00027 - ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ο μικρός μονόχωρος ναός του Αγίου Αντωνίου του Ευνούχου στο χωριό Άγιος Θωμάς

Ο μικρός μονόχωρος ναός του Αγίου Αντωνίου του Ευνούχου είναι κρυμμένος σε μια κατάφυτη τοποθεσία στον Άγιο Θωμά,  Ο ναός, χρονολογείται στην Ενετοκρατία και δε φέρει τοιχογραφικό διάκοσμο.

Ο ιερός ναός του Αγίου Αντωνίου στην Καλαμαύκα


Μια από τις όμορφες γωνιές της Γεραπετρίτικης ενδοχώρας, 15ΚΜ, βορειοδυτικά είναι αυτή που καταλαμβάνει το γραφικό χωριό Καλαμαύκα. 

Ο Καθεδρικός ναός Αγίου Αντωνίου στον Μύρτο

Ο Άγιος Αντώνιος είναι ο Καθεδρικός ναός του Μύρτου. Είναι ναός μικρός, μονόκλιτος, διμάρτυρος, αφιερωμένος στην μνήμη του Αγίου Αντωνίου και στην Ανάληψη του Χριστού.

Ὁ Ἅγιος Ἀντώνιος στό λόφο Βένι Αμαρίου

Ὁ Ἅγιος Ἀντώνιος στό Βένι εἶναι Μετόχιον τῆς Ἱερᾶς Πατριαρχικῆς καί Σταυροπηγιακῆς Μονῆς Ἀρκαδίου. Γι' αὐτό, ἄν και βρίσκεται στά γεωγραφικά ὅρια τῆς ἐπαρχίας Ἀμαρίου, ὑπάγεται ἐκκλησιαστικά στήν Ἱερά Μητρόπολη Ρεθύμνης καί Αὐλοποτάμου.

Το ερειπωμένο μοναστήρι του Αγίου Αντωνίου στο Ακρωτήρι Χανίων κοντά στη γνωστή μονή Γουβερνέτου .

Το ερειπωμένο μοναστήρι του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο Ακρωτήρι Χανίων κοντά στη γνωστή μονή Γουβερνέτου . 


Η Συκιά στην Ελλάδα απο το έτος 700 πΧ

Πρόκειται για Δικοτυλήδονο φυτό της οικογένειας Μορεϊδών που ανήκει στο γένος Φίκος. Στην Ελλάδα το φυτό της Συκιάς καταγράφεται για πρώτη φορά στην Ιστορία το 700 πΧ από τον ποιητή Αρχίλοχο. Η συκιά μαζί με τις ελιές και το αμπέλι, αποτελούσε ένα από τα κύρια συστατικά της διατροφής των Αρχαίων Ελλήνων.

Έτος 1920 απο τον Φρανσουά Μεφσούτ στον Νιταδώρο

Η πορεία της εταιρείας ξεκινά πριν το έτος 1920, με την έναρξη λειτουργίας του πρωτοποριακού για την εποχή του Μηχανουργείου, του Φρανσουά Μεφσούτ, παππού του σημερινού προέδρου του Δ.Σ. της  «Ι. ΝΙΤΑΔΩΡΟΣ Α.Ε.», Ιωάννη Νιταδώρου.

Όταν η φτώχεια έπνιγε το Ρέθυμνο και το 1929 - της Εύας Λαδιά

Εκείνος που περνούσε από το Δημαρχείο Ρεθύμνου, παραμονή Χριστουγέννων του 1929, δεν μπορούσε να πιστέψει στα μάτια του. Ήταν βέβαια γνωστό ότι η φτώχια έδειχνε την πιο σκληρή της όψη από την απελευθέρωση και πέρα, αλλά η κατάσταση ξεπερνούσε κάθε όριο φαντασίας.
Μητέρες με πεινασμένα παιδιά στην αγκαλιά, που τουρτούριζαν από το κρύο, ανάπηροι, γέροι και ορφανά παιδιά δημιουργούσαν μια σύνθεση τόσο ξένη με το γιορτινό πνεύμα των ημερών.

Όταν οι μαντινάδες δίνουν συνέχεια στην ζωή των Ανθρώπων

Ένα μεγάλο έρωτα ζούσε ο Γιώργης Σωπασής με την γυναίκα του (Μαρία)...



Όμως ο καρκίνος χτύπησε , και διάλεξε την Μαρία ...



Μπανάκι στην θάλασσα με τους χειμερινούς κολυμβητές

Η χειμερινή κολύμβηση σε φυσιολογικές ώρες και υπό φυσιολογικές καιρικές συνθήκες (όπου φυσιολογικές, βλέπε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες δεν περιλαμβάνουν κεραυνούς) από την άλλη συνίσταται ανεπιφύλακτα, από γιατρούς, εναλλακτικούς θεραπευτές αλλά και όλους όσοι την δοκίμασαν έστω μία φορά.

Ο Ιερός Ναός Παναγίας Κεραγραμμένης βορειοδυτικά του οικισμού του Σταυρού (Καπίστρι)

Ο Ιερός Ναός Παναγίας Κεραγραμμένης βρίσκεται στη ρίζα βράχου σε υψόμετρο 600 περίπου μέτρων στο ομώνυμο μετόχι, βορειοδυτικά του οικισμού του Σταυρού (Καπίστρι) και νοτιοανατολικά της Μονής Βρυωμένης. Δυτικά του Ναού υπάρχει μικρή πηγή μέσα σε συστάδα βράχων και κάτω από την πηγή σε μικρές πεζούλες υπάρχουν αμπέλια και κήποι. Η θέα προς τον κάμπο της Ιεράπετρας και το Λιβυκό πέλαγος είναι εντυπωσιακή.

Ο δήμος Ηρακλείου απο το έτος 1900

Ο Δήμος Ηρακλείου άρχισε να λειτουργεί στις αρχές του 1900 με την απελευθέρωση του νησιού μας από τους Τούρκους. Η ανάπτυξη των υπηρεσιών του δέχτηκε ένα νέο πλήγμα με την κατοχή, παρ' όλα αυτά παρουσιάζει μια ραγδαία ανάπτυξη ιδιαίτερα τα τελευταία 50 χρόνια υπηρετώντας υπεύθυνα και με συνέπεια τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών αυτής της πόλης.

Το όραμα για 600 χιλιόμετρα σιδηρόδρομου στην Κρήτη του 1908

Εν Αλμυρώ, 23 Απριλίου 1908. Μελέτη περί της κατασκευής σιδηροδρόμων εν Κρήτη. Σ.Ε. Πεζάνος». Η μελέτη, που τυπώθηκε εν Αθήναις στο Τυπογραφείο των «Δ.Γ.Ευστρατίου και Δ.Δελή» της οδού Πραξιτέλους και σώζεται σε εξαιρετική κατάσταση στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, πρότεινε την δημιουργία 600 χλμ σιδηροδρομικών γραμμών στην Κρήτη με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.

Αντιολισθητικές αλυσίδες για τα χιόνια

Στην Ελλάδα έχουμε Χιόνι – Πάγο – Άσφαλτο.
Τα περισσότερα αντιολισθητικά συστήματα είναι μόνο για χιόνι άλλα είναι για χιόνι και για πάγο και σχεδόν κανένα σύστημα δεν καλύπτει παρατεταμένη οδήγηση στην άσφαλτο, μερικά όμως συστήματα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν περισσότερα χιλιόμετρα στην άσφαλτο και φυσικά είναι κατάλληλα και για χιόνι και για πάγο. 

Σελίδες

Εγγραφή στο RSS - 00027 - ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ