Με το startup του, Lolli, ο Alex Adelman ευελπιστεί να μυήσει εκατομμύρια άτομα στον κόσμο των κρυπτονομισμάτων, επιστρέφοντας τους χρήματα για τις αγορές τους στο διαδίκτυο όχι σε δολάρια, αλλά σε bitcoin

Το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τα κρυπτονομίσματα, αλλά και για άλλα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία σαν τα NFT, είναι υψηλότερο από ποτέ, όμως ακόμη υπάρχουν πάμπολλοι επικριτές αυτής της νέας τάσης. Ο Alex Adelman δεν είναι ένας από αυτούς. 0 32χρονος θεωρεί πως το Bitcoin θα γίνει «η παγκόσμια τράπεζα του μέλλοντος» και με την εταιρεία του, Lolli, ελπίζει να φέρει στον χώρο των κρυπτονομισμάτων όσο περισσότερους ανθρώπους μπορεί. Για να πετύχει τον στόχο του, η υπηρεσία του προσφέρει στους χρήστες της επιστροφή χρημάτων… σε μορφή bitcoin, μετά από κάθε αγορά τους σε καταστήματα που συνεργάζονται με την Lolli.

Ο Adelman παρομοιάζει την επιστροφή Βitcoin μετά από μία συναλλαγή με το αίσθημα που νιώθει ένα παιδί στην τράπεζα αφότου του δίνεται ένα γλειφιτζούρι, εξού και το όνομα Lolli, από την αγγλική λέξη Lollipop. Ευτυχώς για τον ίδιο, φαίνεται πως τις φιλόδοξες ιδέες του ασπάζονται η θρύλος του τένις Serena Williams και ο σύζυγος της και συνιδρυτής του Reddit, Alexis Ohanian, όπως και ο Youtuber Casey Neistat. Έτσι, η Lolli έχει ως τώρα συγκεντρώσει πάνω από 10 εκατομμύρια σε χρηματοδότηση, όπως εκμυστηρεύτηκε ο ιδρυτής της στο CNBC.

Αν ο Adelman καταφέρει να βάλει τα κρυπτονομίσματα στις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, όπως ευελπιστεί, η Lolli δεν θα είναι το πρώτο επιτυχημένο startup του. Με το πρώτο του επιχειρηματικό εγχείρημα, την Cosmic, ο Adelman και ο συνεργάτης του, Matt Senter, δημιούργησαν μία τεχνολογία για τον χώρο του e-commerce, που επέτρεπε στους καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα από διαφορετικά ηλεκτρονικά καταστήματα με μία συναλλαγή. Μέσα σε τρία χρόνια, η Cosmic άλλαξε χέρια δύο φορές, αρχικά από τους δύο ιδρυτές της στην PopSugar, το 2015, προτού εξαγοραστεί και πάλι, δύο χρόνια αργότερα, από την Rakuten. Το πόσο κόστισε δεν είναι γνωστό σε καμία από τις δύο περιπτώσεις, αλλά το PitchBook υπολογίζει την αξία του startup στα 16 εκατομμύρια δολάρια.

Παρά τις αλλαγές στην ιδιοκτησία, ο Adelman παρέμεινε στο τιμόνι της Cosmic και προσπάθησε να κάνει τους εμπόρους με τους οποίους συνεργαζόταν να υιοθετήσουν το Bitcoin. Όπως θα περίμενε κανείς, δεν βρήκε ανταπόκριση, καθώς, όπως παραδέχεται και ο ίδιος, οι συνθήκες της εποχής ήταν ακατάλληλες. Όμως έχοντας, πλέον, πολύτιμες εμπειρίες στον χώρο του e-commerce και ένα εκτεταμένο δίκτυο επαφών, θεώρησε πως είχε έρθει, επιτέλους, η ώρα να βάλει μπρος στην μεγάλη ιδέα του.

Έτσι, το 2018, άφησε την Cosmic και μαζί με τον Senter ίδρυσαν άλλη μία εταιρεία. Η Lolli λειτουργεί ως μία προέκταση περιηγητή ιστού (browser), ανταμείβοντας τους χρήστες της με Satoshis, δηλαδή μικροσκοπικά κομμάτια bitcoin, όταν ψωνίζουν από μία συνεργάτιδα εταιρεία. Η Lolli καλύπτει τα κόστη λειτουργίας της και των επιστροφών bitcoin χρεώνοντας τις εταιρείες από τις όποιες αγόρασαν οι πελάτες της. Έπειτα, το startup μετατρέπει τα δολάρια σε bitcoin και τα διαμοιράζει.

Στις διαφημίσεις της, η εταιρεία κάνει λόγο για επιστροφές bitcoin μέχρι και 30%, αν και κατά μέσο όρο, αυτός ο αριθμός πέφτει κοντά στο 7%. Το μέγεθος της ανταμοιβής εξαρτάται από την συμφωνία ανάμεσα στην Lolli και τον πωλητή. Για παράδειγμα, η Adidas προσφέρει μέχρι και 9% σε επιστροφές bitcoin, ενώ η Nike μόλις 2,5%. Σύμφωνα με τον Adelman, ο μέσος χρήστης της υπηρεσίας του βγάζει περίπου 26 δολάρια σε bitcoin, αλλά αυτός ο αριθμός είναι πιθανόν να αλλάξει στο μέλλον, καθώς η Lolli είναι ακόμη σχετικά μικρή σε μέγεθος.

Άλλωστε, με το πέρασμα του χρόνου φαίνεται λες και τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία γίνονται όλο και μεγαλύτερο μέρος της καθημερινής ζωής. Παραδόξως, για πάνω από τους μισούς από τους 250.000 χρήστες της, η Lolli είναι η πρώτη τους επαφή με το Bitcoin. Για αυτόν τον λόγο, ο Adelman έχει προσπαθήσει να κάνει την ιστοσελίδα του όσο πιο εύχρηστη γίνεται, μιας και αναγνωρίζει ότι εκ πρώτης όψεως, ο κόσμος των κρυπτονομισμάτων μπορεί να φαίνεται τρομακτικός. Πάντως, κρίνοντας από τις ανταγωνίστριες εταιρείες που εμφανίστηκαν μετά την αρχική επιτυχία της Lolli, ο CEO της θα πρέπει να δουλέψει ακόμη σκληρότερα για να διατηρήσει τους πελάτες του.

Διαβάστε ακόμη

Επιδότηση παγίων δαπανών: Τι θα προβλέπει η απόφαση για τα «κουπόνια» των επιχειρήσεων

Παύλος Ιωαννίδης: Έφυγε από τη ζωή ο στενός συνεργάτης και φίλος του Αριστοτέλη Ωνάση

Αυτή είναι η εναλλακτική πρόταση αντί για τα διαφημιστικά «cookies» της Google