Στους 27 έχουν ανέλθει από την αρχή του χρόνου οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη μετά και τον τραγικό θάνατο του 19χρονου αναβάτη μηχανής που έχασε τη ζωή του την περασμένη εβδομάδα σε έναν παράδρομο της Εθνικής Οδού στα Χανιά.

Όπως αναφέρουν τα “Χανιώτικα Νέα” ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης Γιάννης Λιονάκης επισημαίνει την ανάγκη δημιουργίας μιας πίστας για την παροχή οργανωμένης και συστηματικής εκπαίδευσης σε ό,τι αφορά τον χειρισμό των μηχανών καθώς η Κρήτη βρίσκεται, αναλογικά με τον πληθυσμό της, στις πρώτες θέσεις πανευρωπαϊκά στη χρήση δίκυκλων οχημάτων.

«Συγκριτικά με πέρυσι, έως τώρα, λαμβάνοντας ωστόσο υπόψη και την καραντίνα, διαπιστώνεται μια μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στην Κρήτη κατά 34%. Όμως διαχρονικά όπως και φέτος έχουμε τους περισσότερους θανάτους από νεαρούς αναβάτες μηχανών», επεσήμανε ο κ. Λιονάκης ενώ υπογράμμισε ότι στην Κρήτη, δυστυχώς, είναι συχνό το φαινόμενο – σε αντίθεση με ό,τι ορίζει ο νόμος – να οδηγούν μηχανές μεγάλου κυβισμού (1000 cc και πάνω) νεαροί κάτω των 20 ετών. Συνεχίζοντας ο κ. Λιονάκης σημείωσε ότι στην Κρήτη οι μηχανές αποτελούν περίπου το 50% των οχημάτων που κυκλοφορούν σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει με άλλες περιφέρειες όπου το ποσοστό τους κυμαίνεται σε περίπου 15% με 20%. «Η χρήση της μηχανοκίνησης στην Κρήτη είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη. Αυτό επιτείνει το πρόβλημα της χρήσης μηχανών ιδίως μεγάλου κυβισμού από άτομα πολύ νεαρής ηλικίας. Την ίδια στιγμή έχουμε μια βαθιά έλλειψη εκπαίδευσης και γνώσης γύρω από τον χειρισμό των μηχανών. Και θα ήταν μια άριστη κίνηση που θα έπρεπε να είχε γίνει ήδη, εφόσον στην περιφέρειά μας έχουμε τόσο υψηλά ποσοστά χρήσης μηχανών, να είχαμε φτιάξει μια πίστα όπου εκπαιδευμένοι άνθρωποι θα δίδασκαν τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία πως να οδηγούν μηχανές. Ετσι μπορούν οι νέοι να μάθουν να αποφεύγουν τους κινδύνους, να χρησιμοποιούν τα μέσα παθητικής ασφάλειας (κράνος, μπουφάν, μπότες), να μην οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ κ.λπ.», τόνισε ο κ. Λιονάκης. Τόνισε, δε, ότι αν αναλογιστεί κανείς τον αριθμό των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα όπου φέτος, έως τώρα, έφτασαν σε όλο τον κόσμο το 1.178.930, τη στιγμή που από την πανδημία έχουν χάσει τη ζωή τους 1.275.000, τότε αρχές, πολίτες και οργανισμοί θα πρέπει να δουν πολύ σοβαρά το θέμα και να ληφθούν οργανωμένα μέτρα για τον περιορισμό των τροχαίων.