Όλο το παρασκήνιο για το «Ανδρομέδα»: Ο Σεΐχης, οι μυστικές υπηρεσίες και τα χρωστούμενα στον Ρέλλο


 Σε θρίλερ χωρίς τέλος εξελίσσεται η υπόθεση με τους 410 τόνους εκρηκτικών, αξίας 5.000.000 ευρώ, που βρέθηκαν στο πλοίο «Ανδρομέδα» στην Κρήτη.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους της Κυριακής, σεΐχηδες στην Αιθιοπία πλήρωσαν αδρά αλλά δεν πήραν ποτέ στα χέρια τους το εμπόρευμα, ο εκπρόσωπος της εταιρίας AndromedaShipmanagement, Θεόδωρος Ρέλλος, εμφανίζεται έτοιμος σε συνέντευξή του να αποδείξει τη νόμιμη πορεία του πλοίου, ενώ αξιωματικοί του Λιμενικού επιμένουν ότι το πλοίο θα έσπαγε το εμπάργκο και θα κατέληγε στη Λιβύη χωρίς κανείς να μπορεί να αποκλείσει τίποτα για τους παραλήπτες.

Το «Ανδρομέδα» βρισκόταν για ενάμιση μήνα σε «ομηρία» ταξιδεύοντας σε θάλασσες ακόμα και με οχτώ μποφόρ, μεταφέροντας 29 εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικές ύλες υψηλής επικινδυνότητας. Ο κ. Ρέλλος άνοιξε τα χαρτιά του περιγράφοντας βήμα προς βήμα το μυστηριώδες ταξίδι που ξεκίνησε στις 18 Νοεμβρίου στο λιμάνι φόρτωσης στο Mersin στην Τουρκία και έληξε στις 6 Ιανουαρίου όταν πάνοπλοι άνδρες του Λιμενικού το οδήγησαν στο λιμάνι του Ηρακλείου στην Κρήτη.

Οι 410 τόνοι εκρηκτικών κατασκευάστηκαν σε δύο διαφορετικά εργοστάσια της Τουρκίας από τις εταιρίες HGPatlayiciMaddeler και Orica-Nitro Patlayici Maddeler.  Παραλήπτες των φορτίων ήταν δύο Σεΐχηδες που διατηρούν ορυχεία και δύο κατασκευαστικές εταιρίες που φτιάχνουν γραμμές τρένων (πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι τουρκικών συμφερόντων). Η μία από τις εταιρίες που θα παραλάμβανε, σύμφωνα με τα παραστατικά, τα εκρηκτικά είναι από τις γνωστότερες επιχειρήσεις στην Αιθιοπία με το όνομα «MidrocGoldMine».

Αξιωματικοί που χειρίστηκαν την υπόθεση ανέφεραν παράξενες αλλαγές στο δρομολόγιο του πλοίου και ότι μπορεί οι παραλήπτες είτε να μην υπάρχουν είτε να εμφανιζόντουσαν στα παραστατικά εν αγνοία τους με σκοπό τα εκρηκτικά να περάσουν απαρατήρητα από τους ελέγχους. Τελείως διαφορετική εικόνα δίνει ο κ. Ρέλλος αλλά και ο ναυτικός πράκτορας, Παναγιώτης Δεγρέας, ο οποίος συνεργάστηκε με την εταιρία  AndromedaShipmanagement.

«Οι ναυλωτές ευθύνονται για ό,τι έγινε. Δεν ολοκλήρωνα το δρομολόγιο γιατί δεν με πλήρωναν. Αυτό είναι ξεκάθαρο και το αποδεικνύω με έγγραφα. Όταν απογοητεύτηκα, άρχισα να αναζητώ  λιμάνι για να δέσει το πλοίο, να αποθηκευτούν με ασφάλεια τα εκρηκτικά και να απεμπλακώ από όλο αυτό. Την εντολή να πάει το πλοίο στο λιμένα Μισουράτα της Λιβύης την έδωσα στον καπετάνιο για να πιέσω τους ναυλωτές να με πληρώσουν. Ήξερα ότι παρακολουθούσαν την πορεία του πλοίου», λέει ο κ. Ρέλλος.

Τα λεγόμενά του επιβεβαιώνει ο ναυτικός πράκτορας κ. Δεγρέας, ο οποίος αναφέρει ότι προσπάθησε να βοηθήσει τον εκπρόσωπο της «Ανδρομέδα» να βρει ασφαλές λιμάνι: «Λίγο πριν τα Χριστούγεννα έκανα αίτημα να δέσει το ‘Ανδρομέδα’ στο λιμάνι του Αστακού, το ένα από τα δύο λιμάνια της χώρας (μαζί με του Λαυρίου) που μπορούν να δεχθούν επικίνδυνα φορτία. Οι Αρχές το γνωρίζουν το αίτημα, το οποίο τελικά δεν έγινε δεκτό από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Τα προβλήματα σε αυτή την υπόθεση ξεκίνησαν από την αρχή όταν οι ναυλωτές του πλοίου εξέδωσαν φορτωτικές (αξιόγραφο που ορίζει την κυριότητα του φορτίου) χωρίς την άδεια του πλοιοκτήτη. Εισέπραξαν τα χρήματα από τους παραλήπτες χωρίς ποτέ να πληρώσουν τον κ. Ρέλλο και τα τέλη διέλευσης από τη διώρυγα του Σουέζ».

Η αρχική συμφωνία των ναυλωτών με την AndromedaShipmanagement ήταν να καταβληθούν για τη μεταφορά των εκρηκτικών 85.000 ευρώ. Όσο περνούσαν οι μέρες, ωστόσο, τα έξοδα της μεταφοράς αυξάνονταν με αποτέλεσμα να φτάσουν τα 180.000 ευρώ. «Το πλοίο επιχείρησε δύο φορές να φτάσει στη διώρυγα του Σουέζ. Μάλιστα, έμεινε μία ολόκληρη εβδομάδα στο Πορτ Σάιντ περιμένοντας να μπουν στο λογαριασμό τα χρήματα και να περάσει τη διώρυγα, κάτι που δεν έγινε. Όταν ο επικεφαλής μηχανικός έπαθε καρδιακό επεισόδιο βγήκε στην Κύπρο, όπου εφοδιάστηκε με τρόφιμα και πετρέλαιο χωρίς να υπάρξει πρόβλημα. Στη συνέχεια, της διαδρομής έπιασε μεγάλη κακοκαιρία και έδεσε στη Σητεία», προσθέτει ο κ. Δεγρέας.

Διαπραγματεύσεις-θρίλερ

Ο κ. Ρέλλος αποκαλύπτει στο «Έθνος» μέσω της αλληλογραφίας του το πόσο σκληρές ήταν οι διαπραγματεύσεις με τους ναυλωτές ενώ η «Ανδρομέδα» βρισκόταν εν πλω μεταφέροντας 410 τόνους εκρηκτικών:

«Όλα ξεκίνησαν στις 18 Νοεμβρίου όταν άρχισα να πιέζω το Λιβανέζο ναυλωτή να πληρώσει. Στο συμβόλαιο προβλέπεται ότι σε διαφορετική περίπτωση το εμπόρευμα βγαίνει σε πλειστηριασμό. Το επόμενο διάστημα άρχισα να βολιδοσκοπώ λιμάνι στο Μαυροβούνιο που πληρούσε τις προδιαγραφές ασφαλείας. Το καράβι ήταν σε ομηρία».

Στις 30 Νοεμβρίου τούρκικη εταιρία logistics ενημερώνει τον κ. Ρέλλο ότι πρέπει να σταματήσει τις απειλές, ότι το πλοίο παρακολουθείται από μυστικές υπηρεσίες και ότι σε διαφορετική περίπτωση θα θεωρηθεί ότι στηρίζει πράξεις τρομοκρατίας: «Εμείς βλέπουμε ότι οι ναύλοι έχουν προπληρωθεί. Δεν μπορείτε να συμπεριφέρεστε σαν πειρατής και να μας απειλείτε. Οι παραλήπτες πλήρωσαν το εμπόρευμα και ήταν συνεπείς. Μεταφέρεται επικίνδυνα εκρηκτικά και δεν έχετε εναλλακτικές λύσεις. Το φορτίο να ξέρετε ότι παρακολουθείτε από υπηρεσίες πληροφοριών. Κάθε αντίθετη κίνησή σας θα θεωρηθεί στήριξη της παγκόσμιας τρομοκρατίας».

Σύμφωνα με τον κ. Δεγρέα, τα έγγραφα με τους προπληρωμένους ναύλους δεν ήταν νόμιμα, καθώς εκδόθηκαν ερήμην του πλοιοκτήτη. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίστηκαν μέχρι που στις 5 Δεκεμβρίου ο κ. Ρέλλος έδωσε εντολή στον καπετάνιο, ουκρανικής καταγωγής, να βάλει μπρος για Μισουράτα Λιβύης: «Ήθελα να καταλάβουν ότι δεν αστειευόμαστε. Δεν είχα σκοπό να πάει εκεί το πλοίο».

Οι ημέρες πέρασαν μέχρι που στις 26 Δεκεμβρίου δικηγόροι των ναυλωτών έφτασαν στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για να δουν τον κ. Ρέλλο: «Μου πλήρωσαν ένα μικρό μέρος της οφειλής. Απέμεναν ακόμα περίπου 180.000 ευρώ για να με ξοφλήσουν. Σκεφτείτε όμως ότι για να ολοκληρωθεί το δρομολόγιο έπρεπε να πληρώσουν το πολύ ακριβό πέρασμα από το Σουέζ (λόγω επικινδυνότητας φορτίου εκτοξεύεται το κόστος), τις επισκευές του πλοίου και τα έξοδα στα λιμάνια. Όλα αυτά μαζί με τα δικά μου οφειλόμενα μπορεί να έφταναν και τις 360.000 ευρώ. Μήπως κάποιος ήθελε να γλιτώσει αυτά τα χρήματα;», προσθέτει ο κ. Ρέλλος.

Το Λιμενικό περιγράφει το πλοίο Ανδρομέδα -κατασκευής του 1979- ως «κινητή βόμβα», διότι θεωρεί ότι δεν ήταν αξιόπλοο και πως σε περίπτωση ναυαγίου θα προκαλούνταν ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή. Σε επιθεώρηση από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεωρήσεων Πλοίων Ηρακλείου διαπιστώθηκαν συνολικά 102 σοβαρές παρατηρήσεις/ελλείψεις αναφορικά με την αξιοπλοΐα του. Στην πλοιοκτήτρια εταιρία επιβλήθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, πρόστιμο 100.000 ευρώ για τις παραβάσεις αυτές.

Η AndromedaShipmanagement έχει σήμερα μόνο ένα πλοίο στο στόλο της. Στο παρελθόν έχει συνάψει συμφωνίες μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων με κρατικές εταιρίες και υπουργεία Εθνικής Άμυνας σε Ιράκ, Πακιστάν, Μπαγκλαντές, Υεμένη και Αλγερία. Ο κ. Ρέλλος προτίθεται να αλλάξει την έδρα της εταιρίας και να τη μεταφέρει από τη λεωφόρο Δημοκρατίας στο Μενίδι στην Κύπρο.

Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν στο «Έθνος» ότι οι ελληνικές Αρχές ενημερώθηκαν για την ύπαρξη ύποπτου φορτίου ανοιχτά του Αγίου Νικολάου στην Κρήτη από υπηρεσίες ασφαλείας ξένου κράτους, που παρακολουθούσαν το πλοίο. Γενικότερα οι Αρχές ασφαλείας όλων των μεγάλων κρατών βρίσκονται σε επιφυλακή και προσπαθούν μέσω δορυφορικών συστημάτων και ενίσχυσης του δικτύου πληροφοριών να σταματάνε για έλεγχο ύποπτα πλοία που μεταφέρουν υλικό που μπορεί να προορίζεται για εμπόλεμες ζώνες ή για τρομοκρατικές οργανώσεις. Για την περίπτωση του πλοίου Ανδρομέδα το Λιμενικό συνέλαβε το οκταμελές πλήρωμα (δύο Ουκρανούς, έναν Αλβανό και πέντε Ινδούς), οι οποίοι θα απολογηθούν αύριο στον Ανακριτή. 

Κατηγορίες: 

Άφησε το σχόλιο σου:

Τελευταία νέα Κρήτης

Πως διασφαλίζεις την τροφοδοσία της Κρήτης με νερό;
Ανεβαίνουν οι τιμές για το κρητικό ελαιόλαδο
«Σαρώνει» η ηπατίτιδα C στην Κρήτη - Κινδυνεύουν 5.000 Κρητικοί
Βίντεο: Η στιγμή που υδροστρόβιλος «χτυπά» την Κρήτη
Η επόμενη μέρα για το ΤΕΙ Κρήτης
Οι βροχές στην Κρήτη «όνειρο» ήταν; Νοτιάδες και υψηλές θερμοκρασίες σήμερα
Πρόγραμμα επίσκεψης κινητού συνεργείου μαστογραφίας στα χωριά της Σητείας
Kαταιγίδες, κεραυνοί και ανεμοστρόβιλοι στην Κρήτη - Που έβρεξε περισσότερο;
Θρήνος στην Κρήτη για τη 19χρονη Μελανθία που βρέθηκε νεκρή στο κρεβάτι της (pics)
Κρήτη: Εντοπίστηκε νεκρή 19χρονη στο σπίτι της
Συγκινεί 11χρονη από το Ηράκλειο Κρήτης: Αυτά ζήτησε ως δώρο για τα γενέθλιά της
Ο αερολιμένας Σητείας είχε άνοδο 103,8%, διακίνησε 59.446 επιβάτες το δεκάμηνο του 2018
Ο καιρός στην Κρήτη: Που θα βρέξει το Σαββατοκύριακο;
«Τρέχουν» για το καλώδιο χωρίς την Κομισιόν...
Ξανά στο Βάι το κόκκινο σκαθάρι (Video)
Π. Πετράκη: Ενδιαφέρον ξανά για την Περιφέρεια Κρήτης στις ερχόμενες εκλογές
Ένα βήμα πιο κοντά στην ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Αττικής
4ο Παγκρήτιο πρωτάθλημα πορτοκαλί γηπέδου
Ανοιχτές συζητήσεις για τις έρευνες υδρογονανθράκων στην Κρήτη
Οι παίδες του Σητειακού ηττήθηκαν από την Πεδιάδα
ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΝΟΜΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΕ ΓΣΕΕ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
Έρευνα: Από πού κρατάει η “σκούφια” των Κρητικών;
Αθερινόλακκος: Ανησυχία για τη λειτουργία του εργοστασίου
Αίσθηση στην Κρήτη προκάλεσε η μεγάλη έρευνα για τις συμβάσεις έργων και του ΟΤΑ
Αντικριστό: Ωδή στον «Μαραντόνα» της κρητικής κουζίνας
Τι μισθούς παίρνουν οι δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι στο νομό Λασιθίου
Ηράκλειο - Βρήκε κουζινομάχαιρο καρφωμένο στην πλάτη του αλλά δεν...θυμάται πώς βρέθηκε εκεί!
Εκπαίδευση στη Σητεία, μεταφορά τραυματισμένων ατόμων από δύσβατα σημεία και σπήλαια
Νέο ψυγείο για τις ανάγκες των ωφελούμενουν του ΤΕΒΑ
To πρόγραμμα της ημερίδας για τα φυτοφάρμακα στη Σητεία
EastMed: Προχωρά το πρότζεκτ για φυσικό αέριο μέσω Κρήτης
Το ολοκαύτωμα της Μονής Αρκαδίου – Σύμβολο ηρωισμού και θυσίας
Με τα 3 ευρώ «φλερτάρει» το λάδι – Ο νομός της Κρήτης με την υπερβεντέμα
Πρόταση για ηλεκτροδότηση μέσω πλοίου-σταθμού τροφοδοσίας στον Αθερινόλακκο
Συνάντηση την άλλη εβδομάδα για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτη – Αττική
Έρχονται οι πολυπόθητες βροχές στο νησί μας αλλά για... λίγο
Τα ρακοκάζανα στην Κρήτη, μία εμπειρία που θα σου μείνει αξέχαστη!
Δυναμική εκπροσώπηση των εμπόρων του Ν. Λασιθίου
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΛΜΗΡΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΠΟΥ “ΒΟΥΤΟΥΣΑΝ” ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΤΩΝ ΝΑΖΙ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
Ο μυστικός ασύρματος που δεν εντόπισαν ποτέ οι Γερμανοί -Αυτοψία στο κρησφύγετο του Κακόπετρου όπου δύο Εγγλέζοι και Κρήτες έστελναν κρίσιμα μηνύματα στο Κάιρο (βίντεο)
Ο Ανδρέας Μαμαντόπουλος νέος πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού
Καζάνι που βράζει το Ηράκλειο της Κρήτης – Αλβανοί ξήλωσαν και έκλεψαν την ελληνική σημαία (ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ)
Κρήτη: Το φαινόμενο που δεν μπορούν να εξηγήσουν ούτε οι επιστήμονες (vid)
Εβδομήντα αγροτοδασικές πυρκαγιές στο νομό Λασιθίου το 2018
Το Κρητικό Σπίτι από τη Σητεία πρωταθλητής Κρήτης στο εργασιακό μπάσκετ
«Κάτω τα χέρια από τις αγροτικές επιδοτήσεις»
Θα… φάνε κι εμάς τα κόκκινα σκαθάρια
«Πλήττεται ο αγροτικός κόσμος της Κρήτης από τη μειωμένη καρπόδεση ελαιοκάρπου λόγω ανομβρίας»
Στον Αθερινόλακκο τεχνικοί και στελέχη του Κατάρ για αυτοψία
3 Νοεμβρίου 1898 απελευθερώθηκε η Κρήτη από τον τουρκικό ζυγό..
ΑΑΔΕ: Διασταυρώσεις σχεδιάζει για εισοδήματα από Airbnb που δεν τα δηλώνουν
Το «Κρητικό Σπίτι» στην τελική φάση του Παγκρήτιου Εργασιακού πρωταθλήματος μπάσκετ
Ημερομηνία Έναρξης Συγκομιδής Ελαιοκάρπου
Κάτω από 3 € το λάδι στη Μεσσηνία
Ο κακός χαμός σε σχολείο της Κρήτης: Τα… πειράγματα στη μαθήτρια, οι απειλές του παππού και τα περιπολικά
Ανανέωση Δελτίων Μετακίνησης Α.Μ.Ε.Α. 2018
Οι επιδοτήσεις μπήκαν αλλά κατασχέθηκαν λόγω χρεών στο δημόσιο
Αγροτική ασφάλιση όπως στα... Ι.Χ.
«Πνοή» ξανά στο «στοιχειωμένο» εργοτάξιο στο Χαμέζι Σητείας
Στο 2% επί της αξίας του λαδιού η εισφορά δακοκτονίας
ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
Εντάξεις έργων για έργα αγροτικής οδοποιίας στη Σητεία
Δώρα και επιδόματα με... αγωγές διεκδικούν και στην Κρήτη
Πώς διαμορφώνεται η κατάσταση ανά περιοχή με τις τιμές στα φετινά ελαιόλαδα, μειωμένος 50-60% ο όγκος της παραγωγής
Συνάντηση φορέων διαχείρισης λιμένων στο Δημ. Λιμ. Ταμείο Χερσονήσου για τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στην Κρήτη
Έπεσαν οι υπογραφές για την επισκευή και συντήρηση του Κολυμβητηρίου Μοιρών
Mπήκαν οι ενισχύσεις με κάποιες «περίεργες» μειώσεις για μεγαλοπαραγωγούς
Προβληματισμός και στην Κρήτη για την κλιματική αλλαγή
Φρικτό τροχαίο δυστύχημα: Τραγικός θάνατος για γυναίκα που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο
Βρέθηκε νεκρός άντρας που είχε εξαφανιστεί στα Σφακιά
Τα σενάρια για την ηλεκτρική επάρκεια της Κρήτης!
Σπιτικό καύσιμο από λιόκλαδα - Πρωτοποριακή πρόταση από καθηγητή του ΤΕΙ Κρήτης
Απίστευτος: Γιατρός που το έπαιζε «πράκτορας» υπηρεσιών σκηνοθέτησε γάμο «μαϊμού» ενώ ήταν ήδη παντρεμένος
«Ζεστό» χρήμα για τους κτηνοτρόφους – «Έρχονται» 30 εκατομμύρια
Σήμερα οι επιδοτήσεις στους λογαριασμούς - Τι ισχύει για τις κατασχέσεις;
Με μπλακ-άουτ κινδυνεύει από το 2020 η Κρήτη
Εξαιρετική ποιότητα – ανεπαρκής ποσότητα στα βιολογικά προϊόντα της Κρήτης
Την Παρασκευή θα μπουν οι επιδοτήσεις!
Δεν δίνει παράταση η Κομισιόν για τις μονάδες της ΔΕΗ στην Κρήτη
Κρήτη: Ισόβια κάθειρξη για τον 33χρονο που είχε πολτοποιήσει με σφυρί το κεφάλι ομοεθνή του
Πότε μπαίνουν οι επιδοτήσεις στους λογαριασμούς των αγροτών;
Ανιχνευτής μετάλλων εντόπισε πανάρχαιο Μινωικό μενταγιόν στο Cleveland της Β. Αμερικής
Οι περιοχές με τα περισσότερα δηλητηριασμένα δολώματα
ΣΗΤΕΙΑΚΟΣ Α.Ο. – Ο.Φ.Η 2 (παίδες) ΤΕΛΙΚΟ : 53-36
Μ.Θραψανιώτης - «Με την ολοκλήρωση της στρατηγικής μελέτης θα σχεδιαστεί και το τμήμα από Άγιο Νικόλαο έως Σητεία»
Στους πρώτους των πρώτων το ΤΕΙ Κρήτης, σε επιστημονικό έργο
«Όργιο» ληγμένων φυτοφαρμάκων - Πως αναγνωρίζονται τα παράνομα;