Ερώτημα για τη συγκρότηση τμημάτων το σχoλικό έτος 2024-25 από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δ.Σ. Βαρυπέτρου

Όπως ανέφερε η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κυρία Χρύσα Τερεζάκη, ενωπίω πλήθους γονέων που την επισκεφτήκαμε στο γραφείο της στις 12/8, η ίδια σε πρώτη φάση προώθησε προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης την ανανέωση των τμημάτων ως είχαν και όπως είχαν δοθεί σε κείνην από τους διευθυντές των σχολείων.



Έτσι έγινε -μεταξύ άλλων- και για το σχολείο μας, το Δημοτικό Βαρυπέτρου. Το γνωρίζουμε αφού αυτό μας διαβεβαίωσαν και από τη διεύθυνση του σχολείου μας, στην ερώτησή μας αν τα ολιγομελή τμήματα της Γ’ Τάξης θα παρέμεναν ως είχαν.
Κι έτσι οι γονείς ήμασταν ήσυχοι, γνωρίζοντας ότι η τάξη αυτή συγκεντρώνει ιδιαίτερες δυσκολίες που αφορούν ανάγκες παιδιών κοινωνικές, ειδικές εκπαιδευτικές και ψυχοπαιδαγωγικές, που συμβαίνει να είναι ιδιαίτερα αυξημένες. Αυτό πριν την υπουργική εγκύκλιο της 15/7/2024 με θέμα: «Προϋποθέσεις Δημιουργίας Τμημάτων σε Νηπιαγωγείο- Δημοτικό Σχολείο», που υπογράφεται από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Ιωάννη Κατσαρό. Και, φυσικά, αιφνιδιαστήκαμε από αυτήν!
Θα θέλαμε να ρωτήσουμε περιμένοντας την έγγραφη απάντησή της την κυρία Διευθύντρια Α’θμιας Εκπαίδευσης στα εξής ερωτήματα:
1) Με βάση την εκπαιδευτική νομοθεσία ποιοι συγκεκριμένοι λόγοι τεκμηρίωναν την πρώτη της εισήγηση για τη διατήρηση των δύο 10μελών τμημάτων της Γ’ στο Δημοτικό Βαρυπέτρου; Ήταν νόμιμη η καθ’ εξαίρεση λειτουργία της τάξης σε δυο τμήματα τα προηγούμενα χρόνια, όταν τα ίδια παιδάκια ήταν στην Α’ και στη Β’ Τάξη;
2) Ως γονείς γνωρίζουμε πως η Γ’ Τάξη στο σχολείο μας, περιέχει 3 διαγνώσεις για παράλληλη στήριξη, 2 διαγνώσεις για παιδάκια με δυσκολίες συγκέντρωσης, αλλά και ακόμα 3 παιδιά αλλόγλωσσα σε τμήμα ένταξης. Το να βρίσκονται όλα μαζί σε ένα τμήμα 20 μαθητών με έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, θεωρείται «ικανοποιητικό» και «επαρκές» πλαίσιο; Δε θεωρεί η κα διευθύντρια τις συνθήκες αυτές αρκούντως ιδιαίτερες, ώστε να λειτουργήσει η τάξη σε δυο τμήματα με ειδική απόφαση, όπως γινόταν ως τώρα;
3) Η συγχώνευση σε ένα τμήμα με έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για τη Γ’ τάξη που συγκεντρώνει όλα αυτά τα δεδομένα, δημιουργεί για όλα τα παιδιά όρους ισότιμης συμμετοχής στο δικαίωμα της εκπαίδευσης, με κάθε 20μελές τμήμα Γ’ Τάξης; Δημιουργεί ικανοποιητικούς όρους για τη συμπερίληψη; Οι γονείς πιστεύουμε πως όχι! Η Διευθύντρια Α’θμιας Εκπαίδευσης Χανίων τι γνώμη έχει;
4) Γιατί θα πρέπει οι γονείς να αποδεχτούν τη συγχώνευση της Γ’ σε ένα τμήμα, από τη στιγμή που το σχολείο διαθέτει τις αίθουσες και τους δασκάλους για να εξυπηρετήσει τη διάσπαση σε δύο τμήματα;
Άλλες τόσες ερωτήσεις έχουμε για τη φετινή Α’ Δημοτικού στο σχολείο μας:
5) Ποιοι ήταν οι λόγοι που τότε, στο πρώτο μισό του καλοκαιριού, η κυρία Διευθύντρια Αθμιας Εκπαίδευσης υποστήριξε τη δημιουργία στο Δημοτικό Βαρυπέτρου της Α Τάξης με δύο 14μελή τμήματα; Ήταν τότε βασισμένοι στην εκπαιδευτική νομοθεσία; Εϊναι σήμερα «παράνομοι» μετά την εγκύκλιο της 15/7;
6) Η ίδια η κυρία Διευθύντρια, ως παιδαγωγός, υποστηρίζει ότι η λειτουργία μιας Α’ τάξης σε τμήμα με 25-28 παιδιά και με το δεδομένο 2 γνωματεύσεων για παράλληλη στήριξη εντός της, πρέπει να αποτελεί «στόχο» για ένα σύγχρονο σχολείο; Ακόμα κι όταν υπάρχει η δυνατότητα από το σχολείο να εξυπηρετήσει την τάξη σε δυο τμήματα;
7) Αναμφίβολα όλοι οι λόγοι που τεκμηρίωναν τη διάσπαση της Α’ τάξης σε δυο τμήματα ως και τις 14 Ιουλίου έκαναν την απόφαση σύννομη με την εκπαιδευτική νομοθεσία, ειδάλλως δεν θα προωθούταν από τη Διοίκηση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως τότε. Ανατράπηκαν ως παράνομοι ή εξακολουθούν να έχουν τη νόμιμη τεκμηρίωση όλοι αυτοί οι λόγοι μετά την εγκύκλιο της 15/7 ;
8) Στην περίπτωση που αυτοί οι λόγοι εξακολουθούν να είναι βάσιμοι παιδαγωγικά και η απόφαση της διατήρησης των τμημάτων νόμιμη, αφού υποστηριζόταν και άρα τεκμηριωνόταν νομικά ως και τις 14 Ιουλίου, για ποιο λόγο η εγκύκλιος στην οποία αναφερόμαστε με την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου είναι πιο ισχυρή, ώστε να καταλύει τα προηγούμενα που υποστηρίζονταν νομικά και παιδαγωγικά;
9) Πόσο νόμιμο και ηθικό είναι οι οικογένειες παιδιών από την Αγιά να δέχονται μέσω τηλεφώνου πιέσεις και «προειδοποιήσεις» από άγνωστούς τους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων για να μετεγγράψουν «οικειοθελώς» τα παιδιά τους από το Σχολείο μας; Γιατί να απεμπολήσουν το δικαίωμά τους να φοιτήσει το παιδί τους στο κοντινότερό τους σχολείο όπου είναι εγγεγραμμένο και όπου- σε κάποια περίπτωση- φοιτά και αδερφάκι; Πόσο ηθικό και νόμιμο να διαταράσσεται για τις οικογένειες ο προγραμματισμός που έκαναν ως και ένα μήνα πριν; Ποιος υπέβαλε αυτές τι πρακτικές για την υπηρεσία; Μια εγκύκλιος με την υπογραφή του κ. Γενικού Γραμματέα;
Και κλείνουμε με το τελευταίο ερώτημα:
Ως γονείς αντιλαμβανόμαστε τις συνέπειες που προκαλούνται με τις αποφάσεις της Διοίκησης της Εκπαίδευσης τόσο στο επίπεδο της ομαλής εξέλιξης της διδασκαλίας, αλλά και στο επίπεδο της ασφάλειας των παιδιών μας, σωματικής και ψυχοσυναισθηματικής.
Με δεδομένη τη θέση του συλλόγου δασκάλων του σχολείου μας που είναι σύμφωνη με τη δική μας, σας ερωτούμε: Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη στην περίπτωση που οι φόβοι μας επιβεβαιωθούν; Στους δάσκαλους ή μήπως στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης και στο Υπουργείο;
Αναμένοντας τις απαντήσεις σας…
Βαρύπετρο 22/ 8/ 2024
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΒΑΡΥΠΕΤΡΟΥ