ΕΛΜΕ Χανίων: Ο προϊστάμενος προφανώς έχει κάνει την επιλογή του για συγχωνεύσεις τμημάτων

ΕΛΜΕ Χανίων: Ο προϊστάμενος προφανώς έχει κάνει την επιλογή του για συγχωνεύσεις τμημάτων

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Την Τετάρτη 28/8 πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΔΔΕ Χανίων συνάντηση εκπροσώπων των γονέων των μαθητών του 7ου Γυμνασίου με τον προϊστάμενο ΔΔΕ, παρουσία μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων. Η συνάντηση αφορούσε την κατάργηση ενός τμήματος από την Β΄ Γυμνασίου και τη συγχώνευση του με τα υπόλοιπα.

Μαζί με τους γονείς, αναπτύξαμε τις θέσεις μας στο προϊστάμενο, του εξηγήσαμε ότι δεν πρέπει να προχωρήσει στη συγχώνευση για τους παρακάτω λόγους:

α) Δεν τίθεται θέμα χωροταξίας, αφού στο συγκεκριμένο σχολείο υπάρχουν οι απαιτούμενες αίθουσες ώστε τα τμήματα να συνεχίσουν να λειτουργούν ως έχουν.

β) Θα δημιουργηθεί αναστάτωση στους μαθητές καθώς με τη συγχώνευση θα πρέπει να γίνουν ανακατατάξεις σε όλα τα τμήματα.

γ) Οι συνθήκες μαθήματος σε πολυμελή τμήματα είναι σαφώς πιο δύσκολες,και οδηγούν αντικειμενικάσε υποβάθμιση του επιπέδου διδασκαλίας.

δ) Στα τμήματα αυτά υπάρχουν μαθητές που χρήζουν παράλληλης στήριξης κάτι που βάση νόμου μειώνει τον μέγιστο αριθμό μαθητών στο τμήμα (κατά 3 για κάθε τέτοιον μαθητή).

ε) Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι σχετικά μικρές και δεν μπορούν να φιλοξενήσουν τον αριθμό τον μαθητών (με βάση τις προδιαγραφές που έχει θέσει η Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας ώστε να τηρούνται οι κανόνες πυρασφάλειας και ασφάλειας σε περίπτωση σεισμού) που θα προκύψει μετά τη συγχώνευση.

Ο προϊστάμενος μας απάντησε, ότι αν και καταλαβαίνει αυτά που αναφέραμε, αυτός θα εφαρμόσει τον συγκεκριμένο νόμο, που επιτρέπει μέχρι και 27 ή 29 μαθητές ανά τμήμα.

Τον καλέσαμε και πάλι να μας εξηγήσει, αφήνοντας πίσω το σκέλος του οικονομικού εξορθολογισμού, ποια παιδαγωγικά κριτήρια εξυπηρετεί μια τέτοια στρατηγική. Του ζητήσαμε επίσης να σκεφτεί την ευθύνη που θα βαρύνει τον ίδιο και όσους παίρνουν αντίστοιχες αποφάσεις συσσώρευσης μαθητών σε ακατάλληλου μεγέθους αίθουσες, στην περίπτωση ατυχήματος από την εκκένωση μιας αίθουσας, είτε σε περίπτωση άσκησης είτε πραγματικού συμβάντος.

Η απάντηση που λάβαμε και πάλι ήταν ότι στα πλαίσια του εξορθολογισμού, αυτός θα εφαρμόσει τις οδηγίες του Υπουργείουγια συγχωνεύσεις και κλείσιμο τμημάτων .

Στα πλαίσια αυτής της συζήτησης, αναφέραμε και τις περιπτώσεις άλλων σχολείων που αντιμετωπίζουν αντίστοιχα θέματα, η απάντηση ήταν ότι αυτές οι αποφάσεις έχουν παρθεί εδώ και ένα μήνα και τώρα δεν αλλάζουν και ότι κακώς δεν τις είχαμε πληροφορηθεί. Του θυμίσαμε ότι ως Σωματείο είχαμε επανειλημμένα ζητήσει στοιχεία για το μαθητικό δυναμικό και την κατανομή των μαθητών, αλλά η Διεύθυνση και ο ίδιος αρνήθηκαν να μας τα γνωστοποιήσουν. Για μία ακόμη φορά η ΔΔΕ Χανίων ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας αποφασίζει το κόψιμο τμημάτων.

Ανακεφαλαιώνοντας, να πούμε ότι ως ΕΛΜΕ Χανίων έχουμε συγκεκριμένη θέση για το πώς πρέπει να διαχειριζόμαστε τη λειτουργία των σχολείων. Για μας τους εκπαιδευτικούς, το κριτήριο είναι η ποιότητα της εκπαίδευσης που προσφέρουμε στους μαθητές μας, η οποία πρέπει να παρέχεται σε αξιοπρεπείς και ασφαλείς χώρους.

Τα στελέχη τις εκπαίδευσης πατάνε σε δύο βάρκες, αυτή του εκπαιδευτικού και αυτή του μάναντζερ. Και υπάρχουν οι στιγμές που πρέπει να διαλέξουν κάποια από τις δύο. Προφανώς ο προϊστάμενος της ΔΔΕ Χανίων έχει κάνει την επιλογή του.

Εμείς καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους γονείς να συνεχίζουν ναδιεκδικούνπρος την κατεύθυνση της διατήρησης των τμημάτων και να μην υποκύπτουν στις πιέσεις της Διεύθυνσης.

Υπάρχει άλλο ένα σημαντικό θέμα, αποτέλεσμα του «οικονομικού εξορθολογισμού» που αναφέραμε και παραπάνω, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα (όπως και πέρσι) θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών και αφορά τους μαθητές που χρήζουν Παράλληλης Στήριξης. Υπάρχει η στρατηγική από τις Διευθύνσεις να ασκούν πίεση προς τα σχολεία ώστε να μεταφέρουν τους μαθητές αυτούς σε μια αίθουσα, έτσι ώστε να τοποθετηθεί ο ελάχιστος αριθμός εκπαιδευτικών Παράλληλη. Αυτή η τακτική, πέραν του ότι δεν είναι νόμιμη, είναι ξεκάθαρα αντιπαιδαγωγική. Οι μαθητές που χρήζουν Παράλληλης Στήριξης ανήκουν συχνά σε διαφορετική ειδική κατηγορία και απαιτούν εξατομικευμένη φροντίδα από τον εκπαιδευτικό.

Εμείς καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να σχεδιάσουν την κατανομή των μαθητών αυτών με απόλυτα παιδαγωγικά κριτήρια και να απαιτήσουν από την ΔΔΕ Χανίων την άμεση τοποθέτηση του απαραίτητου εξειδικευμένο εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε η σχολική διαδικασία να λειτουργήσει απρόσκοπτα.

  • ΝΑ ΠΑΡΘΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΠΙΣΩ Η ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΙΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ!
  • ΝΑ ΕΓΚΡΙΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΑ, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ!
  • ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΙΚΟΠΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ Η ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΕ ΓΕΛ, ΓΥΜΝΑΣΙΑ , ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΑ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΕΣ Κ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ
  • ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
  • 20 ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ, 15 ΣΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΕ ΓΕΛ ΚΣΕ ΤΟΜΕΙΣ Κ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΚΑΙ 10 ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Εκ μέρους του ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων
Ο Πρόεδρος ΟΓ. Γραμματέας

Χ.Μπέλμπας Μ. Γιακουμάκης