Πολιτική κόντρα για τις εικόνες συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πυροδότησαν οι χθεσινές δηλώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα στο πλαίσιο της συνέντευξης που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Κόντρα με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ να κατηγορεί την κυβέρνηση ότι ακύρωσε διαγωνισμό για 750 λεωφορεία και το υπουργείο Μεταφορών να απαντά ότι η ακύρωση ήρθε από την Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.
«Δεν πρέπει να αναρωτηθούμε τι πάει στραβά όταν είμαστε πέντε μήνες σε καραντίνα και διαρκώς αυξάνονται τα κρούσματα» αναρωτήθηκε ο κ. Τσίπρας. Και συνέχισε: «Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι δυνατόν να λέμε ότι δεν κολλάει όταν στοιβάζεται ο κόσμος σε κλειστό χώρο, σε κλειστά βαγόνια κατά εκατοντάδες σαν τις σαρδέλες μέσα στο μετρό διότι δεν έχουν αυξηθεί τα δρομολόγια; Σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία η εικόνα και τα στοιχεία είναι αδιάψευστα. Εμείς αφήσαμε διαγωνισμό με 750 νέα λεωφορεία τον Σεπτέμβρη του 2019. Τον ακύρωσε τον διαγωνισμό η ΝΔ κι ο Καραμανλής. Γιατί τον ακύρωσε, ψάξτε να βρείτε. Ενδεχομένως δεν άφηνε περιθώρια κέρδους για μεσάζοντες. Αλλά τον ακύρωσε. Μείναμε χωρίς λεωφορεία στην Αττική. Ακύρωσε και άλλα 80 της Περιφέρειας με αποτέλεσμα αυτήν τη στιγμή τα υπάρχοντα λεωφορεία να είναι περιορισμένα, όσα ήταν και πριν και λιγότερα και ο κόσμος να στοιβάζεται για να πάει στη δουλειά του».
Διαβάστε ακόμη: Τσίπρας: Να ξεχάσει τις σκέψεις για ακύρωση του οκταώρου ο Μητσοτάκης
Σημείωσε ότι οι πολίτες καλούνταν να μη βγαίνουν να περπατήσουν μετά τις 6 το απόγευμα ή μετά τις 9, να μένουν σπίτι, αλλά να πηγαίνουν στη δουλειά τους με κίνδυνο να κολλήσουν τον ιό κατά τη διάρκεια της μετακίνησής τους.
Απαντώντας σήμερα ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής τονίζει ότι ουδέποτε ακύρωσε κανέναν διαγωνισμό για λεωφορεία: «Επειδή ο κ. Τσίπρας για άλλη μια φορά φαίνεται ότι έπεσε θύμα αυταπάτης, αλλά και της άγνοιάς του για το τι νομοθέτησε ως κυβέρνηση, τον ενημερώνω ότι ούτε ακύρωσα, ούτε και μπορούσα να ακυρώσω κανέναν διαγωνισμό για λεωφορεία… Η πραγματικότητα είναι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θυμήθηκε να τον προκηρύξει όπως - όπως εν μέσω προεκλογικής περιόδου, αλλά τον ακύρωσε η ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών – που η ίδια η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε θεσμοθετήσει».
Αναφορικά με τους λόγους της ακύρωσης του διαγωνισμού, ο κ. Καραμανλής σημειώνει πως η Ανεξάρτητη Αρχή έκρινε πως «η διακήρυξη παραβίαζε ευθέως τόσο διατάξεις της εθνικής, όσο και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, περιλάμβανε δυσανάλογες και υπερβολικές τεχνικές προδιαγραφές, ερχόταν σε σύγκρουση με τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού (ας τα προσέξει ιδίως αυτά ο κ. Τσίπρας, επειδή κάτι ανέφερε για «μεσάζοντες»), ενώ δεν είχε καν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».
Ως προς τη σημερινή κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Μεταφορών επαναλαμβάνει ότι «η πραγματικότητα είναι μία: Επί 4,5 χρόνια δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη, δεν πήραν ούτε ένα λεωφορείο. Εμείς σε 1,5 χρόνο κάναμε 609 προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, βγάζουμε 3.000 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα, ως τώρα αυξήσαμε κατά 50% τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και σχεδόν τα διπλασιάσαμε στη Θεσσαλονίκη. Και προχωράμε για την προμήθεια 1.300 νέων, σύγχρονων λεωφορείων. Δεν λέμε φυσικά ότι έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα, αλλά έχουμε σχέδιο, το εφαρμόζουμε μέρα με τη μέρα και συνεχίζουμε την προσπάθεια» καταλήγει.
Διαβάστε ακόμη: Λεωφορεία ακόμη και με 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα: Αλλα δύο χρόνια στους δρόμους της Αθήνας