Όλο το παρασκήνιο για το «Ανδρομέδα»: Ο Σεΐχης, οι μυστικές υπηρεσίες και τα χρωστούμενα στον Ρέλλο


 Σε θρίλερ χωρίς τέλος εξελίσσεται η υπόθεση με τους 410 τόνους εκρηκτικών, αξίας 5.000.000 ευρώ, που βρέθηκαν στο πλοίο «Ανδρομέδα» στην Κρήτη.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους της Κυριακής, σεΐχηδες στην Αιθιοπία πλήρωσαν αδρά αλλά δεν πήραν ποτέ στα χέρια τους το εμπόρευμα, ο εκπρόσωπος της εταιρίας AndromedaShipmanagement, Θεόδωρος Ρέλλος, εμφανίζεται έτοιμος σε συνέντευξή του να αποδείξει τη νόμιμη πορεία του πλοίου, ενώ αξιωματικοί του Λιμενικού επιμένουν ότι το πλοίο θα έσπαγε το εμπάργκο και θα κατέληγε στη Λιβύη χωρίς κανείς να μπορεί να αποκλείσει τίποτα για τους παραλήπτες.

Το «Ανδρομέδα» βρισκόταν για ενάμιση μήνα σε «ομηρία» ταξιδεύοντας σε θάλασσες ακόμα και με οχτώ μποφόρ, μεταφέροντας 29 εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικές ύλες υψηλής επικινδυνότητας. Ο κ. Ρέλλος άνοιξε τα χαρτιά του περιγράφοντας βήμα προς βήμα το μυστηριώδες ταξίδι που ξεκίνησε στις 18 Νοεμβρίου στο λιμάνι φόρτωσης στο Mersin στην Τουρκία και έληξε στις 6 Ιανουαρίου όταν πάνοπλοι άνδρες του Λιμενικού το οδήγησαν στο λιμάνι του Ηρακλείου στην Κρήτη.

Οι 410 τόνοι εκρηκτικών κατασκευάστηκαν σε δύο διαφορετικά εργοστάσια της Τουρκίας από τις εταιρίες HGPatlayiciMaddeler και Orica-Nitro Patlayici Maddeler.  Παραλήπτες των φορτίων ήταν δύο Σεΐχηδες που διατηρούν ορυχεία και δύο κατασκευαστικές εταιρίες που φτιάχνουν γραμμές τρένων (πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι τουρκικών συμφερόντων). Η μία από τις εταιρίες που θα παραλάμβανε, σύμφωνα με τα παραστατικά, τα εκρηκτικά είναι από τις γνωστότερες επιχειρήσεις στην Αιθιοπία με το όνομα «MidrocGoldMine».

Αξιωματικοί που χειρίστηκαν την υπόθεση ανέφεραν παράξενες αλλαγές στο δρομολόγιο του πλοίου και ότι μπορεί οι παραλήπτες είτε να μην υπάρχουν είτε να εμφανιζόντουσαν στα παραστατικά εν αγνοία τους με σκοπό τα εκρηκτικά να περάσουν απαρατήρητα από τους ελέγχους. Τελείως διαφορετική εικόνα δίνει ο κ. Ρέλλος αλλά και ο ναυτικός πράκτορας, Παναγιώτης Δεγρέας, ο οποίος συνεργάστηκε με την εταιρία  AndromedaShipmanagement.

«Οι ναυλωτές ευθύνονται για ό,τι έγινε. Δεν ολοκλήρωνα το δρομολόγιο γιατί δεν με πλήρωναν. Αυτό είναι ξεκάθαρο και το αποδεικνύω με έγγραφα. Όταν απογοητεύτηκα, άρχισα να αναζητώ  λιμάνι για να δέσει το πλοίο, να αποθηκευτούν με ασφάλεια τα εκρηκτικά και να απεμπλακώ από όλο αυτό. Την εντολή να πάει το πλοίο στο λιμένα Μισουράτα της Λιβύης την έδωσα στον καπετάνιο για να πιέσω τους ναυλωτές να με πληρώσουν. Ήξερα ότι παρακολουθούσαν την πορεία του πλοίου», λέει ο κ. Ρέλλος.

Τα λεγόμενά του επιβεβαιώνει ο ναυτικός πράκτορας κ. Δεγρέας, ο οποίος αναφέρει ότι προσπάθησε να βοηθήσει τον εκπρόσωπο της «Ανδρομέδα» να βρει ασφαλές λιμάνι: «Λίγο πριν τα Χριστούγεννα έκανα αίτημα να δέσει το ‘Ανδρομέδα’ στο λιμάνι του Αστακού, το ένα από τα δύο λιμάνια της χώρας (μαζί με του Λαυρίου) που μπορούν να δεχθούν επικίνδυνα φορτία. Οι Αρχές το γνωρίζουν το αίτημα, το οποίο τελικά δεν έγινε δεκτό από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Τα προβλήματα σε αυτή την υπόθεση ξεκίνησαν από την αρχή όταν οι ναυλωτές του πλοίου εξέδωσαν φορτωτικές (αξιόγραφο που ορίζει την κυριότητα του φορτίου) χωρίς την άδεια του πλοιοκτήτη. Εισέπραξαν τα χρήματα από τους παραλήπτες χωρίς ποτέ να πληρώσουν τον κ. Ρέλλο και τα τέλη διέλευσης από τη διώρυγα του Σουέζ».

Η αρχική συμφωνία των ναυλωτών με την AndromedaShipmanagement ήταν να καταβληθούν για τη μεταφορά των εκρηκτικών 85.000 ευρώ. Όσο περνούσαν οι μέρες, ωστόσο, τα έξοδα της μεταφοράς αυξάνονταν με αποτέλεσμα να φτάσουν τα 180.000 ευρώ. «Το πλοίο επιχείρησε δύο φορές να φτάσει στη διώρυγα του Σουέζ. Μάλιστα, έμεινε μία ολόκληρη εβδομάδα στο Πορτ Σάιντ περιμένοντας να μπουν στο λογαριασμό τα χρήματα και να περάσει τη διώρυγα, κάτι που δεν έγινε. Όταν ο επικεφαλής μηχανικός έπαθε καρδιακό επεισόδιο βγήκε στην Κύπρο, όπου εφοδιάστηκε με τρόφιμα και πετρέλαιο χωρίς να υπάρξει πρόβλημα. Στη συνέχεια, της διαδρομής έπιασε μεγάλη κακοκαιρία και έδεσε στη Σητεία», προσθέτει ο κ. Δεγρέας.

Διαπραγματεύσεις-θρίλερ

Ο κ. Ρέλλος αποκαλύπτει στο «Έθνος» μέσω της αλληλογραφίας του το πόσο σκληρές ήταν οι διαπραγματεύσεις με τους ναυλωτές ενώ η «Ανδρομέδα» βρισκόταν εν πλω μεταφέροντας 410 τόνους εκρηκτικών:

«Όλα ξεκίνησαν στις 18 Νοεμβρίου όταν άρχισα να πιέζω το Λιβανέζο ναυλωτή να πληρώσει. Στο συμβόλαιο προβλέπεται ότι σε διαφορετική περίπτωση το εμπόρευμα βγαίνει σε πλειστηριασμό. Το επόμενο διάστημα άρχισα να βολιδοσκοπώ λιμάνι στο Μαυροβούνιο που πληρούσε τις προδιαγραφές ασφαλείας. Το καράβι ήταν σε ομηρία».

Στις 30 Νοεμβρίου τούρκικη εταιρία logistics ενημερώνει τον κ. Ρέλλο ότι πρέπει να σταματήσει τις απειλές, ότι το πλοίο παρακολουθείται από μυστικές υπηρεσίες και ότι σε διαφορετική περίπτωση θα θεωρηθεί ότι στηρίζει πράξεις τρομοκρατίας: «Εμείς βλέπουμε ότι οι ναύλοι έχουν προπληρωθεί. Δεν μπορείτε να συμπεριφέρεστε σαν πειρατής και να μας απειλείτε. Οι παραλήπτες πλήρωσαν το εμπόρευμα και ήταν συνεπείς. Μεταφέρεται επικίνδυνα εκρηκτικά και δεν έχετε εναλλακτικές λύσεις. Το φορτίο να ξέρετε ότι παρακολουθείτε από υπηρεσίες πληροφοριών. Κάθε αντίθετη κίνησή σας θα θεωρηθεί στήριξη της παγκόσμιας τρομοκρατίας».

Σύμφωνα με τον κ. Δεγρέα, τα έγγραφα με τους προπληρωμένους ναύλους δεν ήταν νόμιμα, καθώς εκδόθηκαν ερήμην του πλοιοκτήτη. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίστηκαν μέχρι που στις 5 Δεκεμβρίου ο κ. Ρέλλος έδωσε εντολή στον καπετάνιο, ουκρανικής καταγωγής, να βάλει μπρος για Μισουράτα Λιβύης: «Ήθελα να καταλάβουν ότι δεν αστειευόμαστε. Δεν είχα σκοπό να πάει εκεί το πλοίο».

Οι ημέρες πέρασαν μέχρι που στις 26 Δεκεμβρίου δικηγόροι των ναυλωτών έφτασαν στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για να δουν τον κ. Ρέλλο: «Μου πλήρωσαν ένα μικρό μέρος της οφειλής. Απέμεναν ακόμα περίπου 180.000 ευρώ για να με ξοφλήσουν. Σκεφτείτε όμως ότι για να ολοκληρωθεί το δρομολόγιο έπρεπε να πληρώσουν το πολύ ακριβό πέρασμα από το Σουέζ (λόγω επικινδυνότητας φορτίου εκτοξεύεται το κόστος), τις επισκευές του πλοίου και τα έξοδα στα λιμάνια. Όλα αυτά μαζί με τα δικά μου οφειλόμενα μπορεί να έφταναν και τις 360.000 ευρώ. Μήπως κάποιος ήθελε να γλιτώσει αυτά τα χρήματα;», προσθέτει ο κ. Ρέλλος.

Το Λιμενικό περιγράφει το πλοίο Ανδρομέδα -κατασκευής του 1979- ως «κινητή βόμβα», διότι θεωρεί ότι δεν ήταν αξιόπλοο και πως σε περίπτωση ναυαγίου θα προκαλούνταν ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή. Σε επιθεώρηση από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεωρήσεων Πλοίων Ηρακλείου διαπιστώθηκαν συνολικά 102 σοβαρές παρατηρήσεις/ελλείψεις αναφορικά με την αξιοπλοΐα του. Στην πλοιοκτήτρια εταιρία επιβλήθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, πρόστιμο 100.000 ευρώ για τις παραβάσεις αυτές.

Η AndromedaShipmanagement έχει σήμερα μόνο ένα πλοίο στο στόλο της. Στο παρελθόν έχει συνάψει συμφωνίες μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων με κρατικές εταιρίες και υπουργεία Εθνικής Άμυνας σε Ιράκ, Πακιστάν, Μπαγκλαντές, Υεμένη και Αλγερία. Ο κ. Ρέλλος προτίθεται να αλλάξει την έδρα της εταιρίας και να τη μεταφέρει από τη λεωφόρο Δημοκρατίας στο Μενίδι στην Κύπρο.

Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν στο «Έθνος» ότι οι ελληνικές Αρχές ενημερώθηκαν για την ύπαρξη ύποπτου φορτίου ανοιχτά του Αγίου Νικολάου στην Κρήτη από υπηρεσίες ασφαλείας ξένου κράτους, που παρακολουθούσαν το πλοίο. Γενικότερα οι Αρχές ασφαλείας όλων των μεγάλων κρατών βρίσκονται σε επιφυλακή και προσπαθούν μέσω δορυφορικών συστημάτων και ενίσχυσης του δικτύου πληροφοριών να σταματάνε για έλεγχο ύποπτα πλοία που μεταφέρουν υλικό που μπορεί να προορίζεται για εμπόλεμες ζώνες ή για τρομοκρατικές οργανώσεις. Για την περίπτωση του πλοίου Ανδρομέδα το Λιμενικό συνέλαβε το οκταμελές πλήρωμα (δύο Ουκρανούς, έναν Αλβανό και πέντε Ινδούς), οι οποίοι θα απολογηθούν αύριο στον Ανακριτή. 

Κατηγορίες: 

Άφησε το σχόλιο σου:

Τελευταία νέα Κρήτης

Φρικτός θάνατος ηλικιωμένου στα Χανιά
Βρήκαν ποιοι έκλεψαν το λάδι
Μοναδικό βίντεο: Το φαράγγι της Σαμαριάς από ψηλά
Στο ενοίκιο γύρισαν οι Κρητικοί, "ξέχασαν" την αγορά σπιτιού
Ιστορία από τον ωραιότερο άντρα κρύβουν τα μανουσάκια Κρήτης
Συνελήφθη εκπαιδευτικός στην Ιεράπετρα, για ασέλγεια σε μαθήτριες!
Με ναρκωτικά πιάστηκε 57χρονος
Με ηρωίνη συνελήφθη ένας 32χρονος
Δύο Ι.Χ έπεσαν σε ανοιχτό φρεάτιο στο δρόμο Μοίρες-Τυμπάκι
Παίρνουν μέτρα για να μην εξαφανιστούν οι ασκορδουλάκοι
Η Χειρουργική Κλινική επέστρεψε στο δεύτερο όροφο
Αυξημένα θα είναι τα μέτρα της Τροχαίας τις Απόκριες και την Καθαρά Δευτέρα
Κυρώσεις για τις σπατάλες νερού στην Κρήτη; (video)
Όταν το Τυμπάκι της Κρήτης ισοπεδώθηκε για να γίνει το ναζιστικό αεροδρόμιο
Το Τυμπάκι θυμάται τη γερμανική κατοχή
Το χωριό -"φάντασμα" δεν...λέει να βυθιστεί!
NA ZΗΣΕΙ Η ΛΕΒΕΝΤΟΓΕΝΝΑ ΚΡΗΤΗ ΜΕ ΤΑ ΚΟΠΕΛΙΑ ΤΗΣ..!!!
Όταν οι μειοψηφίες θέλουν να υποτάξουν την κοινωνία
Η αποτίμηση της συζήτησης για τον ΒΟΑΚ και η επόμενη μέρα των έργων στο Νομό Λασιθίου
Μέτωπο Ιεράπετρας-Σητείας-Βιάννου και Περιφέρειας για διεκδίκηση άμεσων ενισχύσεων
Λέκκας: SOS - Δεν αρκεί πλέον το νερό στην Κρήτη
Με Πάντερ, αλλά και προβλήματα στην Κρήτη η ΑΕΚ
Το περιπετειώδες ταξίδι με καγιάκ και ο γύρος της Κρήτης!
Πάνω από 500 ποικιλίες κρασιών γεύτηκαν χιλιάδες κόσμου στα “Οινοτικά”
Εκδρομή Συλλόγου Αλατσατιανών Ηρακλείου στο Παρασπόρι
Σεισμός 4 Ρίχτερ στη Σητεία
Δελτίο τιμών ελαιολάδου (τελευταία ενημέρωση 06/02/2018)
18 χρόνια φυλάκιση για την εκτέλεση “συμβολαίου θανάτου”(η δολοφονία είχε γίνει το 2006 στη Σητεία)
Δήλωση Γιάννη Πλακιωτάκη για την εξαίρεση του νομού Λασιθίου από τον ΒΟΑΚ
4ος ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ 16 -18 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018
Μειωμένη η ποσότητα και χαμηλή η ποιότητα της ελαιοπαραγωγής στην Κρήτη
Χειμώνας χωρίς βροχές για την Κρήτη (video)
Με την ευθύνη αποκτούμε αυτοσυνειδησία. Γινόμαστε ενεργοί και συνειδητοποιημένοι πολίτες
Δείτε αυτά τα νούμερα και επανεξετάστε… πόσα ΖΟΡ έχουμε νοτίως της Κρήτης;
«Η χειρότερη χρονιά της τελευταίας 30ετίας... βροχομετρικά»!
Κρήτη: Το κοριτσάκι που αρνείται τη μαμά του για το χαμένο θησαυρό
Νοτιάδες & εκτόξευση υδραργύρου στους 27°C στην Κρήτη
Κρήτη: Καυγάς αγροτών on air για τους συνδικαλιστές
Συνεχίζεται το χειμωνιάτικο καλοκαίρι στην Κρήτη, άφαντες οι βροχές
Ευχαριστήριο για την στήριξει στο θέμα του υβριδικού
Στα αζήτητα η δωρεά της οικογένειας Λεμπιδάκη
Οι γρίφοι του Δίσκου της Φαιστού - τι σημαίνει Ι-QE-KU-RJA;
Βιβλιοπώλης στην Σητεία περιμένει 10 χρόνια την Αστυνομία να του εξοφλήσει το χρέος - Τι απαντά η ΕΛ.ΑΣ
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Ανακαλείται ο τίτλος στον ιστορικό Χάινς Ρίχτερ για το θέμα της Μάχης της Κρήτης
Κάνει τον περίπλου της Κρήτης με κανόε καγιάκ (video)
Αντιδράσεις για να μην κοπούν οι αγροτικές επιδοτήσεις
Σχόλιο του ΣΥΡΙΖΑ ΛΑΣΙΘΙΟΥ για τον ΒΟΑΚ
Γεμάτη από το καύσιμο του μέλλοντος η Κρήτη!!!
Από την Κρήτη ερχόμαστε για την Μακεδονία - Υψώνουμε τα λάβαρα για την Ελευθερία.
Πολύνεκρο Kρήτη: Ο πατέρας δεν γνωρίζει ακόμη ότι στο τροχαίο «χάθηκαν» σύζυγος και κόρη
Γνωρίζατε πως 3.000 από τους 6.000 Μακεδονομάχους ήταν Κρητικοί; Tα ονόματα των 39 Kαπεταναίων
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης οι περιοχές της Κρήτης που χτυπήθηκαν από την ανεμοθύελλα
Δωρεάν εισιτήρια από την ΑΝΕΚ για οικονομικά αδύνατους συμπολίτες μας
ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑΝΝΗ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ ΜΕ ΘΈΜΑ :ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟY ΟΔΙΚΟY ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (ΒΟΑΚ) ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΛΑΣΙΘΊΟΥ
Η αεροπορική εταιρία Condor, προσθέτει φέτος νέες πτήσεις προς το αεροδρόμιο Σητείας
Υβριδικό ΤΕΡΝΑ και ενεργειακή πολιτική της Περιφέρειας Κρήτης
Οι αγρότες "ισοπεδώθηκαν" -στις χωματερές τα προϊόντα
Εσείς θα πηγαίνατε με ποδήλατο στη Φινλανδία; Γιατί μια οικογένεια Φινλανδών έφτασε στα Χανιά με ορθοπεταλιές
Σύνδεση μεταξύ των αρχαιολογικών χώρων των Χανίων θέλει να αναπτύξει το υπ. Πολιτισμού
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΗΤΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ KΑΙ ΚΑΛΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΠΑΡΕΥΡΕΘΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Παραιτήθηκε ο διευθυντής του σχολείου όπου σηκώθηκε η αλβανική σημαία
Νέα στοιχεία για την τραγωδία με τον πατέρα και τον γιο που βρέθηκαν νεκροί στην Κρήτη
Κατασκευαστική επιχείρηση στο ν. Λασιθίου έλαβε εικονικά φορολογικά στοιχεία 190.000 ευρώ
Το Μανιφέστο της Κρήτης για το συλλαλητήριο στην Αθήνα (4 Φλεβάρη 2018)
Δωρεάν προληπτικός έλεγχος με υπέρηχο μαστού και ενημέρωση Σητεία
Η ισχύς εν τη ενώσει ... για τα κρητικά προϊόντα στο εξωτερικό!
Χιονιάς στην Κρήτη - δεμένα τα πλοία - που χρειάζονται αλυσίδες /vid
Μαθητές στην Κρήτη δώσανε «ραντεβού» για να παίξουν ξύλο
Στ. Αρναουτάκης: Διεκδικούμε Περιφέρεια – φορείς τον ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι την Σητεία
Σαμαριά και Ψηλορείτης, Σητεία και Κριτσά
Στην "κατάψυξη" η χώρα - Η Κρήτη θα "κάνει τη διαφορά"
Ο γύρος της Κρήτης με καγιάκ… ο Μανώλης Λουδάρος στο Βάι
Η πρόταση Πρωτονοτάριου για τρένο στην Κρήτη
Φορολογικές παραβάσεις σε ελαιουργείο
Σεισμός με το "καλημέρα" στην Ζάκρο
Πώληση του 77,8% του Sitia Bay στην Iktinos – Τουριστική εγκατάσταση στην θέση Όρμος Φανερωμένης Σκοπής Σητείας
Ένοχος ο γιατρός για την παράλυση της 21χρονης φοιτήτριας στην Κρήτη
Οι υπερασπιστές της Πόλης - 1000 λεοντόκαρδοι Κρήτες με αρχηγό τους στον σφακιανό Καλλικράτη που έμειναν τελευταίοι και έδωσαν την ζωή τους
Τροποποίηση δρομολογίων πλοίου Πρέβελης
Επίσκεψη Δημάρχου Σητείας στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας για ενημέρωση σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων
Επενδυτικό ενδιαφέρον για τρένο στην Κρήτη - Χανιά Ηράκλειο σε 22 λεπτά προβλέπει η μελέτη!
Ασταμάτητο και στις γιορτές το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
«Αστέρι» της χρονιάς η Κρήτη στην έκθεση της Βιέννης
Η πραγματική αγορά και οι παραμορφωτικοί καθρέφτες του ελαιολάδου
Κουρουμπλής : "Δεν ήρθα να πω θα" ... αλλά εξαγγελίες έκανε !
Είχε περάσει και απ’ τη Σητεία το Andromeda με τους 410 τόνους εκρηκτικών
Ούτε...μακέτα δεν έχει ο περιβόητος ΒΟΑΚ!