Εγκρίθηκε το master plan του λιμένα Καβονησίου στην Κίσαμο

Ο Δήμος Κισάμου κάνει το μεγάλο βήμα προς την ανάπτυξη, εναρμονιζόμενος με τους ρυθμούς της δυτικής Κρήτης. Στην πρόσφατη συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε το νέο master plan του λιμένα Καβονησίου, το οποίο σχεδιάστηκε για να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις του θαλάσσιου τουρισμού.

Η μελέτη προβλέπει τη δημιουργία μαρίνας 70 σκαφών, εκ των οποίων τα 18 θα είναι mega yachts μήκους 30 μέτρων, θέσεις ελλιμενισμού για ημερόπλοια και αλιευτικά, νέα κτίρια, υδατοδρόμιο και χώρους στάθμευσης. Παράλληλα, περιλαμβάνει την εκβάθυνση και διεύρυνση της λιμενολεκάνης, την κατασκευή νέου μόλου 115 μέτρων στην ανατολική πλευρά και την επέκταση του υφιστάμενου μόλου κατά 160 μέτρα προς βορρά.
Το έργο, με προϋπολογισμό 36 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται να καλύψει τις ανάγκες της περιοχής για τα επόμενα 50 χρόνια, καθιστώντας την Κίσαμο εναλλακτικό λιμάνι της Σούδας, η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, οδεύει προς κορεσμό.
Η επόμενη πρόκληση για τους φορείς της περιοχής είναι η εξεύρεση χρηματοδοτικών πόρων για την υλοποίηση αυτού του φιλόδοξου έργου, που σε συνδυασμό με τον ΒΟΑΚ, θα μεταμορφώσει την Κίσαμο, αναδεικνύοντας το ανεξερεύνητο γεωγραφικό και φυσικό της ανάγλυφο.
Χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, Δημήτρης Βιριράκης, αναφέρει…
Κατά την σημερινή συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε η μελέτη επικαιροποιησης και χωροταξικης αναδιαρθρωσης (νεο μαστερ πλάν) του λιμένα Καβονησίου Κισάμου.
Η μελέτη προβλέπει την εκβάθυνση του λιμένα ,την διευρυνση της λεκάνης του, την κατασκευη νεου μωλου 115 μετρων στην ανατολικη του πλευρα και την επέκταση του υπάρχοντος μώλου κατα 160 μέτρα στην βόρεια πλευρα του.
Προβλεπει μαρινα 70 σκαφων απο τα οποια 18 ειναι μεγαγιωτ των 30 μετρων , θεσεις για ημεροπλοια και τα αλιευτικα σκαφη , νεα κτιρια ,υδατοδρόμιο και χωρους σταθμευσης.
Σε δευτερη φαση προβλεπεται η κατασκευη προβλητας σχηματος Ταυ στην δυτικη πλευρα εξω απο το υπαρχον λιμανι για δυνατοτητα προσβασης μεγαλων κρουαζιεροπλοιων.
Μεχρι την κατασκευη της β φασης προβλεπεται να μελετηθει και να λειτουργησει αγκυροβόλιο, για αμεση δυνατότητα προσεγγισης κρουαζιεροπλοιων ακομη και αν η β φαση αργησει να γινει.
Η μελέτη που εκπονηθηκε απο το γραφειο Ρογκαν ειναι απολυτα συγχρονη και θα καλυπτει ολες τις αναγκες του λιμενα και της περιοχης για τα επόμενα 50 χρόνια τουλαχιστον ,ωστε η Κίσαμος να γίνει το εναλλακτικο λιμανι της Σούδας που προβλεπεται να κορεστει σύντομα.
Το κοστος του ολου εργου εκτιμαται αρχικα στα 36 εκατομμυρια ευρω ,τα οποια θα αρχισουμε να αναζητουμε ,ταυτοχρονα με την αναθεωρηση της περιβαντολογικης μελετης.
Αισθανομαστε ικανοποιηση γιατι χρηματοδοτησαμε την μελετη με ΙΔΙΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ του Λιμενικου Ταμειου Χανιων και καταφεραμε παρα τα εμποδια (δασικος χαρακτηρισμος κλπ) να τελειωσουμε πρωτοι απο ολες τις αλλες μελετες που γινονται στον νομο Χανιων με σωστη δουλεια και διαβουλευση.
Ταυτοχρονα ολοκληρωθηκε και παραλαμβανεται αμεσα και η μελετη της προβλητας του Τελωνειου Κισαμου που κι εκει συναντησαμε απροβλεπτα κτηματολογικα και πολεοδομικα προβληματα απορροια της εφαρμογης του σχεδιου πολεως Κισαμου.
Μαζι με την εγκεκριμενη αδεια υδατινου πεδιου που ηδη κατεχουμε και την αναμενομενη του υδατοδρομιου, ειμαστε υπερηφανοι που τηρησαμε την υποσχεση που δωσαμε στο δημοτικο συμβουλιο Κισαμου παρουσια ολων των συνδυασμων το 2020 , αφου τοτε τους εξηγησαμε οτι για τα λιμανια Κισαμου δεν ειχαμε βρει απολυτως τιποτα που να μελεταται η να προχωρα.
Μαζι με τον ΒΟΑΚ και την επικειμενη παρακαμψη της Κισαμου ,ειμαστε σιγουροι πως η αγαπημενη μου Κισαμος θα παρει τον δρομο της Αναπτυξης που της αξιζει, γιατι οι μελετες και ο σχεδιασμος ειναι βασικοι παραμετροι για να προχωρησουν τα εργα.
Και δεν σταματαμε εδω , θα κυνηγησουμε και την χρηματοδοτηση με καθε τροπο για να χαρουμε και το αποτελεσμα της υλοποιησης των προσπαθειων μας.
