Εργαζόταν και σε απορριμματοφόρο η οδηγός του λεωφορείου στη Βούλα - Τι ισχύει με τις διπλοβάρδιες

Στα όρια της ανθρώπινης αντοχής φέρεται να δούλευε η οδηγός του λεωφορείου, το οποίο συγκρούστηκε με δεύτερο λεωφορείο την περασμένη Παρασκευή στη Βούλα, προκαλώντας τον τραυματισμό 48 ανθρώπων. Σύμφωνα με τις καταγγελίες εργαζομένων, η εν λόγω οδηγός, η οποία έχει συλληφθεί αλλά νοσηλεύεται φρουρούμενη καθώς τραυματίστηκε και η ίδια, εκτός από τα εξαντλητικά ωράρια και τις διπλοβάρδιες που καλούνταν να εκτελέσει στην Κοινοπραξία, όπως είχε αναφέρει αναλυτικά το «ethnos.gr» σε ρεπορτάζ του βασισμένο στα βαρδιολόγια, είχε και δεύτερη δουλειά σε απορριματοφόρο του δήμου Ελευσίνας.

Βάσει μαρτυριών μάλιστα την προηγούμενη νύχτα της Πέμπτης, μετά την εργασία της στην κοινοπραξία, εργάστηκε και στο απορριματοφόρο περίπου από τις 10.30 το βράδυ έως τις 2.30 τα ξημερώματα της Παρασκευής, αποχωρώντας νωρίτερα του ωραρίου προκειμένου να ξεκουραστεί για να ξαναπιάσει τιμόνι στις 8 το πρωί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΕλλάδα | 07.07.2025 06:50Έρχεται μοντέλο ενέργειας στα πρότυπα ΑΔΜΗΕ - ΔΕΔΔΗΕ και στο νερό; Η πρόταση της ΡΑΑΕΥ

Δεν υφίστανται 16ωρες βάρδιες επιμένει το υπουργείο Μεταφορών 

Παρά τις συνεχιζόμενες καταγγελίες, τα έγγραφα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, αλλά και τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησε το πρωί της Δευτέρας, η ΔΑΣ ΟΑΣΑ, η οποία πρόσκειται στο ΠΑΜΕ έξω από τα γραφεία του Οργανισμού, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαβεβαιώνει ότι δεν υφίστανται 16ωρες βάρδιες.

Σε δηλώσεις του ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης διέψευσε τις καταγγελίες για 16ωρη εργασία των απασχολουμένων στην κοινοπραξία επισημαίνοντας ότι έχει λάβει προφορικές διαβεβαιώσεις από τους υπεύθυνους για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας. Συμπλήρωσε πως έχει ζητήσει και έγγραφες εξηγήσεις, οι οποίες πάντως δεν του είχαν παρασχεθεί μέχρι χθες αν και είχαν ζητηθεί από την Παρασκευή.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιμένει υπομονετικά στο ...ακουστικό της έχοντας – όπως ανέφερε ο κ. Κυρανάκης – οχλήσει την κοινοπραξία ώστε να αποστείλει άμεσα τα βαρδιολόγια και το πρωί της Δευτέρας. Σημείωσε ότι «το χαρτί που κυκλοφόρησε δεν είχε ονόματα», κάτι το οποίο βεβαίως και το «ethnos.gr» είχε κάνει αποκλειστικά όμως για λόγους προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των εργαζομένων.

«Ζητήσαμε από την Παρασκευή τα βαρδιολόγια της συγκεκριμένης μέρας και της προηγούμενης. Δεν τα έχουν στείλει ακόμα. Επανήλθαμε σήμερα με νέα όχληση», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι «εάν διαπιστωθεί παράβαση, θα υπάρξουν κυρώσεις». Σε ερώτηση για τη σύλληψη της οδηγού, επιβεβαίωσε ότι αντιμετωπίζει δίωξη για κακούργημα με βάση τον νέο ΚΟΚ για τροχαία με σοβαρούς τραυματισμούς, που προβλέπει ακόμη και ποινή κάθειρξης.

Αναφερόμενος στα ωράρια εργασίας, ο κ. Κυρανάκης, διαχώρισε σαφώς τους οδηγούς της ΟΣΥ, για τους οποίους τόνισε πως «εργάζονται αυστηρά 7 ώρες και 45 λεπτά ημερησίως».

Ως προς την κοινοπραξία, σημείωσε πως οι συμβάσεις παραχώρησης στην προβλέπουν 2,7 οδηγούς ανά όχημα, ώστε να καλύπτονται τα δρομολόγια εντός 8ώρου, ενώ η υπερωριακή εργασία επιτρέπεται μόνον μέχρι 1–2 ώρες επιπλέον ημερησίως, όπως προβλέπει η εργατική νομοθεσία.Ο αν. Υπουργός υπογράμμισε ωστόσο ότι πρόκειται για ένα πρωτοφανές τροχαίο ξεκαθαρίζοντας πως εάν προκύψει κάτι «παράνομο ή που δεν προβλέπεται στη σύμβαση, προφανέστατα θα υπάρχουν συνέπειες».

«Εφεδρείες οι διπλοβάρδιες»

Όσον αφορά τα βαρδιολόγια, τα οποία εμφανίζουν τόσο την ίδια την οδηγό όσο και άλλους συναδέλφους της να είναι προγραμματισμένοι σε βάρδιες που ξεκινούν στις 8 το πρωί και ολοκληρώνονται μετά τις 11 το βράδυ, πηγές κοντά στην υπόθεση ανέφεραν χθες ότι ως εξήγηση προβάλλεται το ζήτημα των εφεδρειών, ότι δηλαδή δεν πρόκειται για εργαζομένους που παραμένουν στο τιμόνι και εκτός του ωραρίου τους, αλλά πιθανότατα βρίσκονται σε επιφυλακή.

Και ενώ είναι γνωστή η έλλειψη οδηγών, συμπλήρωναν ότι η Κοινοπραξία δεν αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα καθώς προσφέρει υψηλότερες αποδοχές από την ΟΣΥ και άρα διαθέτει το απαραίτητο προσωπικό προκειμένου όχι μόνο να επανδρώνει τις βάρδιες, αλλά να καλύπτει και τα ρεπό των εργαζομένων. Ως εκ τούτου δεν υφίσταται καμία ανάγκη να προβαίνει σε διπλοβάρδιες, σημείωναν. Τόνιζαν μάλιστα ότι δεν υπάρχει καμία κατατεθειμένη γραπτή καταγγελία για υπερεργασία στην κοινοπραξία.

Πληροφορίες από την πλευρά των εργαζομένων της ΟΣΥ, πάντως, μεταδίδουν μία εντελώς διαφορετική εικόνα αναφέροντας πως στον υπό εξέλιξη διαγωνισμό για την πρόσληψη οδηγών από την εταιρία, προσήλθαν 80 άτομα που ήθελαν να μετακινηθούν και 53 στον προηγούμενο διαγωνισμό εξαιτίας των συνθηκών εργασίας.

Υπενθυμίζεται ότι η οδηγός που προκάλεσε το τροχαίο την περασμένη Παρασκευή εργάζεται σε λεωφορείο της κοινοπραξίας, στην οποία έχουν παραχωρηθεί 63 περιφερειακές γραμμές στην Ανατολική και τη Δυτική Αττική. Όπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές, είχε ήδη εργαστεί εντατικά μέσα στην εβδομάδα, με την Κατερίνα Νικολάου, αντιπροέδρο του σωματείου εργαζομένων δήμων Ελευσίνας, Μάνδρας και Ασπροπύργου να σημειώνει πως: «Η οδηγός αυτή δούλευε και στον δήμο Ελευσίνας, σε απορριμματοφόρο. Είναι μονογονεϊκή οικογένεια με τέσσερα παιδιά. Για να επιβιώσει, πρέπει να δουλεύει 20–24 ώρες το 24ωρο».

«Απροστάτευτα τα λαϊκά στρώματα. Άνθρωποι που χρειάζεται να κάνουν δύο και τρεις δουλειές την ημέρα την ημέρα για να επιβιώσουν, αλλά απροστάτευτοι και οι πολίτες που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», σχολιάζει από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαικού Οργανισμού για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία, Ανδρέας Στοϊμενίδης. Συνδέοντας μάλιστα τις καταγγελίες για τις συνθήκες εργασίας της συγκεκριμένης οδηγού με το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για το 13ωρο προσέθεσε: «Η πραγματικότητα και όχι τα Συνδικάτα αποδεικνύουν ότι η περαιτέρω εντατικοποίηση και ελαστικοποίηση της εργασίας από την Κυβέρνηση είναι αδιεξοδη και επικίνδυνη και για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία και για τη υγεία και Ασφάλεια του δημοσίου χώρου».



Διαβάστε ακόμη

Δημοσκόπηση Opinion Poll: 92,8% βλέπει πολιτικές ευθύνες στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

5b41efa7-6a54-4e4c-9acf-e0b1795c8331.jpg

Αγρίνιο: Βαθιά οδύνη στην κηδεία του 21χρονου Θανάση που σκοτώθηκε στο σοκαριστικό τροχαίο

f03b3b9e-f3ee-4cfe-b08c-a0f41bb9ca7b.jpg

Κρήτη: Ζωοκλέφτες έκαναν αστυνομικούς να τραπούν σε φυγή - Τους επιτέθηκαν με τις μαγκούρες τους

41c45a2c-ff56-457a-b7d6-ceca6abd8366.jpg

Από ξενοδοχείο της Αθήνας στη ΓΑΔΑ η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τη σύλληψη - Το χρονικό της φρικτής υπόθεσης

2063b2c6-8cd5-42e4-a730-6b34879eee73.jpg