Πιθανότερη ημερομηνία με τις μέχρι τώρα πληροφορίες είναι η Παρασκευή 5 Αυγούστου 2022, για την κάθοδο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου και προκειμένου να δει από κοντά το τμήμα του δρόμου που θα ξεκινήσει να υλοποιείται.

Τόσο δηλαδή το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος όσο και το Χερσόνησος – Νεάπολη που αποτελεί το δεύτερο μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ που θα υλοποιηθεί με ΣΔΙΤ και αποτελεί το ένα από τα δυο μεγάλα τμήματα του ΒΟΑΚ όπως σχεδιάζεται.

Σύμφωνα με τα όσα έχει ήδη προαναγγείλει η ΑΝΑΤΟΛΗ, το έργο του Τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος προχωρεί με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχουμε καταγράψει, χωρίς καθυστερήσεις και με δεδομένα που μαρτυρούν πως σε κυβερνητικό επίπεδο, είναι ξεκάθαρο πως δεν θα χαθεί ούτε μία μέρα μέχρι την υπογραφή της σύμβασης και την ανάθεση του έργου στην εργολήπτρια εταιρεία.

Το τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη σχεδιάζεται να υλοποιηθεί με το σύστημα Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, ως έργο ΣΔΙΤ. Είναι μήκους 22,44 χλμ. και παράπλευρου/ κάθετου δικτύου 9,65 χλμ., με 2+2 λωρίδες, ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, πλάτους 21,50 μ. Γίνονται 5 νέοι Ανισόπεδοι Κόμβοι, 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.), 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.), 1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ) 80 οχετοί (σωληνωτοί και κιβωτιοειδείς) και κοστίζει 290 εκατομ. €.

Εντός Λασιθίου

Πάντως ο πρωθυπουργός μίλησε και για έργα μέχρι τη Σητεία. Σημειώνεται πως σε αυτή τη φάση τα ώριμα προς δημοπράτηση υποτμήματα είναι το υποτμήμα Καλό Χωριό -Γέφυρα Φρουζή και το υποτμήμα Γέφυρα Φρουζή- Παράκαμψη Παχειάς Άμμου. Για τα υποτμήματα αυτά το προηγούμενο διάστημα προχώρησε η ολοκλήρωση της εκπόνησης των μελετών προκειμένου να αποκτήσουν ωριμότητα δημοπράτησης κατά το άρθρο 49 του ν. 4412/16. Για τη συνέχεια κι αφού προηγούμενα ενταχθούν σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, θα προκηρυχθούν ως κλασικά Δημόσια Έργα.

Το πρώτο είναι το Καλό Χωριό -Γέφυρα Φρουζή μήκους 5,7 χλμ. με κόστος 70 εκατομ. ευρώ, το δεύτερο είναι το Γέφυρα Φρουζή- Παράκαμψη Παχιάς Άμμου μήκους 5,7 χλμ., που έχει κόστος 50 εκατομμ. ευρώ και το τρίτο είναι το Καβούσι- Αυχένας Αγκαθιάς μήκους 20,8 χλμ. με κόστος 200 εκατομ. ευρώ.

Παράκαμψη Παχιάς Άμμου

Το οδικό έργο ξεκινά μετά τη γέφυρα Φρουζή και τελειώνει λίγο μετά την Παχειά Άμμο. Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο κατηγορίας Α2 με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ./ώρα. Κατά μήκος του δρόμου προβλέπεται να κατασκευαστούν δυο σήραγγες πολύ κοντά στον αρχαιολογικό χώρο των Γουρνιών, πέντε γέφυρες και ένας ανισόπεδος κόμβος. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη ώστε τα νερά από τα ρέματα να διοχετεύονται προς τη θάλασσα. Το πλάτος θα είναι από 11 έως 12,5 μ., ενώ σήμερα είναι γύρω στα 6 με 7 μ. Ο δρόμος θα έχει έναν κλάδο ανά κατεύθυνση, με Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και διαχωριστικό στηθαίο.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ

Πηγή : Ανατολή