Μετά από μια 5ετία “σιγής ασυρμάτου”, ενεργοποιείται η σύμβαση και αναμένεται να ξεκινήσει ξανά το “βαλτωμένο” έργο

Επιτέλους “φως” στην άκρη του… τούνελ σε σχέση με το βαλτωμένο έργο της ανέγερσης των νέων φυλακών της Νεάπολης Λασιθίου!

Μετά από μια άκρως απογοητευτική πολυετή “σιγή ασυρμάτου”, ξεπροβάλλει επιτέλους προοπτική να ξαναρχίσει το έργο που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2008 και σταμάτησε δυστυχώς τελείως το 2015!

Με βάση την ενημέρωση και τις δεσμεύσεις που δόθηκαν από την ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και την κρατική εταιρεία “Κτηριακές Υποδομές Α.Ε.”, ενεργοποιείται ξανά η σύμβαση με σκοπό να ολοκληρωθεί επιτέλους το νέο σωφρονιστικό κατάστημα “Κρήτη ΙΙ” που έχει μείνει στα… μισά!

Το “στοιχειωμένο” εργοτάξιο αναμένεται να αποκτήσει ξανά ζωή στα τέλη της χρονιάς προς τις αρχές του νέου έτους και οι νέες, υπερσύγχρονες φυλακές, καλώς εχόντων των πραγμάτων, μπορούν να είναι έτοιμες μέσα σε μία 2ετία.

Βεβαίως με αυτά που έχουν δει τα μάτια μας σε σχέση με το πολύπαθο έργο της κατασκευής των νέων φυλακών στην περιοχή Κουρούνες, μερικά χιλιόμετρα βορειότερα της Νεάπολης, δεν μπορούμε παρά να κρατάμε μικρό καλάθι. Είναι όμως θετικό το ότι καταγράφεται ξανά κινητικότητα και υπάρχουν δεσμεύσεις για την ολοκλήρωση ενός έργου που θυμίζει πραγματικά ένα σύγχρονο “γιοφύρι της Άρτας”.

Αναλυτικότερα, όπως έγινε γνωστό από τον Δήμο Αγίου Νικολάου, ενεργοποιείται η σύμβαση για την ολοκλήρωση της κατασκευής του μεγάλου καταστήματος κράτησης “Κρήτη ΙΙ” στην περιοχή Κουρούνες, βόρεια της Νεάπολης.

Η δέσμευση αυτή αναλήφθηκε κατά την επίσκεψη στην Αθήνα του δημάρχου Αγίου Νικολάου κ. Αντώνη Ζερβού (27/10) και τη συνάντηση που είχε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και συγκεκριμένα με τους κ.κ. Χρυσοχοΐδη-Οικονόμου, ενώ επιβεβαιώθηκε προχθές Πέμπτη (12/11) από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας “Κτηριακές Υποδομές Α.Ε.” (ΚτΥπ Α.Ε.) κ. Θ. Κυριαζόπουλο.

Ο κ. Ζερβός χαρακτήρισε εξαιρετική την εξέλιξη αυτή, δεδομένου ότι το έργο αναμένεται να εκκινηθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τα δύο έτη.

Ο Δήμος θα εξετάσει τη δυνατότητα - όπως είχε δεσμευτεί - για την κάλυψη των υδρευτικών αναγκών, γεγονός απόλυτα εφικτό, λόγω κυρίως της τροφοδότησης του δικτύου, από το φράγμα Αποσελέμη.

Ο κ. Ζερβός, γνωστοποιώντας ότι ήδη έχει σταλεί στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης- Αποχέτευσης (ΔΕΥΑΑΝ) η σχετική με το υπουργείο και την εταιρεία αλληλογραφία, διευκρίνισε ότι αναφορικά με τα ζητήματα ύδρευσης δίδεται η δυνατότητα το συγκεκριμένο έργο να συμπεριληφθεί στα έργα που ήδη έχουν προκηρυχθεί (βελτίωση δικτύων Επάνω Μεραμπέλου), ενώ σχετικά με την αποχέτευση, μένει ν’ αξιολογηθεί εάν προκρίνεται ως προσφορότερη λύση η κατασκευή δικτύου μέχρι τον βιολογικό της Νεάπολης - αφού εξεταστεί η δυνατότητα υποδοχής επιπλέον φορτίου - ή η κατασκευή βιολογικού καθαρισμού και διάθεση εκροής του για άρδευση με υπεδάφιο σύστημα διάθεσης επεξεργασμένων λυμάτων, αφού πρώτα διασφαλιστούν οι περιβαλλοντικοί όροι.

«Ζήτησα, ανέφερε χαρακτηριστικά, «από τον πρόεδρο και τον διευθυντή της Δημοτικής Επιχείρησης κ.κ. Β. Μαυρικάκη-Γ. Πεδιαδίτη να επιληφθούν του συγκεκριμένου θέματος, δεδομένου ότι ενεργοποιείται η υλοποίηση ενός σημαντικού έργου για το Επάνω Μεραμπέλο και θα πρέπει τα απαραίτητα έργα υποδομής “να τρέξουν” όσο το δυνατόν συντομότερα».

«Διαπιστώνω», τόνισε, «ότι υπάρχει πολιτική βούληση για την ολοκλήρωση ενός έργου, που αναμένεται να δώσει σημαντική ώθηση στην περιοχή, δεδομένου ότι θα υπάρξει ένας μεγάλος αριθμός τροφίμων, υπηρετούντων, επισκεπτών. Άμεσα θα ενημερωθεί επίσης και η Περιφέρεια Κρήτης για τα ζητήματα που σχετίζονται με τη βελτίωση του επαρχιακού δικτύου Νεάπολη- Κουρούνες».

Από το 2004 - Περιπέτειες και καθυστερήσεις

Το πολυδιαφημισμένο νέο κατάστημα κράτησης “Κρήτη 2” έχει εξελιχθεί σε ένα έργο- “πληγή” για το νησί μας. Το έργο είχε δημοπρατηθεί το 2004, λίγο πριν τις εθνικές - τότε - εκλογές. Με την αλλαγή κυβέρνησης το 2004, το δημοπρατημένο έργο πέρασε ουσιαστικά “στις καλένδες” επί κοντά μια τετραετία. Βγήκε από το “ψυγείο” το 2008, όταν και υπογράφτηκε - συγκεκριμένα στις 23 Ιουνίου - η σύμβαση με τον αρχικό ανάδοχο, που είχε προκύψει κατά τη δημοπράτηση. Υπήρξε εμπλοκή με τον εργολάβο, ο οποίος και υποκαταστάθηκε από νέο ανάδοχο.

Οι εργασίες ξεκίνησαν, αλλά πάντοτε με παύσεις και παρατεταμένα διαστήματα “παγώματος”. Το καλοκαίρι του 2015 το έργο σταμάτησε τελείως, με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ ως τελευταία κατασκευαστική εταιρεία να παραμένει και να περιμένει καταρχήν την αποπληρωμή εκκρεμούντων λογαριασμών εκτελεσθεισών εργασιών. Η συμβατική προθεσμία εκτέλεσης του έργου έληξε στις 13/06/2016, ενώ έκτοτε το έργο μπήκε ουσιαστικά στον “πάγο”, λόγω μη καταβολής των πληρωμών από πλευράς Δημοσίου προς τον ανάδοχο εργολάβο.