Του Παντελή Πετυχάκη Επίτιμου Προέδρου της Περιηγητικής Λέσχης

Ο πρώτος διάδρομος των 800 μ. που κατασκευάστηκε από την περιηγητική Λέσχη Σητείας τη δεκαετία 1974-1983 παραχωρήθηκε στο Δήμο Σητείας το 1984. Τα δρομολόγια άρχισαν τον Ιούνιο του 1984 προς Αθήνα – Κάσο – Κάρπαθο – Ρόδο.

Στη συνέχεια με ενέργειες της Δημοτικής Αρχής εξασφαλίσθηκαν οι χρηματοδοτήσεις και έγιναν απαλλοτριώσεις των εκτάσεων στις οποίες κατασκευάσθηκε τμήμα του μεγάλου διαδρόμου. Αργότερα έγιναν νέες απαλλοτριώσεις για την επέκταση του διαδρόμου και του χώρου κατασκευής του νέου αεροσταθμού.
Το αεροδρόμιο ονομάστηκε Δημοτικό γιατί είχε λειτουργήσει εξ αρχής σε Δημοτική περιουσία ( την δωρεά της Περιηγητικής ) και στην συνέχεια στην απαλλοτριωμένη που έγινε επ ονόματι του Δήμου περί τα 700 στρέμματα.
Σήμερα πληροφορηθήκαμε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση τον Μάιο του 2019 υπέκυψε στις πιέσεις των ξένων συμφερόντων, που ενδιαφέρονται για την κατασκευή του αεροδρομίου Καστελίου , και υπέγραψε μια εγκληματική σύμβαση εις βάρος του αεροδρομίου Σητείας .
Η σύμβαση αυτή έγινε νόμος 4612 και καταχωρήθηκε στο φύλλο αρ. 77 της εφημερίδας της κυβερνήσεως και δεσμεύει το ελληνικό κράτος με το ότι : σε περίπτωση που αναπτυχθεί το αεροδρόμιο Σητείας ( ασφαλώς και σε αύξησης της κίνησης ) και η εταιρεία Καστελίου αποδείξει ότι εξ αυτού του λόγου μειώθηκε ουσιωδώς η αεροπορική κίνηση του αεροδρομίου Καστελίου και μειώθηκαν τα έσοδα της εταιρείας, θα έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του Άρθρου 26 . 5 της παρούσας. Η οποία προβλέπει την αποζημίωση της εταιρείας από το ελληνικό κράτος, επειδή θα έχει κίνηση το αεροδρόμιο της Σητείας.
Μετά τα παραπάνω εύλογα γενάτε το ερώτημα, τι έκαμε ο Δήμος Σητείας μέσα στο χρόνο των δύο μηνών που υπήρχε η δυνατότητα διαμαρτυρίας και υποβολής αιτήματος διαγραφής του δεσμευτικού όρου για το αεροδρόμιο μας;
Είναι γνωστό ότι ο δημοτικός σύμβουλος της μειοψηφίας κ. Ν. Καραμανωλάκης είχε επισημάνει έγκαιρα την σοβαρότητα του θέματος και πρότεινε στον κ. Πατεράκη να γίνει διαμαρτυρία από τον Δήμο, όμως εκείνος δεν έκανε τίποτα, με το επιχείρημα ότι αυτό είναι προσχέδιο και θα αφαιρεθεί.
Δυστυχώς έγινε Νόμος και ο αγανακτισμένος πολίτης ρωτάει με ποιό δικαίωμα ο υπουργός κ. Σπίρτζης , χωρίς ενημέρωση του Δήμου υποβάθμισε – πούλησε την περιουσία – το μοναδικό κεφάλαιο της Σητείας για ανάπτυξη;
Ο Δήμαρχος κ. Ζερβάκης, όπως ακούσαμε, μόλις πληροφορήθηκε τα παραπάνω απευθύνθηκε σε έμπειρους νομικούς οι οποίοι του είπαν ότι μπορούσαν μέσα στην προθεσμία του διμήνου να διεκδικήσουν την ακύρωση της επίμαχης παραγράφου. Τώρα τα πράγματα είναι δύσκολα…
Κατά τα άλλα ζητάμε την κατασκευή του ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ μέχρι Ιεράπετρα για να μπορέσει το αεροδρόμιο να αναπτυχθεί και να εξυπηρετήσει όλο το Νομό.
Πρόσφατα διαβάσαμε το νέο Δ.Σ. της Α.Ε. Ξένιος Ζευς Αεροδρομίου Ιεράπετρας με πρόεδρο το Δήμαρχο Ιεράπετρας θα προτείνει την διάλυση της εταιρείας μετά την ανάπτυξη του Αεροδρομίου Σητείας που θα εξυπηρετεί και την περιοχή της Ιεράπετρας.
Αγαπητή μου συμπολίτες εσείς που συμμετείχατε στις επιτροπές εράνου στα χωριά και στην πόλη αλλά και πανελλαδικά όλοι όσοι με κάθε τρόπο βοηθήσατε με την προσφορά σας στην κατασκευή του Αεροδρομίου ήρθε η ώρα και πάλι να πάρετε θέση και να διαμαρτυρηθούμε όλοι μαζί για το έγκλημα που διέπραξε η προηγούμενη κυβέρνηση σε βάρος του μοναδικού έργου ανάπτυξης του τόπου μας με την δέσμευση της ανάπτυξής του.
Νέοι συμπολίτες ήρθε η ώρα να αναλάβετε και εσείς τις ευθύνες σας μιμούμενοι τους πατεράδες σας και τους παππούδες σας να αγωνισθείτε δυναμικά και να συμμετέχετε, αν σας ζητηθεί , στις ενέργειες που θεωρούμε ότι πρέπει να κάμει ο Δήμος έστω και τώρα, για την ακύρωση των παραπάνω.
Αν δεν ανατρέψουμε αυτό το έγκλημα σε τι θα ωφελήσουν οι προσπάθειες του ΟΑΣ – του Προέδρου των Ξενοδόχων του Γιάννη του Κακκουράκη και του Κώστα του Λυμπερίου οι οποίοι οργώνουν τις εκθέσεις στην Ευρώπη για να εξασφαλίσουν τουρίστες για τα μέρη μας αν μας περιορίσουν τις πτήσεις charters;
Είναι αυτονόητο ότι περιμένουμε από τους βουλευτές και τους πολιτευτές μας ακόμα και από τις τοπικές οργανώσεις άμεση τοποθέτηση για το θέμα.

Πηγή : Style 100fm