Ο Σωκρατης Μαλκότσης είναι ιστορικά ο σημαντικότερος Έλληνας κατασκευαστής μηχανών, που ξεπερνά διάφορους κατασκευαστές μηχανών (συνήθως diesel και ημι-diesel) που άκμασαν στην Ελλάδα στη δεκαετία του ‘20 και (κυρίως) τη δεκαετία του ‘30, όπως dimadis-Kanakis στο Βόλο, Peteinaris στη Καλαμάτα, Siderides, ΒΙΟ, Koutroufis και πολλά άλλα στην Αθήνα.

Τοποθετημένος στον Πειραιά, πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ο Malkotsis παρήγαγε τους διάφορους τύπους βιομηχανικών μηχανημάτων.


Μετά από τον πόλεμο παρήγαγε τα βιομηχανικά μηχανήματα για διάφορες ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά εστίασε σταδιακά σχεδόν εξ ολοκλήρου στις μηχανές diesel , και έγινε σύντομα η μεγαλύτερη επιχείρηση στον τομέα του.** **Οι μηχανές Malkotsis βρήκαν τη χρήση σε ποικίλες βιομηχανικές εφαρμογές, ενώ τα πρότυπα μηχανών βαρκών έγιναν θρυλικά για την αξιοπιστία τους. Παρήχθη επίσης και μια σειρά ηλεκτρικών μηχανών.** **Η σειρά diesel EM της περιέλαβε στις μηχανές που σχεδιάστηκαν συγκεκριμένα για την τροφοδότηση των οχημάτων και χρησιμοποιήθηκε στα πρότυπα αγροτικών τρακτέρ Malkotsis (Malkotsis em-2 και em-4) που εισήχθησαν το 1959.** **Τα τρακτέρ, που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με μια βρετανική συμβουλευτική εταιρία, παρήχθησαν για μόνο μερικά έτη, λόγω έλλειψης των χρηματοδοτικών και άλλων προβλημάτων συμβάλλοντας τα μέγιστα και η πλήρη έλλειψη κρατικής υποστήριξης, όπως άλλωστε συνέβαινε και συμβαίνει σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης και ανάδειξης στην παγκόσμια αγορά Ελληνικών – κυρίως - βαρέως τύπου προϊόντων .

Ωστόσο και ο Μαλκότσης έπεσε θύμα του Ελληνικού ανάλγητου κράτους.

Λέγεται ότι τον Μαλκότση τον έκλεισε ό Καραμανλής ο πρεσβύτερος.

Ότι του δόθηκε μια παραγγελία 1.000 μηχανών από την ΕΛΒΟ για στρατιωτικά οχήματα.
Ο Μαλκότσης πήρε δάνειο από την Εθνική Τράπεζα για να φτιάξει την παραγγελία.
Όταν παρέδωσε τις μηχανές ό Μαλκότσης, η ΕΛΒΟ καθυστερούσε την πληρωμή τού λογαριασμού.
Η Εθνική όμως ζητούσε τα λεφτά της και το κράτος δεν δεχότανε συμψηφισμό.

Έτσι η Εθνική έκανε κατάσχεση, έκλεισε ο Μαλκότσης, και 3.000 εργαζόμενοι βρέθηκαν στον δρόμο, ενώ οι Ντιζελομηχανές τέρμα για την Ελλάδα!

Προσέξτε την λεπτομέρεια.

Κρατική και η ΕΛΒΟ, κρατική και η Εθνική τότε.

Από την μια το κράτος μέσω της εθνικής ζητούσε τα χρήματα που είχε πάρει ο Μαλκότσης για να φτιάξει την παραγγελία.

Και από την άλλη πάλι το κράτος μέσω της ΕΛΒΟ αρνούνταν να πληρώσει τον Μαλκότση για τις μηχανές που παρήγγειλε.** **Όπως ήταν φυσικό η εταιρεία πτώχευσε.
Και έμειναν στα χαρτιά και τα σχέδια του Σωκράτη Μαλκότση για το τρακτέρ που είχε αρχίσει να βγάζει.** **

Melissocosmos**