Κακοκαιρία Daniel: Διακοπή σιδηροδρομικών δρομολογίων στα σημεία αποκατάστασης εξετάζει το υπουργείο
Το κλείσιμο του σιδηροδρομικού δικτύου για τα επιβατικά δρομολόγια στο τμήμα, στο οποίο θα γίνονται οι εργασίες μόνιμης αποκατάστασης των ζημιών από την κακοκαιρία Daniel και εκτείνεται σε περίπου 100 χλμ. περίπου από τον Δομοκό έως τη Λάρισα και την υποκατάσταση της σιδηροδρομικής μετακίνησης σε αυτήν την περιοχή από λεωφορεία εξετάζει σοβαρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στόχος είναι η ταχύτερη εκτέλεση των εργασιών, καθώς όπως φαίνεται οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις στη διαδικασία και το γεγονός ότι οι συμβάσεις για τα έργα δεν έχουν υπογραφεί ακόμα με αποτέλεσμα να είναι άγνωστος ο ακριβής χρόνος εκκίνησής τους, θέτουν σε μεγάλο κίνδυνο τους χρηματοδοτικούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο έχει σφιχτό χρονοδιάγραμμα που δεν παίρνει αλλαγές με τα έργα να πρέπει να ολοκληρωθούν αυστηρά έως τον Ιούνιο του 2026.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΕλλάδα | 10.03.2025 15:55 Συγκλονίζει ο Θ. Ελευθεριάδης που έχασε την μητέρα του στα Τέμπη - «Κοσκίνιζαν τα συντρίμμια και έβρισκαν ανθρώπινα οστά»
Οι προθεσμίες είναι πια ασφυκτικές κάνοντας πλέον ορατό τον κίνδυνο να χαθούν τα 500 εκατομμύρια από το σύνολο των 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ που ειναι το συνολικό κόστος των οδικών και σιδηροδρομικών έργων μόνιμης αποκατάστασης. Τις καθυστερήσεις στην εκκίνηση των έργων φαίνεται ότι μάλλον θα πληρώσουν στο τέλος οι μετακινούμενοι με τον σιδηρόδρομο με μεγαλύτερη ταλαιπωρία, ενώ μένει να φανεί εάν θα υπάρξει και πρόσθετο κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο εφόσον προκριθεί η λύση της διακοπής των δρομολογίων στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, καθώς η Hellenic Train θα υποχρεωθεί σε υποκατάσταση δρομολογίων χωρίς δική της υπαιτιότητα.
Το ζήτημα της μετακίνησης με λεωφορεία στο συγκεκριμένο τμήμα όπου θα εκτελούνται τα έργα άφησε ανοιχτό ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταικούρας σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό «Action24». Ο υπουργός αναφερόμενος στις προτάσεις που έχει κάνει μεταξύ άλλων ο τ. Πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, επεσήμανε πως αυτό είναι κάτι που απασχολεί το υπουργείο: «Γι΄αυτό το κομμάτι είναι κάτι το οποίο μας απασχολεί γιατί ακριβώς επειδή η χρηματοδότηση είναι πρωτίστως από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας πρέπει τα έργα να γίνουν το ταχύτερο δυνατό. Είναι ένα θέμα το οποίο μας απασχολεί έτσι ώστε και γρήγορα να γίνονται οι εργασίες και με ασφάλεια να γίνονται οι μετακινήσεις σε εκείνο το συγκεκριμένο σημείο», ανέφερε.
Ερωτηθείς για τα σημεία, στα οποία οι επιβάτες θα πρέπει να επιβιβάζονται και να αποβιβάζονται από τα τρένα, ο κ. Σταικούρας σημείωσε πως «αυτό θα πρέπει να το δούμε μαζί με την ανάδοχο εταιρία στο πεδίο όταν ξεκινήσουν οι εργασίες το επόμενο χρονικό διάστημα».
Νωρίτερα είχε διαχωρίσει τις προτάσεις που έχουν ακουστεί στον δημόσιο διάλογο για λουκέτο στον σιδηρόδρομο σημειώνοντας πως ακόμα και όσοι εισηγούνται τις αλλαγές, δε μιλούν για λουκέτο στον ΟΣΕ καθώς τα εμπορικά και επιβατικά τρένα δε θα διακόψουν τα δρομολόγιά τους, απλά τα δεύτερα δε θα μετακινούνται στο συγκεκριμένο τμήμα.
Βεβαίως θα πρέπει σε αυτό το σημείο να υπενθυμιστεί ότι μολις την Κυριακή ο κ. Γραμματίδης με έκτακτη ανακοίνωσή του επανέφερε τις προτάσεις του, στις οποίες ξεκάθαρα είχε συμπεριλάβει τα επιβατικά τρένα Αθήνα – Θεσσαλονίκη τα δρομολόγια των οποίων πρότεινε να διακοπούν ή να περικοπούν δραστικά και να λειτουργούν κανονικά μόνον οι προαστιακές γραμμές και τα εμπορευματικά τρένα.
ΟΣΕ: Υπερπληρούν τα ...προσόντα οι σταθμάρχες και κλειδούχοι με μπλοκάκι
Στο μεταξύ τόσο ο ΟΣΕ όσο και ο ίδιος ο υπουργός με αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας «Δημοκρατία», στο οποίο αναφερόταν μεταξύ άλλων η πρόσληψη κλειδούχου ...κλαριντζή από την εκλογική περιφέρεια του κ. Σταικούρα, υποστηρίζουν ότι οι προληφθέντες με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών υπερπληρούν τα απαραίτητα προσόντα για τις θέσεις.
Ο ΟΣΕ σε σχετική του ανακοίνωση παραδέχεται ότι ο σιδηρόδρομος ουσιαστικά στηρίζει τη λειτουργία του στα μπλοκάκια καθώς βάσει των στοιχείων, τα οποία παραθέτει, μόνο το 2024 ο Οργανισμός προσέλαβε 305 άτομα με ΔΠΥ «προκειμένου να καλύψει το ταχύτερο επιτακτικές ανάγκες του».
Και όλα αυτά εν αναμονή των 140 μόνιμων προσλήψεων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, ο οποίος δύο χρόνια μετά τη δημοσίευση της προκήρυξής του δε λέει να ολοκληρωθεί.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις από την εκλογική περιφέρεια του υπουργού, ο ΟΣΕ αναφέρει ότι στο Λιανοκλάδι, όπου λειτουργούν – από το 2022 – το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας και – από το 2024 – το Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων, προβλέπονται 11 θέσεις που θα καλυφθούν με ΔΠΥ, δηλαδή το 4% αυτών σε πανελλαδικό επίπεδο.
Προσθέτει ότι η τελευταία διαδικασία αξιολόγησης ΔΠΥ και ένταξή τους σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα έγινε τον Σεπτέμβριο του 2024, για 56 Σταθμάρχες και 53 Κλειδούχους. «Ο αριθμός αυτός προσδιορίστηκε από τα αιτήματα των κατά τόπους επιθεωρήσεων. Την ευθύνη της όλης διαδικασίας που αφορά την επιλογή, πρόσληψη και εκπαίδευση έχει απόλυτα ο ΟΣΕ, χωρίς να εμπλέκεται πουθενά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών»
Ο Οργανισμός σημειώνει επίσης ότι η εκπαίδευση των νεοπροσλαμβανομένων είναι ακριβώς η ίδια με αυτή των μονίμων υπαλλήλων προσθέτοντας ότι το πρόγραμμα εκπαίδευσης – αξιολόγησης και ένταξης σε εργασία αυτών ξεκίνησε στις 23 Σεπτεμβρίου 2024 και συνεχίζεται.
Συγκεκριμένα, τα ελάχιστα προσόντα που απαιτείται να πληρούν οι υποψήφιοι, είτε αυτοί είναι μέσω ΔΠΥ είτε μέσω ΑΣΕΠ, είναι απολύτως τα ίδια και συγκεκριμένα:
- ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ: Ηλικιακό όριο σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, απολυτήριο Λυκείου, Πιστοποιητικό γνώσης Αγγλικής γλώσσας και ECDL για γνώση χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών.
- ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ: Τα ίδια προσόντα με τους σταθμάρχες με εξαίρεση την γνώση Αγγλικής γλώσσας.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα, όπως έχει εγκριθεί από την ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων), είναι απολύτως ίδιο δηλαδή:
- ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ: 712 ώρες θεωρητικής μαθητείας και 75 ημέρες 8ωρης πρακτικής εκπαίδευσης. Κάθε 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης υπόκεινται σε γραπτό τεστ και ανά 1 βδομάδα πρακτικής εκπαίδευσης αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή τους.
- ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ: 448 ώρες θεωρητικής μαθητείας και 55 ημέρες 8ωρης πρακτικής εκπαίδευσης. Κάθε 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης υπόκεινται σε γραπτό τεστ και ανά 1 βδομάδα πρακτικής εκπαίδευσης αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή τους.
«Συνεπώς τα προσόντα, η αξιολόγηση και η εκπαίδευση είναι απολύτως τα ίδια με αυτά που απαιτεί το ΑΣΕΠ. Μάλιστα το 40% πρόκειται για αποφοίτους ΤΕ & ΠΕ, αν και τα προσόντα που απαιτούνται είναι για ΔΕ», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΟΣΕ.
Ειδικά για τον κλειδούχο, πάντως, στον οποίο αναφέρεται το ρεπορτάζ της εφημερίδας, πηγές του υπουργείου ανέφεραν ότι υπερ-πληροί τα προσόντα καθώς είναι τεχνικός ηλεκτρονικών συστημάτων με αριστείο.
Οσο για τον αναμενόμενο διαγωνισμό των μονίμων, η διοίκηση του ΟΣΕ τονίζει ότι αφορά την πρόσληψη 140 ατόμων με την διαδικασία του ΑΣΕΠ, στους οποίους περιλαμβάνονται 57 Σταθμάρχες και 49 Κλειδούχοι που θα καλύψουν πάγιες ανάγκες προσωπικού κυκλοφορίας πανελλαδικά, ενώ έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών (ΠΥΣ 51) νέα αύξηση του προσωπικού κατά 100 επιπλέον μόνιμους υπαλλήλους, πάλι μέσω ΑΣΕΠ.
Οι σταθμάρχες και κλειδούχοι, σύμφωνα με τους πίνακες του ΟΣΕ
ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ ΜΕ ΔΠΥ | |
ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ |
ΑΘΗΝΑ | 19 |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | 23 |
ΛΑΡΙΣΑ | 5 |
ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ | 5 |
ΠΑΤΡΑ | 4 |
ΣΥΝΟΛΟ | 56 |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ | ΑΡΙΘΜΟΣ |
ΔΕ | 30 |
ΤΕ | 8 |
ΠΕ | 18 |
ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ ΜΕ ΔΠΥ | |
ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ |
ΑΘΗΝΑ | 23 |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | 16 |
ΛΑΡΙΣΑ | 3 |
ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ | 6 |
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ | 5 |
ΣΥΝΟΛΟ | 53 |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ | ΑΡΙΘΜΟΣ |
ΔΕ | 35 |
ΤΕ | 7 |
ΠΕ | 11 |
Πώς εξιχνιάστηκε η δολοφονία Ζαμπούνη: Το «παιχνίδι κυριαρχίας» για το λαθρεμπόριο τσιγάρων και τα κέρδη εκατομμυρίων

Θρίλερ στη Βόρεια Θάλασσα με σύγκρουση πλοίων - Πετρελαιοφόρο τυλιγμένο στις φλόγες

H Τουρκία δεν χωρά στην Ευρώπη; Ενόχληση τουρκικής αρθρογραφίας για την αμερικανική κατάταξη της χώρας

Λογίστρια με έμφραγμα συνέχισε να δουλεύει για να προλάβει τις προθεσμίες
