ΦΩΤΟ | Η θρυλική θαλαμηγός “Christina O” του Αριστοτέλη Ωνάση στο Ενετικό Λιμάνι των Χανίων

Ένα σκάφος που έχει γράψει τη δική του ιστορία, ως η θαλαμηγός του Έλληνα “κροίσου” Αριστοτέλη Ωνάση, η θρυλική “Christina O”, στο Ενετικό Λιμάνι των Χανίων.



Από το πρωί της Πέμπτης συγκέντρωσε το θρυλικό σκαρί συγκέντρωσε πάνω του τα βλέμματα όλων.
Πριν τα Χανιά, οι επιβάτες της βρέθηκαν στο Μπόντρουμ της Τουρκίας.
Η σημαίας Μονακό πλέον θαλαμηγός κατασκευάστηκε το 1943 ως ηφρεγάταStormont (GRT 1602), ανήκε στο καναδικό Πολεμικό Ναυτικό και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε ως συνοδευτικό σκάφος των νηοπομπών για τη μεταφορά πολεμικού υλικού στις συμμαχικές δυνάμεις, παίρνοντας μέρος στηνΜάχη του Ατλαντικούκαι στηνΑπόβαση της Νορμανδίας.
Ο Ωνάσης αγόρασε την φρεγάτα στην τιμή των 34.000 δολαρίων και μετά ξόδεψε 4 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για να την μετατρέψει σε πολυτελές υπερσύγχρονο γιοτ. Της έδωσε το όνομά της κόρης τουΧριστίνας.

Το 1978 η Χριστίνα Ωνάση δώρισε τη θαλαμηγό στο ελληνικό δημόσιο, για να τη χρησιμοποιεί ο εκάστοτεΠρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας. Το δημόσιο μετονόμασε τη θαλαμηγό σε “Αργώ”, ενώ τη συντήρησή της ανέλαβε το Πολεμικό Ναυτικό και οι υπεύθυνοι φρόντιζαν ώστε το σκάφος να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να σαλπάρει, στην άμεση διάθεση του Προέδρου της Δημοκρατίας και των υψηλών καλεσμένων του. Η θαλαμηγός χρησιμοποιήθηκε μόνο μία φορά από τονΧρήστο Σαρτζετάκη, ενώ οΚωνσταντίνος Καραμανλήςαρνήθηκε να τη χρησιμοποιήσει.
Παρέμενε δεμένη σε χώρο του Πολεμικού Ναυτικού και, με τα χρόνια, οι τεχνολογικές εξελίξεις την ξεπέρασαν όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμων, την ταχύτητα και τις σύγχρονες απαιτήσεις για κλιματισμό.
Το 1998 ο ναυτιλιακός επιχειρηματίας και φίλος της οικογένειας ΩνάσηΤζον Παπανικολάουθα αγοράσει την “Αργώ” από το ελληνικό κράτος και θα ξοδέψει 50 εκατομμύρια δολάρια για να τη μετασκευάσει, αποκαθιστώντας το παλιό όνομα του γιοτ προς τιμήν της Χριστίνας Ωνάση, που υπήρξε φίλη του.
Ο Τζον Παπανικολάου προσέλαβε τον Ναυτικό αρχιτέκτονα Κώστα Καραμπέλα να επιβλέψει την ανακαίνηση της θαλαμηγού το 1998, ο οποίος με την σειρά του ανέθεσε στον αρχιτέκτονα Απόστολο Μολίνδρη να διαχειριστεί τις όποιες ανακαίνισεις χρειαζόταν και το κροατικό ναυπηγείο Βίκτορ Λενάκ να τις πραγματοποιήσει.

Σήμερα η Christina O διαθέτει μια κύρια σουίτα, δεκαοκτώ καταλύματα επιβατών και πολυάριθμους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους καθιστικού, οι οποίοι συνδέονται με μια σπειροειδή σκάλα. Σε σύγκριση με ένα τυπικό σούπεργιοτ του 21ου αιώνα, τα σαλόνια της είναι μικρά και η Θαλαμηγός στερείται της εσωτερικής αποθήκης πλοίου που είναι πλέον απαραίτητη. Ωστόσο, διαθέτει πολύ μεγάλους χώρους διαβίωσης και εξωτερικούς χώρους καταστρώματος. Επίσης στο πάνω κατάστρωμα υπάρχει και πλατφόρμα προσγείωσης ελικοπτέρου.