Βροχή δισ. σε ενισχύσεις και δάνεια με κρατικές εγγυήσεις σε εταιρείες κρατούν τη βιομηχανική ραχοκοκαλιά της γερμανικής οικονομίας ζωντανή - Ποιες είναι οι πρώτες δικαιούχοι

Τα στοιχεία από την πραγματική οικονομία των μεγάλων οικονομιών της Ευρωζώνης, οι δείκτες PMI, έδειξαν σήμερα ότι η Γερμανική οικονομία δίνει πολύ περισσότερα σημάδια ανάκαμψης από τις υπόλοιπες οικονομίες της Ευρωζώνης. Σε κάποιο βαθμό αυτό οφείλεται σε αντιδράσεις στο υγειονομικό πεδίο – προηγήθηκε στα μέτρα χαλάρωσης του lockdown από την Γαλλία, για παράδειγμα.

Ο σημαντικότερος λόγος όμως είναι ότι το Γερμανικο κράτος πέρα από το ότι έχει βαθιές τσέπες, έβαλε το χέρι σε αυτές γρήγορα προκειμένου να στηρίξει τον ιδιωτικό τομέα – και κυρίως τις μεγάλες «στρατηγικές» επιχειρήσεις με εξαγωγές σε όλο τον κόσμο.

Το συνολικό ποσό που έχει κινητοποιήσει η γερμανική κυβέρνηση για τη στήριξη της οικονομίας, είναι μεγαλύτερο από το μισό του ποσού που έχουν δεσμευτεί να δαπανήσουν όλες οι χώρες της ΕΕ.

Εμβληματικές γερμανικές εταιρείες με διεθνή brands βρίσκονται σε συνομιλίες ή έχουν ήδη λάβει δάνεια με εγγυήσεις από την κυβέρνηση στο πλαίσιο των πακέτων βοήθειας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της κρίσης του κορωνοϊού.

ADIDAS

Το χτύπημα στην Adidas ήταν πολλαπλό. Πέρα από το lockdown στη λιανική, η εταιρεία επλήγη από την αναβολή των Ολυμπιακών αγώνων.

Καθώς στράφηκε προς το κράτος για βοήθεια, αναγκάστηκε να αναστείλει τις πληρωμές μερισμάτων της – μια προϋπόθεση για να λάβει δάνειο από την κυβέρνηση νωρίτερα αυτό το μήνα – δήλωσε ότι θα αντικαταστήσει το δάνειο αυτό με άλλα χρηματοοικονομικές εργαλεία, το συντομότερο δυνατό.

Συγκεκριμένα, ο διευθυντής της εταιρείας δήλωσε ότι η Adidas σχεδιάζει την έκδοση ενός ομολόγου πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Σε πρώτη φάση η εταιρεία συμφώνησε να λάβει δάνειο 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ από την κυβέρνηση στις 14 Απριλίου.

PUMA

Ο κατασκευαστής αθλητικών ειδών, ο οποίος τον Απρίλιο επίσης πρότεινε αναστολή των μερισμάτων λόγω της πανδημίας, δήλωσε ότι έχει εξασφαλίσει μια νέα πιστωτική διευκόλυνση 900 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων 625 εκατομμυρίων από την KfW.

TUI

Για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο του COVID-19, ο ταξιδιωτικός οργανισμός συμφώνησε για δάνειο 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ από την KfW ένα δάνειο που έρχεται να προστεθεί στο ήδη υπάρχον ύψους 1,75 δισ. ευρώ/

«Η δέσμευση της KfW γεφυρωτικού δανείου είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την TUI να αντιμετωπίσει με επιτυχία την τρέχουσα κατάσταση», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Fritz Joussen.

Thyssenkrupp

Ο γερμανικός βιομηχανικός όμιλος Thyssenkrupp, έχει εξασφαλίσει περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ σε κρατικές ενισχύσεις, ανέφερε πηγή κοντά στο θέμα όπως μεταδίδει το Reuters.Το δάνειο της KfW στοχεύει να βοηθήσει τον όμιλο να επιβιώσει, ενώ η εταιρεία θα μπορούσε να πουλήσει το μεγαλύτερο μέρος της μονάδας χαλυβουργίας της, είχε δηλώσει νωρίτερα η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας.

CECONOMY

Η εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών εξασφάλισε δάνειο ύψους 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ από την κυβέρνηση για τον μετριασμό του αντίκτυπου του κορωνοϊού.

Η Ceconomy, η οποία είχε θέσει 20.000 υπαλλήλους της σε εργασία με μειωμένο ωράριο, αλλά άρχισε να ανοίγει ξανά καταστήματα της την περασμένη εβδομάδα, δήλωσε ότι όρος του δανείου είναι ότι η εταιρεία θα αναστείλλει τις πληρωμές μερισμάτων.

SIXT

Η γερμανική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων δήλωσε πριν μέρες ότι υπέγραψε κοινοπρακτικό δάνειο με μια κοινοπραξία τράπεζας, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής KfW. Η συμφωνία αφορά πιστωτική γραμμή έως 1,5 δισ. ευρώ διάρκειας έως δύο χρόνια.

Μεταξύ άλλων προϋποθέσεων, η Sixt συμφώνησε να παραιτηθεί από πληρωμές μερισμάτων κατά τη διάρκεια του δανείου, εκτός από το ελάχιστο ετήσιο μέρισμα 0,05 ευρώ που καταβλήθηκε για προνομιούχες μετοχές.

LEONI

Ο γερμανός προμηθευτής αυτοκινήτων θα λάβει κρατική ενίσχυση αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Η χρηματοδότηση θα πρέπει να αντισταθμίζει τις καθυστερημένες πληρωμές μετά τη διακοπή της παραγωγής αυτοκινήτων καθώς και τις τρέχουσες δαπάνες, αναφέρει το Reuters.

Η Leoni δήλωσε στις 20 Απριλίου ότι βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με τις τράπεζες για να λάβει δάνειο, το 90% του οποίου θα είναι εγγυημένο από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και την πολιτεία της Βαυαρίας.

Οι τράπεζες της εταιρείας, οι οποίες υποτίθεται ότι θα λάβουν το υπόλοιπο 10%, έχουν ήδη εκφράσει την υποστήριξή τους στο σχέδιο.

DEUTSCHE BAHN

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση σχεδιάζει να παράσχει δισεκατομμύρια ευρώ ως μέτρα στήριξης για τον κρατικό σιδηροδρομικό φορέα της χώρας.

Επιπλέον, ο φορέας έχει ανακοινώσει τεράστια μείωση δαπανών και προσωπικού, με την κυβέρνηση να προτείνει ένα πακέτο 6,9 έως 8,4 δισεκατομμυρίων ευρώ με αύξηση κεφαλαίου. Τέλος, υπάρχει επίσης στα σκαριά ένα σχέδιο για την αύξηση του ορίου του χρέους της κρατικής εταιρείας.

CONDOR

Η γερμανική κυβέρνηση και η ομοσπονδιακή πολιτεία της Έσσης συμφώνησαν να παράσχουν στην αεροπορική εταιρεία Condor δάνεια ύψους 550 εκατομμυρίων ευρώ, δήλωσε ο υπουργός οικονομίας στα τέλη Απριλίου, αφού ο ιδιοκτήτης της LOT της Πολωνίας αποσύρθηκε από τη συμφωνία για την αγορά της αεροπορικής εταιρείας.

Η Condor δήλωσε ότι θα λάβει δάνειο 294 εκατομμυρίων ευρώ ως ενίσχυση για τον κορωνοϊό και 256 εκατομμύρια ευρώ για να αναχρηματοδοτήσει πλήρως ένα δάνειο που έλαβε μετά την κατάρρευση της μητρικής της εταιρείας, Thomas Cook.

Lufthansa

Η Lufthansa διαπραγματεύεται ένα πακέτο διάσωσης 9 δισεκατομμυρίων ευρώ (9,7 δισεκατομμύρια δολάρια) με το ταμείο οικονομικής σταθεροποίησης της Γερμανίας, δήλωσε η αεροπορική εταιρεία στις 7 Μαΐου.

Ο γερμανικός αερομεταφορέας βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία με τη γερμανική κυβέρνηση για πακέτο διάσωσης, ύψους έως και 9 δισ. ευρώ(9,9 δισ. δολάρια). Σε αντάλλαγμα της «σανίδας σωτηρίας», το γερμανικό κράτος θα αποκτήσει ποσοστό 20%-25% στην Lufthansa.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε την Πέμπτη ότι βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με το γερμανικό Ταμείο Σταθεροποίησης της Οικονομίας για κρατική στήριξη ύψους έως 9 δισ. ευρώ.

Το πακέτο θα περιλαμβάνει ένα δάνειο 3 δισ. ευρώ από την KfW – γερμανική κρατική τράπεζα- και την αγορά μεριδίου από το Ταμείο Σταθεροποίησης της Οικονομίας, γνωστό ως WSF.Το WSF θα αποκτήσει μερίδιο 20% στην Lufthansa μέσω μελλοντκής αύξησης μετοχικού κεφαλαίου η οποία θα πρέπει να εγκριθεί από την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων, ανέφερε η αεροπορική εταιρεία.

Επιπρόσθετα, αναμένεται να συμφωνηθεί ένα μετατρέψιμο ομολογιακό δάνειο με το WSF, το οποίο θα μπορεί να ανταλλαχτεί με ένα επιπλέον ποσοστό 5% συν μια μετοχή στην ονομαστική αξία στην περίπτωση μιας εξαγοράς μετοχών από τρίτο μέρος.

Η κυβέρνηση του Βερολίνου θα αποκτήσει δύο θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο, θα ασκεί όμως τα δικαιώματα ψήφου μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και ως προστασία απέναντι σε επιθετικές εξαγορές. Η γερμανική κυβέρνηση δεν θα έχει δυνατότητα να μπλοκάρει σημαντικές στρατηγικές αποφάσεις.

K + S

Η υπερχρεωμένη γερμανική εταιρεία χημικών και ορυκτών K + S μείωσε την πρόταση μερισμάτων της σε 4 σεντς ανά μετοχή (0,04 $) από 15 σεντς που είχε προταθεί προηγουμένως ώστε να λάβει την κρατική ενίσχυση.

Η εταιρεία ανέφερε ότι προσβλέπει σε δάνεια από τη γερμανική τράπεζα ανάπτυξης KfW, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει εάν έχει ήδη υποβάλει αίτηση για δάνειο ή πόσο μεγάλο θα μπορούσε να είναι.

_______________________________________________________________

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : AY NIETFELD / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP/ VISUALHELLAS.GR