Γερές “μπίζνες” για τους εμπόρους ψυχών! Βγάζουν μέχρι και έξι εκ. ευρώ την ημέρα

Γερές “μπίζνες” για τους εμπόρους ψυχών! Βγάζουν μέχρι και έξι εκ. ευρώ την ημέρα

Μίακαλοκουρδισμένη μηχανήπουδουλεύει όλο το 24ωροκαι «παράγει»άφθονο μαύρο χρήμαέχουν στήσειΛίβυοι διακινητές, οι οποίοικινούν αφανώς τα νήματατου οργανωμένουσχεδίου που εξελίσσεταιστηνΚρήτημε τιςχιλιάδες αφίξεις μεταναστών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΦΩΤΟ | Ξεφεύγουν οι αριθμοί! Άλλοι 266 παράνομοι μετανάστες στην Αγυιά, 856 πλέον στο σύνολο. Τι φοβούνται οι Αρχές

Συνολικά 3.288 παραβάσεις στην Κρήτη μέσα σε 6 ημέρες!

ΤοiEidiseis.grαποκαλύπτει πώς τα διεθνικά δίκτυασχεδιάζουν και εκτελούν τα δρομολόγιααπό το Τομπρούκ στις ελληνικές ακτές,κερδίζοντας ακόμα και 2 εκατ. ευρώ από ένα ταξίδι.

Η συμφωνία για το «πακέτο» της διακίνησης

Η συμφωνίαμεταξύ των διακινητών και των μεταναστών κλείνεται συνήθως στη χώρα καταγωγής των τελευταίων και αφορά στοχρηματικό ποσό των 5.000 δολαρίων κατ’ άτομο.

Εκεί δίνεταιένα ποσό -περίπου 20%- ως προκαταβολήκαι συμφωνείται να λάβει χώραη αποπληρωμή,αφού πρώταολοκληρωθεί το ταξίδι.

Η πληρωμή γίνεται τις περισσότερες φορέςαπό τις οικογένειες που μένουν πίσωμέσω του «χαβάλα», ενός άτυπου τραπεζικού συστήματος μεταφοράς χρημάτων που βασίζεται στην «εχεμύθια».

Οι δουλέμποροι εμπιστεύονται τις οικογένειες ότι θα πληρώσουν μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού, διότι διαθέτουν «συνδέσμους» στις χώρες τους που είναι σε θέση να «τιμωρήσουν» εάν δεν τηρηθεί η συμφωνία.

Οι αφανείς αρχηγοί και τα «μαθήματα» στους κυβερνήτες

Οι αρχηγοίτων μεγάλων κυκλωμάτωνείναι συνήθως-σύμφωνα με πηγές αρμόδιων υπηρεσιών- Λίβυοι, οι οποίοι είναι«αόρατοι».

Έχουν μεριμνήσει για τη «στεγανοποίηση» της δράσης τους,δεν έρχονται σε επαφή με τους μετανάστεςκαι μάλισταέχουν βρει τρόπους να ξεπλένουν το μαύρο χρήμα.Εκτιμάται ότιμόνο προχθές (6/7) κέρδισαναπό τα δρομολόγια της Κρήτης6 εκατ. ευρώ.

Τα δίκτυα προτιμούν να τοποθετούνστη θέση του κυβερνήτηστα αλιευτικά σκάφηΑιγύπτιους.Στα σκάφη στα οποίαστοιβάζουν 400-500 άτομα, οιχειριστές συνήθως είναι δύοκαιδιαθέτουν τουλάχιστον δύο βοηθούς,οι οποίοι έχουν το ρόλο να κρατούν ήρεμο το κλίμα πάνω στο σκάφος κατά τη διάρκεια τουπολύωρου ταξιδιούπουμπορεί να διαρκέσει έως 20 ώρες.

Όταν οργανώνεται έναταξίδι με μεγάλο σκάφος,τότε γίνονται«ταχύρρυθμα μαθήματα» πλοήγησηςστον χειριστή, στον οποίο δίνεται συσκευή GPS για να προσανατολίζεται.

Σε μικρότερα ξύλινα σκάφηέχουν υπάρξει ταξίδιαστα οποίαο κυβερνήτης ήταν παντελώς «αρχάριος»και μπορεί να μην είχε καν σύστημα πλοήγησης.

Επίσης, οι λιμενικοί έχουν χειριστείπεριστατικά, στα οποία διαπίστωσαν ότιο χειριστής του σκάφους δεν πληρώθηκε, αλλάπήρε ως «αντάλλαγμα» τη δωρεάν μεταφορά του ίδιου.

Σημεία εκκίνησης και safe house

Τα δρομολόγια ξεκινούναπό τρία σημεία στις ακτές της Λιβύης, από τοΤομπρούκ, τηΜισράτακαι τηΣύρτη.Κοντά στις περιοχές αυτέςυπάρχουν τα λεγόμενα «safe house»,δηλαδήπροσωρινοί χώροι φιλοξενίαςγια τους μετανάστες.

«Χρειάζεται πολιτική λύση», φωνάζουν στην Κρήτη

Αρμόδιοι παράγοντες με γνώση της εξέλιξης του μεταναστευτικού στην Κρήτη, σημειώνουν ότι «μόνο με πολιτική λύση μπορεί να δοθεί ένα τέλος στην αθρόα εισροή μεταναστών,δεδομένου ότι επιχειρησιακά δε μπορούν να ανακοπούν οι ροές.

Από αέρος υπάρχει έγκαιρη εικόνα μέσω υπηρεσιακών αεροπλάνων για τις κινήσεις των σκαφών, ξέρουν δηλαδή οι ελληνικές Αρχές ότι φτάνουν σκάφη πολλές ώρες -ακόμα και δέκα- πριν εμφανιστούν στις ακτές. Ωστόσο, δεν είναι δυνατή η αποτροπή μεσοπέλαγα».

Στο ερώτημαγιατί οι διακινητές στοχοποιούν τώρα την Κρήτη,οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι «ένα μεγάλο μέρος των μεταναστών που φτάνει στην Κρήτη θα κατέληγε μέχρι και πριν από λίγο καιρό από τα ίδια δουλεμπορικά δίκτυα στην Ιταλία.Εντούτοις, για κάποιο λόγο προτιμούν τους τελευταίους μήνες την Κρήτη.Είναι πολυπαραγοντικό φαινόμενο. Ίσως βρήκαν νέα και πιο κερδοφόρα δίοδο, ίσως οφείλεται στις κινήσεις της ιταλικής κυβέρνησης στο μεταναστευτικό που λειτουργούν αποτρεπτικά για τους διακινητές».

Στην Κρήτηκαταφτάνουνκυρίως μετανάστεςαπό τηνΑίγυπτο, τοΜπαγκλαντές, τοΣουδάνκαιλιγότερο από το Πακιστάν.Το95% εξ αυτών είναι άνδρες.

Σε ερώτηση προς πηγή του Λιμενικού για τοπού οφείλεται αυτό,σημειώνεται ότι «ίσως σε ένα βαθμό αυτό να οφείλεται στο ότι όσοι έχουν οικογένειες, έρχονται με το σκεπτικό ότι θα πάνε στην Ευρώπη, θα βρουν δουλειά, θα σταθούν οικονομικά στα πόδια τους και στη συνέχεια θα φέρουν τους δικούς τους στο νέο τόπο διαμονής τους».

Πηγή: ieidiseis.gr