Όλο το παρασκήνιο για το «Ανδρομέδα»: Ο Σεΐχης, οι μυστικές υπηρεσίες και τα χρωστούμενα στον Ρέλλο


 Σε θρίλερ χωρίς τέλος εξελίσσεται η υπόθεση με τους 410 τόνους εκρηκτικών, αξίας 5.000.000 ευρώ, που βρέθηκαν στο πλοίο «Ανδρομέδα» στην Κρήτη.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους της Κυριακής, σεΐχηδες στην Αιθιοπία πλήρωσαν αδρά αλλά δεν πήραν ποτέ στα χέρια τους το εμπόρευμα, ο εκπρόσωπος της εταιρίας AndromedaShipmanagement, Θεόδωρος Ρέλλος, εμφανίζεται έτοιμος σε συνέντευξή του να αποδείξει τη νόμιμη πορεία του πλοίου, ενώ αξιωματικοί του Λιμενικού επιμένουν ότι το πλοίο θα έσπαγε το εμπάργκο και θα κατέληγε στη Λιβύη χωρίς κανείς να μπορεί να αποκλείσει τίποτα για τους παραλήπτες.

Το «Ανδρομέδα» βρισκόταν για ενάμιση μήνα σε «ομηρία» ταξιδεύοντας σε θάλασσες ακόμα και με οχτώ μποφόρ, μεταφέροντας 29 εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικές ύλες υψηλής επικινδυνότητας. Ο κ. Ρέλλος άνοιξε τα χαρτιά του περιγράφοντας βήμα προς βήμα το μυστηριώδες ταξίδι που ξεκίνησε στις 18 Νοεμβρίου στο λιμάνι φόρτωσης στο Mersin στην Τουρκία και έληξε στις 6 Ιανουαρίου όταν πάνοπλοι άνδρες του Λιμενικού το οδήγησαν στο λιμάνι του Ηρακλείου στην Κρήτη.

Οι 410 τόνοι εκρηκτικών κατασκευάστηκαν σε δύο διαφορετικά εργοστάσια της Τουρκίας από τις εταιρίες HGPatlayiciMaddeler και Orica-Nitro Patlayici Maddeler.  Παραλήπτες των φορτίων ήταν δύο Σεΐχηδες που διατηρούν ορυχεία και δύο κατασκευαστικές εταιρίες που φτιάχνουν γραμμές τρένων (πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι τουρκικών συμφερόντων). Η μία από τις εταιρίες που θα παραλάμβανε, σύμφωνα με τα παραστατικά, τα εκρηκτικά είναι από τις γνωστότερες επιχειρήσεις στην Αιθιοπία με το όνομα «MidrocGoldMine».

Αξιωματικοί που χειρίστηκαν την υπόθεση ανέφεραν παράξενες αλλαγές στο δρομολόγιο του πλοίου και ότι μπορεί οι παραλήπτες είτε να μην υπάρχουν είτε να εμφανιζόντουσαν στα παραστατικά εν αγνοία τους με σκοπό τα εκρηκτικά να περάσουν απαρατήρητα από τους ελέγχους. Τελείως διαφορετική εικόνα δίνει ο κ. Ρέλλος αλλά και ο ναυτικός πράκτορας, Παναγιώτης Δεγρέας, ο οποίος συνεργάστηκε με την εταιρία  AndromedaShipmanagement.

«Οι ναυλωτές ευθύνονται για ό,τι έγινε. Δεν ολοκλήρωνα το δρομολόγιο γιατί δεν με πλήρωναν. Αυτό είναι ξεκάθαρο και το αποδεικνύω με έγγραφα. Όταν απογοητεύτηκα, άρχισα να αναζητώ  λιμάνι για να δέσει το πλοίο, να αποθηκευτούν με ασφάλεια τα εκρηκτικά και να απεμπλακώ από όλο αυτό. Την εντολή να πάει το πλοίο στο λιμένα Μισουράτα της Λιβύης την έδωσα στον καπετάνιο για να πιέσω τους ναυλωτές να με πληρώσουν. Ήξερα ότι παρακολουθούσαν την πορεία του πλοίου», λέει ο κ. Ρέλλος.

Τα λεγόμενά του επιβεβαιώνει ο ναυτικός πράκτορας κ. Δεγρέας, ο οποίος αναφέρει ότι προσπάθησε να βοηθήσει τον εκπρόσωπο της «Ανδρομέδα» να βρει ασφαλές λιμάνι: «Λίγο πριν τα Χριστούγεννα έκανα αίτημα να δέσει το ‘Ανδρομέδα’ στο λιμάνι του Αστακού, το ένα από τα δύο λιμάνια της χώρας (μαζί με του Λαυρίου) που μπορούν να δεχθούν επικίνδυνα φορτία. Οι Αρχές το γνωρίζουν το αίτημα, το οποίο τελικά δεν έγινε δεκτό από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Τα προβλήματα σε αυτή την υπόθεση ξεκίνησαν από την αρχή όταν οι ναυλωτές του πλοίου εξέδωσαν φορτωτικές (αξιόγραφο που ορίζει την κυριότητα του φορτίου) χωρίς την άδεια του πλοιοκτήτη. Εισέπραξαν τα χρήματα από τους παραλήπτες χωρίς ποτέ να πληρώσουν τον κ. Ρέλλο και τα τέλη διέλευσης από τη διώρυγα του Σουέζ».

Η αρχική συμφωνία των ναυλωτών με την AndromedaShipmanagement ήταν να καταβληθούν για τη μεταφορά των εκρηκτικών 85.000 ευρώ. Όσο περνούσαν οι μέρες, ωστόσο, τα έξοδα της μεταφοράς αυξάνονταν με αποτέλεσμα να φτάσουν τα 180.000 ευρώ. «Το πλοίο επιχείρησε δύο φορές να φτάσει στη διώρυγα του Σουέζ. Μάλιστα, έμεινε μία ολόκληρη εβδομάδα στο Πορτ Σάιντ περιμένοντας να μπουν στο λογαριασμό τα χρήματα και να περάσει τη διώρυγα, κάτι που δεν έγινε. Όταν ο επικεφαλής μηχανικός έπαθε καρδιακό επεισόδιο βγήκε στην Κύπρο, όπου εφοδιάστηκε με τρόφιμα και πετρέλαιο χωρίς να υπάρξει πρόβλημα. Στη συνέχεια, της διαδρομής έπιασε μεγάλη κακοκαιρία και έδεσε στη Σητεία», προσθέτει ο κ. Δεγρέας.

Διαπραγματεύσεις-θρίλερ

Ο κ. Ρέλλος αποκαλύπτει στο «Έθνος» μέσω της αλληλογραφίας του το πόσο σκληρές ήταν οι διαπραγματεύσεις με τους ναυλωτές ενώ η «Ανδρομέδα» βρισκόταν εν πλω μεταφέροντας 410 τόνους εκρηκτικών:

«Όλα ξεκίνησαν στις 18 Νοεμβρίου όταν άρχισα να πιέζω το Λιβανέζο ναυλωτή να πληρώσει. Στο συμβόλαιο προβλέπεται ότι σε διαφορετική περίπτωση το εμπόρευμα βγαίνει σε πλειστηριασμό. Το επόμενο διάστημα άρχισα να βολιδοσκοπώ λιμάνι στο Μαυροβούνιο που πληρούσε τις προδιαγραφές ασφαλείας. Το καράβι ήταν σε ομηρία».

Στις 30 Νοεμβρίου τούρκικη εταιρία logistics ενημερώνει τον κ. Ρέλλο ότι πρέπει να σταματήσει τις απειλές, ότι το πλοίο παρακολουθείται από μυστικές υπηρεσίες και ότι σε διαφορετική περίπτωση θα θεωρηθεί ότι στηρίζει πράξεις τρομοκρατίας: «Εμείς βλέπουμε ότι οι ναύλοι έχουν προπληρωθεί. Δεν μπορείτε να συμπεριφέρεστε σαν πειρατής και να μας απειλείτε. Οι παραλήπτες πλήρωσαν το εμπόρευμα και ήταν συνεπείς. Μεταφέρεται επικίνδυνα εκρηκτικά και δεν έχετε εναλλακτικές λύσεις. Το φορτίο να ξέρετε ότι παρακολουθείτε από υπηρεσίες πληροφοριών. Κάθε αντίθετη κίνησή σας θα θεωρηθεί στήριξη της παγκόσμιας τρομοκρατίας».

Σύμφωνα με τον κ. Δεγρέα, τα έγγραφα με τους προπληρωμένους ναύλους δεν ήταν νόμιμα, καθώς εκδόθηκαν ερήμην του πλοιοκτήτη. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίστηκαν μέχρι που στις 5 Δεκεμβρίου ο κ. Ρέλλος έδωσε εντολή στον καπετάνιο, ουκρανικής καταγωγής, να βάλει μπρος για Μισουράτα Λιβύης: «Ήθελα να καταλάβουν ότι δεν αστειευόμαστε. Δεν είχα σκοπό να πάει εκεί το πλοίο».

Οι ημέρες πέρασαν μέχρι που στις 26 Δεκεμβρίου δικηγόροι των ναυλωτών έφτασαν στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για να δουν τον κ. Ρέλλο: «Μου πλήρωσαν ένα μικρό μέρος της οφειλής. Απέμεναν ακόμα περίπου 180.000 ευρώ για να με ξοφλήσουν. Σκεφτείτε όμως ότι για να ολοκληρωθεί το δρομολόγιο έπρεπε να πληρώσουν το πολύ ακριβό πέρασμα από το Σουέζ (λόγω επικινδυνότητας φορτίου εκτοξεύεται το κόστος), τις επισκευές του πλοίου και τα έξοδα στα λιμάνια. Όλα αυτά μαζί με τα δικά μου οφειλόμενα μπορεί να έφταναν και τις 360.000 ευρώ. Μήπως κάποιος ήθελε να γλιτώσει αυτά τα χρήματα;», προσθέτει ο κ. Ρέλλος.

Το Λιμενικό περιγράφει το πλοίο Ανδρομέδα -κατασκευής του 1979- ως «κινητή βόμβα», διότι θεωρεί ότι δεν ήταν αξιόπλοο και πως σε περίπτωση ναυαγίου θα προκαλούνταν ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή. Σε επιθεώρηση από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεωρήσεων Πλοίων Ηρακλείου διαπιστώθηκαν συνολικά 102 σοβαρές παρατηρήσεις/ελλείψεις αναφορικά με την αξιοπλοΐα του. Στην πλοιοκτήτρια εταιρία επιβλήθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, πρόστιμο 100.000 ευρώ για τις παραβάσεις αυτές.

Η AndromedaShipmanagement έχει σήμερα μόνο ένα πλοίο στο στόλο της. Στο παρελθόν έχει συνάψει συμφωνίες μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων με κρατικές εταιρίες και υπουργεία Εθνικής Άμυνας σε Ιράκ, Πακιστάν, Μπαγκλαντές, Υεμένη και Αλγερία. Ο κ. Ρέλλος προτίθεται να αλλάξει την έδρα της εταιρίας και να τη μεταφέρει από τη λεωφόρο Δημοκρατίας στο Μενίδι στην Κύπρο.

Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν στο «Έθνος» ότι οι ελληνικές Αρχές ενημερώθηκαν για την ύπαρξη ύποπτου φορτίου ανοιχτά του Αγίου Νικολάου στην Κρήτη από υπηρεσίες ασφαλείας ξένου κράτους, που παρακολουθούσαν το πλοίο. Γενικότερα οι Αρχές ασφαλείας όλων των μεγάλων κρατών βρίσκονται σε επιφυλακή και προσπαθούν μέσω δορυφορικών συστημάτων και ενίσχυσης του δικτύου πληροφοριών να σταματάνε για έλεγχο ύποπτα πλοία που μεταφέρουν υλικό που μπορεί να προορίζεται για εμπόλεμες ζώνες ή για τρομοκρατικές οργανώσεις. Για την περίπτωση του πλοίου Ανδρομέδα το Λιμενικό συνέλαβε το οκταμελές πλήρωμα (δύο Ουκρανούς, έναν Αλβανό και πέντε Ινδούς), οι οποίοι θα απολογηθούν αύριο στον Ανακριτή. 

Κατηγορίες: 

Άφησε το σχόλιο σου:

Τελευταία νέα Κρήτης

Πρωτοφανή περιστατικά ρευματοκλοπής στην Κρήτη: Έκλεβε ρεύμα ο… ελεγκτής!
Πώς «ΑΡΡΩΣΤΑΙΝΕΙ» ένα ΣΠΙΤΙ και ΤΙ ΗΞΕΡΑΝ οι Αρχαίοι Μινωίτες
Λύσεις για να μη μείνει η Κρήτη χωρίς ρεύμα μετά το 2020
Όταν ο Τσιτσιπάς κινδύνευσε να πνιγεί στην Κρήτη: «Ο Θεός μου έδωσε μια δεύτερη ευκαιρία»
Κρήτη, η δεύτερη περιφέρεια στην Ελλάδα που προσελκύει το μεγαλύτερο αριθμό τουριστών
Δεν κοινοποιούμε την παρουσία μας στα social media
Τροποποίηση δρομολογίων του Πρέβελης
Η κάθοδος των μυρίων - «Βουλιάζει» η Κρήτη της Παναγίας
Ο καρχαρίας που… «βόλταρε» στον Πλακιά
Ράμπο με μαγιό «ξεσκονίζουν» επιχειρήσεις στην Κρήτη
ΑΑΔΕ: Εκστρατεία ενημέρωσης των τουριστών – «Apódixi please» (απόδειξη παρακαλώ)
Με τι καιρό θα «κάνουμε» Δεκαπενταύγουστο στην Κρήτη
H Bασιλική της Bιράν Eπισκοπής
Γερή «μπάζα» μετά από κλοπές σε σπίτια, επιχειρήσεις και δωμάτια, σε όλη την Κρήτη
Μεγάλη φωτιά στην Κρήτη – Συναγερμός στο νησί
Προτείνουν την επιβολή πλαφον στις τιμές αμόλυβδης. Που θα ισχύσει στην Κρήτη
Αυξημένα μέτρα τροχαίας λαμβάνει η Ελληνική Αστυνομία, ενόψει του εορτασμού του Δεκαπενταύγουστου
Έκτακτο δελτίο θυελλωδών ανέμων - Τα Μποφόρ έχουν άλλα... σχέδια για τους εκδρομείς
Ο Ψαραντώνης... ο Γερμανός τουρίστας, και η... Μέρκελ.
Δημόσιος υπάλληλος στην Κρήτη φέρεται να υπεξαίρεσε 190.000 ευρώ
820.000 ευρώ στην Κρήτη για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας
Άγγιξε τα 2 ευρώ η βενζίνη - Που καταγράφηκε η ακριβότερη τιμή στην Κρήτη
Καιρικό… «κοκτέιλ» στην Κρήτη: Βροχές, άνεμοι και… «φλερτ» με τους 40°C
Το πανάρχαιο έθιμο της ευλογίας των σταφυλιών στις 6 Αυγούστου
O αιώνιος ΝΙΚΟΣ ΞΥΛΟΥΡΗΣ υποδέχεται τους επισκέπτες στ' Ανώγεια...
Κρήτη: Εκπληκτικό γκράφιτι που απεικονίζει τον Νίκο Ξυλούρη
Φωτιά σε γκαράζ στην Κρήτη – Κάηκαν τρία οχήματα
Χανιά - Συνέλαβαν, έδειραν και έδεσαν κλέφτη με καλώδια!
Κάνουν «πάρτι» οι καταπατητές στην Κρήτη
Οι Κρητικοί έγιναν μια «γροθιά»: Γέμισαν κούτες & τις στέλνουν στους πυρόπληκτους της Αττικής
Τον Ερωτόκριτο παρουσιάζουν η «Ορχήστρα Φιλαρμονικής του Δήμου Σητείας» και η «Θεατρική Ομάδα του Συλλόγου Φίλων Μουσικής Σητείας»
Οι Δήμοι του νομού Λασιθίου δεν έχουν συνεργαστεί για την οριοθέτηση των οικιστικών περιγραμμάτων
Συνελήφθη ένας αλλοδαπός στο αεροδρόμιο Σητείας για πλαστογραφία πιστοποιητικών
1.699 τροχονομικές παραβάσεις σε ένα τριήμερο στην Κρήτη
ΠOΛYTEXNITHΣ KI EPHMOΣΠITHΣ-Τρίτη, Αυγούστου 21, ΣΗΤΕΙΑ
«Μόλις Χώρισα»Το Σάββατο 4 Αυγούστου στην Σητεία στο Άλσος Χλουβεράκη στις 21:30
Προσλήψεις για την αντιπυρική προστασία των δασικών οικοσυστημάτων της Κρήτης. Οι θέσεις στο νομό Λασιθίου
ΒΟΑΚ: Καθυστερήσεις και τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης
Πως μπορεί το κινητό να σας σώσει σε περίπτωση πυρκαγιάς;
Παγκρήτια δημοσκόπηση για την οικονομία
Σαρωτικοί έλεγχοι σε μπαρ και ταβέρνες στην Κρήτη για αποδείξεις
Μεγάλη ανταπόκριση των Κρητικών στην εκστρατεία συγκέντρωσης τροφίμων και φαρμακευτικού υλικού
Εντός Οκτωβρίου εκτιμάται πως θα ξεκινήσει η διαδικασία για το τμήμα του ΒΑΟΚ Χερσόνησος – Νεάπολη
Σκοτσέζικα ντους για τις καλλιέργειες της Κρήτης
Επείγουσα ανακοίνωση του ΕΕΣ: «Υπάρχει ένας και μοναδικός λογαριασμός για τους πυροπαθείς»
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ
Έρανος από την Εκκλησία της Κρήτης για τους πυρόπληκτους
Γαβρόγλου: «Το ΤΕΙ Κρήτης είναι το καλύτερο της χώρας»
Αλληλεγγύη από τους φαρμακοποιούς της Κρήτης
Αλλεπάλληλες αναζωπυρώσεις στα δύο μέτωπα στην Κρήτη
Πλάνα από την πρόσφατη περιοδεία του Κ. Μητσοτάκη στο νομό Λασιθίου (βίντεο)
«Βλέπουν» μείωση παραγωγής του λαδιού - Σε ποια χώρα αναμένεται χρονιά-ρεκόρ;
Σαχάρα σήμερα η Κρήτη - «Έρχονται» ανάσες δροσιάς
Δύο εκπληκτικά βίντεο για το Μινωικό πολιτισμό που έδειξε μόνο το BBC (ΒΙΝΤΕΟ)
Καίγεται το Πολεμικό Μουσείο στα Χανιά
Υπό έλεγχο οι φωτιές στην Κρήτη
Στις φλόγες και πάλι η Κρήτη
Όπου και να πας πάλι στην Κρήτη θα γυρνάς
Επεκτείνεται το δίκτυο φυσικού αερίου και στην Κρήτη
Η «ημέρα του τρόμου» – Ο μεγάλος σεισμός -πάνω από 8 Ρίχτερ- στην Κρήτη το 365μ.Χ.
Σείεται η γη όταν Πόντιοι και Κρητικοί χορεύουν αντικριστά!
Η δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη για το ΒΟΑΚ από τη Σητεία
Επίσκεψη Προέδρου της ΝΔ κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στη Σητεία (Video)
Όταν έπεσε ο μεγάλος Μακεδονομάχος Νικολούδης...
Στην Σητεία ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Υδρογονάνθρακες: Κρήτη ίσον Καλιφόρνια Μεσογείου!
Επιτραπέζιο σταφύλι: Στο «0,80» ευρώ το κιλό - Ιδιώτες εξαγωγείς “παίζουν μπάλα” μόνοι τους
Σημείο «κλειδί» η Κρήτη για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
Εκκαθαρίζουν το μητρώο για δικαιούχους αγροτικού τιμολογίου
Νέα μεγάλη φωτιά στην Κρήτη
Ξεκινά από τη Σητεία την περιοδεία ο Κυρ. Μητσοτάκης
Ζωγραφισμένα χωριά | Η γυναίκα που «μεταμορφώνει» ερειπωμένα κτίρια της Κρήτης
Στο… κόκκινο ο υδράργυρος: Που θα «χτυπήσει» 40άρια;
Η Κρήτη στα 5 καλύτερα νησιά για καλοκαιρινές διακοπές
Ο εκπαιδευτικός που μας "σύστησε" με 600 επίγειους παραδείσους στην Κρήτη !
Σεισμός με επίκεντρο στο Μακρύ Γιαλό
Ολοκληρώνεται η υποβολή ορίων των ΟΤΑ στους δασικούς χάρτες. Καθυστερήσεις στους δήμους του Λασιθίου
Την Δευτέρα 16 Ιουλίου η διανομή κρέατος
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΜΕ 60.000€ Η ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΧΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ
Στη 2η θέση η Κρήτη σε ξενοδοχεία-καταλύματα μπροστά στην παραλία
Ένα γιγάντιο μανιτάρι πρωτοφανές για την Κρήτη
Καρκίνος και διαβήτης «θερίζουν» στην Κρήτη
Δυναμικό συλλαλητήριο συνταξιούχων στο Λασίθι
2,5 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ «Κρήτη 2014-2020» για τον εκσυγχρονισμό του ψηφιακού εξοπλισμού των σχολικών μονάδων του νησιού
Είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε την Μακεδονία μας ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ
Το ελαιόλαδο & οι προοπτικές του κρητικού χρυσού στη συνεδρίαση του ΣΕΔΗΚ
Telegraph: Που κρύβεται το μυστικό της Κρήτης!