτική Ευρώπη. Το πρόγραμμα για τη διασύνδεση των θαλάσσιων και χερσαίων γραμμών Κίνας και Ευρώπης υλοποιείται πλέον και επιδιώκεται η μεταμόρφωση του Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα αναδιανομής φορτίου, σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα Logistics Services της περιφέρειας», λέει ο επικεφαλής της PCT, Ζανγκ Ανμινγκ και προσθέτει: «Ο Πειραιάς είναι το κέντρο του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού κόσμου.

Η σιδηροδρομική μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων από τον Πειραιά, μέσω ΠΓΔΜ και Σερβίας, προς την Κεντρική Ευρώπη θα διαρκεί δύο ημέρες. Πολύ πιο γρήγορα, δηλαδή, από τον χρόνο που χρειάζεται ένα εμπορικό σκάφος από την Ασία να διασχίσει το Σουέζ, τη Μεσόγειο και μέσω τα στενών του Γιβραλτάρ, της Ισπανίας και τη Γαλλίας, να καταπλεύσει και ξεφορτώσει στο λιμάνι του Ρότερνταμ ή του Αμβούργου. Η Αυστρία, για παράδειγμα, εισάγει αγαθά κυρίως μέσω των λιμανιών του ευρωπαϊκού βορρά, θα μπορούσε να επωφεληθεί από τη νέα διαδρομή στο μέλλον».

Το λιμάνι του Πειραιά είναι ήδη στην 7η θέση μεταξύ των 20 μεγαλύτερων Ευρωπαϊκών εμπορικών λιμανιών. Πέρυσι κιόλας,ο Πειραιάς ανέβηκε κατά έξι θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών λιμανιών στη σχετική ετήσια λίστα της ναυτιλιακής επιθεώρησης Lloyd’s List (Global Ports Top 100), στην 38η θέση διεθνώς από την 44η το 2016.

Οι εκτιμήσεις για φέτος σχετικά με το λιμάνι του Πειραιά είναι ότι θα κινηθεί ακόμα υψηλότερα, καθώς βρίσκεται πλέον στα πλάνα και των τριών μεγάλων παγκόσμιων συμμαχιών τακτικών γραμμών, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων στην προβλήτα ΙΙΙ στις αρχές του 2019, η συνολική χωρητικότητα των προβλητών I, ΙΙ και ΙΙΙ θα αυξηθεί σε 7,2 εκατομμύρια κοντέινερς (TEUS).

Με το συνεχώς αυξανόμενο επενδυτικό πρόγραμμα η COSCO είναι αποφασισμένη να αναβαθμίσει περεταίρω τον Πειραιά ως κεντρική πύλη του ευρώ-ασιατικού εμπορίου καθώς είναι το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι μετά το Σουέζ. Ο επικεφαλής της PCT λέει ακόμη ότι κινεζικός όμιλος συνεισέφερε στην ανάπτυξη του λιμανιού, δημιουργώντας 1.600 θέσεις εργασίας.

Η κινεζική επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά έχει δώσει υπεραξία στην ευρύτερη περιοχή, αυξάνοντας ταυτόχρονα το επενδυτικό ενδιαφέρον εταιρειών ελληνικών και ξένων συμφερόντων, που στοχεύουν στη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων, συνεδριακών κέντρων και εμπορικών χώρων στα cruise terminals, επωφελούμενες από την αναβάθμιση της πόλης.

«H πορεία μας είναι ήδη επιτυχής. Είμαστε πολύ περήφανοι. Στα σχέδια μας είναι η δημιουργία του μεγαλύτερου εμπορικού λιμανιού της Μεσογείου μέσα στα επόμενα 1-2 χρόνια. Έχουμε ξεκινήσει την προετοιμασία εδώ και 8 χρόνια», λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ.Ζανγκ και προσθέτει: «Είμαστε αισιόδοξοι για τη συνεργασία Ελλάδας-Κίνας. Με καλή συνεργασία, οι δύο αυτές χώρες μπορούν να πετύχουν τα πάντα. Ελπίζουμε ότι αυτή η συνεργασία θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο. Η Ελλάδα δεν είναι μόνον πύλη εισόδου στην Ευρώπη, αλλά σε όλο τον κόσμο. Η Κίνα έχει ήδη βοηθήσει την ελληνική οικονομία και θα συνεχίσει να την στηρίζει όπως μπορεί», τονίζει.
Πηγή

Κατηγορίες: 

Άφησε το σχόλιο σου:

Τελευταία νέα Κρήτης

Επικίνδυνα πίσω το πρόγραμμα ελέγχου μελιταίου πυρετού στην Κρήτη
Νέα παράταση υποβολής δηλώσεων στο Εθνικό Κτηματολόγιο
Ενισχύσεις 2019: Άλλα υπόσχεται ο υπουργός, άλλα λέει ο ΟΠΕΚΕΠΕ!
"Απαρατήρητοι θάνατοι - Θα συνεχίσουμε να κλείνουμε τα μάτια;"
Πως θα πετύχουμε θέρμανση με… λιόκλαδα;
Συνεχίζεται το Bazaar από το «Χαμόγελο του Παιδιού» στη Σητεία
Καιρός: Με αφρικανική σκόνη ξεκινάει η Μεγάλη Εβδομάδα
Υπουργός Εσωτερικών Αλέξης Χαρίτσης: 400.000,00 € στον Δήμο Σητείας για την αντιμετώπιση ζημιών που προκλήθηκαν από θεομηνίες
Διεθνές Ινστιτούτο Ελαιολάδου ιδρύεται στις ΗΠΑ
Αναπληρώνονται τα δρομολόγια της γραμμής που εξυπηρετεί το "Πρέβελης"
Ο κρητικός που τα έβαλε με τους ισχυρούς Αμερικάνους!
Κρήτη - Νέα απάτη: «Σήκωσα το τηλέφωνο και μου κόπηκαν τα πόδια»
Συνταξιούχος Κρητικός βρέθηκε να "χρωστά" στην εφορία...3 δισ. ευρώ!
«Βόμβα» τα ληγμένα φυτοφάρμακα - Η βροχή τα μεταφέρει παντού
Υπ. Ναυτιλίας: Θα διασφαλιστούν τα δρομολόγια του «ΠΡΕΒΕΛΗΣ»
4.700.000 ευρώ για την ανέγερση νέου Δημαρχείου στη Σητεία
Κρήτη - Οργή για την απίστευτα κακοποιημένη προβατίνα
Πασχαλινό bazaar από «ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ»!
Η Κρήτη "θεραπεύει" - Συμφωνία για την αποκατάσταση Ρώσων κοσμοναυτών σε κέντρα ευεξίας στην Κρήτη!
«Πρόσκληση στρατευσίμων 2019 Β΄ΕΣΣΟ»
Έκαναν... φτερά 74 αρνιά - Εξιχνιάστηκε η 1η μεγάλη φετινή ζωοκλοπή
Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια του Πρέβελης
Τα κουνούπια στην Κρήτη «οργιάζουν» - Έρχεται δύσκολο καλοκαίρι
Πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη συνάντηση του Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Αρναουτάκη με αντιπροσωπεία των πληγέντων από την υπερχείλιση των ποταμιών Παντέλη και Σκλαβεδιάκου
Οδύνη για την 20χρονη που έφυγε πρόωρα
Απελευθερώνεται η εμπορία αποσταγμάτων μικρών παραγωγών
Θρίλερ με την τιμή του ελαιολάδου
Έρχονται… ξένα λάδια στην Κρήτη
Εκπαιδευτές από όλη την Κρήτη του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στην Σητεία(βιντεο-φωτο)
Από 6 έως 20 Μαΐου οι εγγραφές μαθητών στα δημοτικά
Ο Γιώργος Καμίνης στο Λασίθι - Αναλυτικά το πρόγραμμα
«Ωριμάζει» η ένταξη της Μονάδας Διαχείρισης Απορριμμάτων Σητείας
Ακρωτηριασμοί σκύλων: Μια βάρβαρη… «συνήθεια» η οποία πρέπει να σταματήσει!
Σκόνη και 23 βαθμοί Κελσίου σήμερα στην Κρήτη
Mέχρι και την... Κρήτη διεκδικεί η Τουρκία - Νέο προκλητικό έγγραφο
Εξαιρετικό παράδειγμα από Κρήτη: Κράνη σε ειδικά ράφια, μέσα στις σχολικές τάξεις!!!
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευαγγ. Αποστολακης θα επισκεφθεί τη Σητεία
Από Δευτέρα η υποβολή αιτήσεων ενιαίας ενίσχυσης
Σαρωτικοί έλεγχοι στην αγορά λόγω Πάσχα
«Eισβολή» αφρικανικής σκόνης στην Κρήτη
Στη Σητεία για μια μοναδική πεζοπορία ο Φυσιολατρικός Σύλλογος Ηρακλείου
«ΦιλόΔημος»: «Ενίσχυση» σε Σητεία και Ανώγεια για αθλητικά έργα
Τις πλημμυρισμένες περιοχές στη Σητεία επισκέφτηκαν Ι. Πλακιωτάκης, Αλ. Μαρκογιαννάκης
Από 1 εκατ. Ιεράπετρα και Σητεία για τις καταστροφές [βίντεο]
Επίσκεψη στις πληγήσες περιοχές
Νικητής ο Γιάννης Ζερβάκης στα 10χλμ. με ρεκόρ!
ΔΗΛΩΣΗ υποψήφιου Περιφερειάρχη Κρήτης Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη
Επιδοτήσεις με σκοπό τη… μείωση της παραγωγής
Μ.Θραψανιώτης: Επιτέλους το Λασίθι «μπαίνει στο κάδρο» της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στην Κρήτη
«Φωτιά» τα καύσιμα στην Κρήτη
Ιεράπετρα & Σητεία μετρούν πληγές από την κακοκαιρία - Τραγική η επόμενη μέρα
Τμήμα Φυσικοθεραπείας στην Ιεράπετρα και Φυσικής Αγωγής στον Αγ. Νικόλαο στο νέο «Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης»
Εικόνες αποκάλυψης: “Πνίγηκε” η Κρήτη από τη σφοδρή κακοκαιρία – Κινδύνεψαν άνθρωποι, πνίγηκαν ζώα, εκτεταμένες καταστροφές (vids, pics)
Εικόνες αποκάλυψης: “Πνίγηκε” η Κρήτη από τη σφοδρή κακοκαιρία – Κινδύνεψαν άνθρωποι, πνίγηκαν ζώα, εκτεταμένες καταστροφές (vids, pics)
Με προσοχή πρέπει να γίνεται η κίνηση στους δρόμους της Σητείας, ανοιχτοί είναι οι δρόμοι
Κατολισθήσεις και κλειστοί δρόμοι στην Κρήτη λόγω κακοκαιρίας
Μύρτος: Γέφυρα 100 ετών «απειλείται» - Το ποτάμι «θέριεψε» - Εικόνες σοκ
Πασχαλινό παζάρι από το Χαμόγελο του Παιδιού στη Σητεία – Συγκέντρωση ειδών για παιδιά του Λασιθίου
Οργή αγροτών: «Πληρώνουμε τον ΕΛΓΑ αλλά δεν μας αποζημιώνει»
Βροχές στα νότια της Κρήτης και μεταφορά αφρικανικής σκόνης
Ο καιρός έχει θρέψει τους «εχθρούς» της ελιάς - Ψεκάστε με χαλκό
Ξεσηκωμός στο Λασίθι για τον ΒΟΑΚ
Καταψηφίστηκε η τροπολογία για τη μείωση των αγροτικών επιδοτήσεων
Ο Παναγιώτης από τη Σητεία μόλις 1,5 ετών συγκλονίζει το Πανελλήνιο
Εγκύκλιος για τις εκλογικές δαπάνες και την προβολή των συνδυασμών και των υποψηφίων στις αυτοδιοικητικές εκλογές
Ανοιχτή πρόσκληση σε δήμους για δωρεάν wifi
Αντιδράσεων συνέχεια για το ΒΟΑΚ: "Το Λασίθι ... δεν είναι Κρήτη"
Πράσινο φως 95 εκατ. ευρώ για το «μικρό» καλώδιο της Κρήτης
Συμμετοχή του Γεωπάρκου Σητείας στην 43η Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Γεωπάρκων UNESCO στο Άαλεν της Γερμανίας
ΒΟΑΚ: Αυτά είναι τα πλέον επικίνδυνα σημεία
Κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Εθνική
Δόθηκε παράταση για τις απλήρωτες εισφορές – Τι σημαίνει αυτό για τους παραγωγούς
Ευμένιος Ξηρουδάκης -Ο δυναμικός Μητροπολίτης που κοντραρίστηκε με τον Ελευθέριο Βενιζέλο
Τρεις ισχυρές κακοκαιρίες μέσα σε 45 ημέρες στην Κρήτη!
Ενεργειακή τράπεζα με το βλέμμα στην… Κρήτη
Eπιδοτήσεις: Τροπολογία «φέρνει» τα πάνω - κάτω
Συγκλονιστικό βίντεο – “Ήρωας” καπετάνιος: Το Blue Horizon προσπαθεί να δέσει στο λιμάνι του Ηρακλείου για τουλάχιστον 1.5 ώρα
ΒΟΑΚ: Λασίθι, ο φτωχός συγγενής
Επίσκεψη στο Γεωπάρκο Σητείας στα πλαίσια των εκδηλώσεων «Europe in My Region 2019»
Ο Γιώργος Ζερβάκης για τον ΒΟΑΚ
Νικόλαος Πλάτων -Μια σπουδαία μορφή της αρχαιολογίας
Ακόμα δεν έχει πληρωθεί κανένας λογαριασμός για τα έργα στη γέφυρα Χαμεζίου
Μεγάλους όγκους νερού θα δεχτεί πάλι η Κρήτη, λόγω της νέας κακοκαιρίας
H Κρήτη στους 4 κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως
1.4 ΤΡΙΣ ΕΥΡΩ ΑΞΙΑΣ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Ανοίγει ο δρόμος για την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων στην Κρήτη.
Ολοκαίνουριος ΒΟΑΚ χωρίς διόδια για τους… μόνιμους κάτοικους της Κρήτης