Τεράστιο το κυκλοφοριακό πρόβλημα και δη τους καλοκαιρινούς μήνες στο κέντρο της Ιεράπετρας

Εδώ και 35 χρόνια, η Ιεράπετρα, όπως όλες οι μεγάλες τουριστικές μεγαλουπόλεις της Κρήτης, αντιμετωπίζει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα, που παραμένει άλυτο παρότι βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των θεμάτων που προσπαθεί να επιλύσει η εκάστοτε δημοτική Αρχή.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ιεράπετρας ήταν εμφανές και στη φετινή τουριστική περίοδο, ειδικά μετά τις 15 Ιουλίου, όταν άρχισε να διπλασιάζεται ο αριθμός των τροχοφόρων αλλά και των πεζών, με αποκορύφωμα τον Δεκαπενταύγουστο, εκείνοι που προσπαθούσαν να φτάσουν με αυτοκίνητο από την είσοδο της πόλης, μέχρι την αποβάθρα ή το λιμάνι της Ιεράπετρας, μια απόσταση δηλαδή 1.000 μέτρων, να δεινοπαθούν.

Από τη μια οι αστοχίες της τελευταίας κυκλοφοριακής μελέτης, που εκπονήθηκε πριν μερικά χρόνια και αμφισβητήθηκε έντονα από πολλούς, και από την άλλη η φιλοσοφία της υπερβολικής διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων του κέντρου (ειδικά στις διασταυρώσεις), για να δοθεί περισσότερος χώρος στους πεζούς και στους ποδηλάτες, κάνοντας τον βίο αβίωτο στους οδηγούς των αυτοκινήτων, με στόχο να αποθαρρύνονται οι οδηγοί των αγροτικών και των φορτηγών να μπαίνουν στο εμπορικό κέντρο, συνέτειναν στο να οξυνθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα, να διατηρηθεί η αταξία στην πόλη και να συνεχίσει να κυριαρχεί το κυκλοφοριακό κομφούζιο.

Λύσεις εκτόνωσης του κυκλοφοριακού χάους επιχείρησαν φέτος να δώσουν, κατά τις ώρες αιχμής κυρίως, το παραλιακό πάρκινγκ ανατολικά από το Αστυνομικό Μέγαρο, το δημοτικό πάρκινγκ επί της περιφερειακής οδού Κύπρου και τα δύο μικρά ιδιωτικά πάρκινγκ πίσω από το 2ο Δημοτικό Σχολείο και απέναντι από το παλιό μέγαρο του ΟΤΕ.

Επιστρέφοντας από την Αυστραλία, ένας Ιεραπετρίτης μετανάστης αισθάνεται ικανοποίηση βλέποντας την πατρίδα του να αναπτύσσεται εκτός των άλλων και τουριστικά.

«Βλέπω όμως ότι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τα πάρκινγκ. Δεν υπάρχουν οργανωμένοι χώροι στάθμευσης των αυτοκινήτων. Τα περιφερειακά πάρκινγκ, τα πολυώροφα ή τα υπόγεια που γίνονται σε όλες τις μεγάλες πόλεις, θα μπορούσαν να λύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ιεράπετρας και να μη συμβαίνει αυτό που βλέπουμε καθημερινά στο κέντρο της πόλης», μας είχε δηλώσει ο ομογενής από την Αυστραλία κ. Ηλίας Αλαχούζος.

Ισχυρή παραμένει η άποψη πολλών, που θέλουν έξω από το εμπορικό κέντρο όλα τα αυτοκίνητα, εκτός από εκείνα της τροφοδοσίας των μαγαζιών.

«Πράγματι, πάντα το καλοκαίρι το κυκλοφοριακό πρόβλημα λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης μάς απασχολεί όλους. Έχουν γίνει σχετικές μελέτες που προβλέπουν περιφερειακά πάρκινγκ, τα οποία δεν τα έχουμε ακόμη, και αυτό νομίζω πρέπει να συνδυαστεί με την απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο», μας είχε πει ο κ. Δημήτρης Γιαννίδης.

«Σε όποιες πόλεις έχει πεζοδρομηθεί το εμπορικό κέντρο έχουν πετύχει μεγαλύτερη οικονομική ανάπτυξη των εμπορικών επιχειρήσεων. Είναι καιρός να πεζοδρομηθεί νομίζω και ολόκληρο το εμπορικό κέντρο της Ιεράπετρας. Το να περπατάει ο ντόπιος και ο τουρίστας στο εμπορικό κέντρο είναι πιο ωφέλιμο για την τοπική οικονομία. Δε νομίζω ότι είναι σωστό να παρκάρει ο καταστηματάρχης μπροστά στο μαγαζί του το αυτοκίνητό του. Πρέπει όλοι μας να μάθουμε να περπατάμε λίγο περισσότερο», είχε επισημάνει ο κ. Γιαννίδης.

Χρηματοδότηση ψάχνει ο Δήμαρχος

Πενταώροφο πάρκινγκ 160 θέσεων στο κέντρο επιδιώκει η δημοτική Αρχή

Ο δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Θεοδόσης Καλαντζάκης ψάχνει τρόπους να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου, έχοντας στα χέρια του μια σχεδόν ώριμη μελέτη που προβλέπει κατασκευή πολυώροφου πάρκινγκ 160 θέσεων στάθμευσης με 5 ορόφους και υπόγειο, στο κέντρο του εμπορικού κέντρου, σε δημοτικό οικόπεδο, απέναντι από το παλιό μέγαρο του ΟΤΕ, που χρειάζεται για να κατασκευαστεί γύρω στα 2,5 εκατ. ευρώ μαζί με την ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανολογικών μελετών, αφού η μελέτη των στατικών είναι ολοκληρωμένη από τον ειδικό σύμβουλο του κ. Καλαντζάκη και πρώην αντιδήμαρχο κ. Μανόλη Λουτσέτη (τεχνολόγο πολιτικό μηχανικό).

Για τον σκοπό αυτό ο κ. Καλαντζάκης συναντήθηκε με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, στο αντίστοιχο υπουργείο. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην εξεύρεση χρηματοδοτήσεων έργων που αφορούν αναπλάσεις, κτηριακές υποδομές κ.ά. και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη χρηματοδότηση των μελετών για κατασκευή χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων (parking) στην πόλη της Ιεράπετρας. Μετά το πέρας της συνάντησης, ο κ. Καλαντζάκης δήλωσε: «Κοινό αίτημα των κατοίκων, των δημοτών και των επισκεπτών της πόλης της Ιεράπετρας αποτελεί η επίλυση του χρόνιου προβλήματος στάθμευσης που αντιμετωπίζουν όλοι όσοι κινούνται στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Η ύπαρξη ενός μεγάλου, σύγχρονου και ασφαλούς δημοτικού χώρου στάθμευσης είναι μια υποδομή που λείπει από την Ιεράπετρα. Θα δώσει νέα πνοή και ανάπτυξη στις επιχειρήσεις, θα επιλύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, συμβάλλοντας παράλληλα στην ασφαλή μετακίνηση των διερχομένων. Ως δημοτική Αρχή κρίναμε ότι είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες που αναμένεται να αυξηθούν ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια, λόγω και της μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής. Σε πρώτη φάση, ενημέρωσα τον υπουργό για την ωριμότητα της ήδη υπάρχουσας μελέτης του Δήμου Ιεράπετρας και συζητήσαμε την προοπτική χρηματοδότησης του συγκεκριμένου έργου. Ευχαριστώ τον υπουργό, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, για τη θετική ανταπόκρισή του και την πρόθεσή του να συμβάλει στην υλοποίηση του σχεδιασμού μας», κατέληξε ο κ. Καλαντζάκης.

(φωτπγραφία: Unsplash)