Drone show στον Παρθενώνα: Από το Ζάππειο, αντί 380 ευρώ, «σηκώθηκε» η διαφήμιση της εταιρείας αθλητικών ειδών

Μόλις 380 ευρώ κατέβαλε η γνωστή εταιρεία υπόδησης και ένδυσης Adidas για να χρησιμοποιήσει την Ακρόπολη ως φόντο για την προώθηση των παπουτσιών της.

Την απόφαση υπέγραψε το Συμβούλιο της Αρμόδιας Επιτροπής Ολυμπίων Κληροδοτημάτων, που έχει έδρα το Ζάππειο Μέγαρο. Όπως προκύπτει από τα έγγραφα που αναρτήθηκαν στη Διαύγεια,το Δ.Σ. συνήλθε στις 30 Απριλίου, αποφασίζοντας ομόφωνα «να εγκριθεί η παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου, στις 15 Μαΐου 2025, για τη διεξαγωγή drone show για λογαριασμό της εταιρίας Essence mediacom σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas, μίσθωμα 380 ευρώ».

Συμβούλιο της Αρμόδιας Επιτροπής Ολυμπίων Κληροδοτημάτων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΕλλάδα | 16.05.2025 15:34 Παρέμβαση εισαγγελέα μετά το σάλο για το drone show γνωστής εταιρείας πάνω από τον Παρθενώνα

Μενδώνη: «Δεν είναι νόμιμη η διαδικασία»

Το όργανο εποπτεύεται από το υπουργείο Οικονομικών, ωστόσο όπως τόνισε η Λίνα Μενδώνη, θα έπρεπε να λάβει την έγκρισή του υπουργείου Πολιτισμού για να είναι σύννομη η διαδικασία, πράγμα που δεν έγινε.

https://twitter.com/d_an_ae/status/1923281507805786407o

Ξανά αφύλαχτος ο ιερός βράχος 

Η υπουργός καταφέρθηκε κατά της αντιπολίτευσης, λέγοντας πως θα έπρεπε «να ψάξει πρώτα την υπόθεση και μετά να κατηγορήσει το υπουργείο». Ωστόσο, είναι η πολλοστή φορά που κατά διάρκεια της θητείας στο υπουργείο, ο ιερός βράχος αφύλαχτος, χρησιμοποιείται ως φόντο για ευτελείς δράσεις. Το 2024 ηθοποιοί ντυμένοι σαν αγάλματα πόζαραν μπροστά στην Ακρόπολη ώστε να γίνει πιο αξιομνημόνευτη η επίσκεψη του Ινδών επιχειρηματιών στην Ελλάδα, που είχε οργανώσει το ελληνοϊνδικό επιμελητήριο Οικονομίας και Εμπορίου. Το 2022 ομάδα είχε καταφέρει να γυρίσει σκηνές σεξ στην Ακρόπολη. Την ίδια ώρα, το έργο το καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου, ο οποίος ακολούθησε τη νόμιμη διαδικασία ζητώντας την έγκρισή του ΚΑΣ κρίθηκε ασύμβατο με τις αξίες του μνημείου.

Εισαγγελική παρέμβαση 

Το drone show όπως είναι αναμενόμενο προκάλεσε εισαγγελική παρέμβαση. Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αριστείδης Κορέας, έδωσε εντολή για την διενέργεια της έρευνας με αφορμή και τη μηνυτήρια αναφορά του υπουργείου Πολιτισμού προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν τελεστεί διάφορες παραβάσεις του νόμου περί αρχαιοτήτων και άλλες αξιόποινες πράξειςΤην έρευνα θα διενεργήσει το Τμήμα Ασφαλείας Ακροπόλεως. Παράλληλα, το υπουργείο Πολιτισμού, κατέθεσε μήνυση κατά παντός υπευθύνου. 

ΣΥΡΙΖΑ: Προσβλητική εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς 

Για προσβλητική εμπορευματοποίηση έκανε λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ.«Η εικόνα μέσω σμήνους drones του αθλητικού παπουτσιού που πατά πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».

ΠΑΣΟΚ: Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding 

Από την πλευρά του το ΠΑΣΟΚ τονίζει ότι η Ακρόπολη δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις.«Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού να “πατά” την Ακρόπολη μέσω προβολής με drones, αποτελεί μια ακόμα θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά. H Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή έξυπνα διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού».

Παράλληλα διερωτάται ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία αποφασίζεται η παραχώρηση του μνημείου. «Η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο, καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό. Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;»

Το ΠΑΣΟΚ ζητά «Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με το αν δόθηκε άδεια για τη συγκεκριμένη δράση και από ποιον φορέα.Τη θεσμική θωράκιση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων απέναντι στην άναρχη εμπορευματοποίησή τους.Διαφανή, ενιαία και αξιοκρατικά κριτήρια στην αξιολόγηση αιτημάτων για χρήση πολιτιστικών χώρων – χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες» και υπογραμμίζει πως «ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Είναι ζήτημα ταυτότητας, μνήμης και δημοκρατίας»

Διαβάστε ακόμη

Eurovision 2025: Live από τη Βασιλεία η Dress Reherasal του Μεγάλου Τελικού

f0355c89-2cea-403f-a046-ecec8ebccedb.jpg

Θρίλερ στον αέρα: Αεροσκάφος έμεινε ακυβέρνητο για 10 λεπτά – Την ώρα που ο πιλότος ήταν στην τουαλέτα, ο συγκυβερνήτης λιποθύμησε

42581a0c-0181-429f-a8b6-4c9401e2612a.jpg

Έξαλλη η Ελένη Δήμου με δημοσιεύματα ανέφεραν πως… πεθαίνει: «Ντροπή»

5463e7ef-3ae4-4130-8097-f21c1ead50b1.jpg

Στο «φως» σοκαριστική υπόθεση στο Αίγιο - Μωράκι 4 μηνών εθισμένο στα ναρκωτικά

7c6d335f-3f05-463b-998c-e6e424bbfa06.jpg