Κινητοποιήσεις Ταξί: Σε κόντρα εντός ΝΔ μετατρέπεται ο διαξιφισμός Κυρανάκη - Λυμπερόπουλου

Σε εσωτερική σύγκρουση στο κυβερνητικό στρατόπεδο μετατρέπεται η κρίση στο χώρο των ταξί και η κόντρα μεταξύ του προέδρου του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιου Λυμπερόπουλου με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Υστερα από τα επεισόδια που σημειώθηκαν το μεσημέρι της Πέμπτης έξω από το υπουργείο όταν απεργοί επιχείρησαν να ανέβουν στα κάγκελα ύστερα από ακόμα μία άρνηση του κ. Κυρανάκη να δεχτεί να συνομιλήσει με τον κ. Λυμπερόπουλο, ακολούθησε εκτεταμένη χρήση χημικών από την αστυνομία αλλά και συμπλοκές. Ωστόσο λίγες ώρες αργότερα η κόντρα ...μετατοπίστηκε εντός της ΝΔ με τον αναπληρωτή υπουργό να έρχεται σε οριστική ρήξη με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΕλλάδα | 29.05.2025 21:53Τροχαίο-σοκ στο Αιτωλικό: Φορτηγό παρέσυρε 75χρονηΕλλάδα | 29.05.2025 22:50Τραγωδία στην Καλαμπάκα: Ένας νεκρός κι ένας τραυματίας μετά από τροχαίο δυστύχημα

Τα 52 χλμ λεωφορειολωρίδων της Αθήνας έχουν κάνει ...μαλλιά κουβάρια την κυβέρνηση προκαλώντας και ένα αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ του τ. υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου και του κ. Κυρανάκη. Ο τελευταίος σε ραδιοφωνική συνέντευξή του άφησε σαφείς αιχμές κατά του προκατόχου του με «καρφιά» για ψηφοθηρία και παλαιοκομματικές λογικές. Ακολούθησε απάντηση του κ. Οικονόμου, ο οποίος τον κατηγόρησε για αλαζονική συμπεριφορά, ενώ αλλεπάλληλα ήταν τα «αδειάσματα» και από τις δύο πλευρές.

«Σε ανθρώπους, οπως ο Λυμπερόπουλος που υποσχόταν παλιά ότι κάθε ταξί που ελέγχει ο ίδιος θα είναι εκλογικό κέντρο του ΣΥΡΙΖΑ ή εκλογικό κέντρο πολιτικών προσώπων, με τους οποίους επιλέγει ο ίδιος να συνδιαλέγεται .. είναι μια λογική πολύ μακριά από μένα», ανέφερε αρχικά ο κ. Κυρανάκης. Ερωτηθείς εάν ισχυρίζεται ότι ο προκάτοχός του συμμάχησε με τον κ. Λυμπερόπουλο επικαλούμενος ψεύτικα στοιχεία, απάντησε με νόημα: «Εγώ λέω ότι αυτή είναι η λογική του Λυμπερόπουλου. Οποιος με βοηθάει στα συνδικαλιστικά μου, του υπόσχομαι ότι θα κάνω το ταξί εκλογικό του κέντρο. Και μένα μου το έχουν προτείνει. Δεν παίρνω αποφάσεις με τέτοιου είδους πολιτικά κριτήρια. Δεν είναι αυτός ο τρόπος με τον οποίο θέλω να ασκώ σαν νέος άνθρωπος πολιτική».

Για κοκτέιλ αλαζονείας και απειρίας που συνδυάζεται με επιθυμία να μετατραπεί σε «κριτή των πάντων» μόλις ανέλαβε μία θέση εξουσίας, κατηγόρησε από την πλευρά του ο κ. Οικονόμου τον αν. Υπουργό: «Όσον αφορά τον κ. Κυρανάκη και τις δηλώσεις σε ΜΜΕ σήμερα αφήνοντας υπόνοιες για «ψηφοθηρική συμπεριφορά μου» λόγω της αποδοχής του αιτήματος των οδηγών και ιδιοκτητών ταξί την αφήνω ασχολίαστη, όπως της αξίζει. Όμως στα 57 μου έτη και εκλεγμένος πριν από 25 χρόνια στο κοινοβούλιο απογοητεύομαι και στεναχωριέμαι όταν βλέπω ότι νέοι βουλευτές 4 - 5 ετών μόλις τους εμπιστευτούν μια θέση εξουσίας φέρονται αλαζονικά και γίνονται κριτές των πάντων. Άλλωστε η παρορμητικότητα συνδυασμένη με την απειρία οδηγεί σε αστοχίες... ας το αφήσουμε λοιπόν….».

Σε ό,τι αφορά την αρχική αιτία της σύγκρουσης με τον κλάδο των ταξί που είναι η δυνατότητα εισόδου στις λεωφορειολωρίδες των έμφορτων οχημάτων, ο κ. Κυρανάκης «άδειασε» τον τ. Υφυπουργό Μεταφορών, διαψεύδοντας ότι υπήρχε σχετική συμφωνία με τον κλάδο. «Θέλω να απαντήσω στον Βασίλη τον Οικονόμου, ο οποίος αυτές τις μέρες έχει βγει σε διάφορα ραδιόφωνα κι έχει πει ότι υπήρχε συμφωνία. Η συμφωνία που μου παραδόθηκε εμένα από τον ίδιο έλεγε ότι κατόπιν συγκοινωνιακής μελέτης του ΟΑΣΑ, ο υπουργός θα έχει τη δυνατότητα να δώσει εξαίρεση και στα έμφορτα ταξί». Προσέθεσε ότι δεν υπάρχει στον ΟΑΣΑ τέτοια μελέτη, ούτε και κάποιος συγκοινωνιολόγος που να τάσσεται υπέρ αυτού του μέτρου.

Από την πλευρά του ο κ. Οικονόμου εμμένει στην αντίθετη άποψη αναφέροντας σε ανακοίνωσή του ότι «ως προς τα πραγματικά γεγονότα ο κ Λυμπερόπουλος όντως είχε «συμφωνία με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών». Είχαμε υιοθετήσει την πρότασή τα έμφορτα ταξί να μπορούν να εισέρχονται στη λεωφορειολωρίδα και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι στο αρθρ. 52 του ΚΟΚ που απέστειλε το  Υπουργείο Μεταφορών πριν τον ανασχηματισμό στην Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης προς κατάθεση και ψήφιση, διατυπώνεται ρητά ότι μετά από μελέτη,  ο εκάστοτε Υπουργός Μεταφορών θα μπορεί να ορίσει τον τρόπο για το πώς θα εισέρχονται τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες».

Προσθέτει ότι είναι δικαίωμα της νέας πολιτικής ηγεσίας να ξαναδεί και να αναμορφώσει το συγκεκριμένο άρθρο, ενώ προειδοποιεί ότι «η τελική απόφαση του κ. Κυρανάκη αλλά και η τελική απόφαση της Κυβέρνησης για το τι εν τέλει θα υιοθετηθεί και θα προωθηθεί προς ψήφιση, ομοίως θα κριθούν».

Ταυτόχρονα, πάντως, με την πολιτική συνεχίζεται και η κόντρα του υπουργείου με τον κλάδο των ταξί. Παρά το γεγονός ότι η απεργία των αυτοκινητιστών έληξε στις 6 το πρωί της Παρασκευής, το ΣΑΤΑ θα συνεχίσει με άλλες δράσεις. Ηδη «μετρά» τις δυνάμεις του εξετάζοντας ακόμα και την υποβολή πρότασης μομφής κατά του προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ), το Σωματείο με το οποίο έχει επιλέξει να συνομιλεί ο κ. Κυρανάκης.

«Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε αποφάσεις στην Αθήνα. Θα αρχίσουμε να μαζεύουμε υπογραφές συνέδρων και θα πάμε για επανεκλογή γιατί αυτό το προεδρείο μας έχει πουλήσει. Σύνεδροι που ψήφισαν τους αντιπάλους βρίσκονται πλέον σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Δε θέλουν να τους βλέπουν», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος προσθέτοντας: «Οσο για τον Κυρανάκη, έχουμε να του κάνουμε πολλές εκπλήξεις».

Ανένδοτος είναι, πάντως, και ο αναπληρωτής υπουργός, ο οποίος το μεσημέρι της Πέμπτης συμφώνησε να συναντηθεί με εκπροσώπους του ΣΑΤΑ, αποκλείοντας όμως για άλλη μια φορά τον εκλέγμένο πρόεδρό του: «Κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας μελών του ΣΑΤΑ, έξω από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, απευθύνθηκε επίσημη πρόσκληση σε ομάδα εκπροσώπων τους να προσέλθει εντός του Υπουργείου, προκειμένου να καταθέσουν τα αιτήματά τους και να ξεκινήσει θεσμικός διάλογος. Η πρόσκληση δεν απευθύνθηκε προσωπικά στον κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο, ο οποίος έχει επανειλημμένα ασκήσει λεκτική βία και απειλές κατά εργαζομένων του υπουργείου, με τρόπο που δεν συνάδει με τη θεσμική λειτουργία και τον σεβασμό στον δημόσιο διάλογο. Οι παρευρισκόμενοι αρνήθηκαν να συμμετάσχουν», ανέφερε το υπουργείο σε σχετική του ανακοίνωση.

Σήμερα, πάντως, ή το αργότερο στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή προκειμένου να περάσει από την αρμόδια Επιτροπή και ακολούθως να ψηφιστεί από την Ολομέλεια, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), οπότε και θα γίνουν τα ...αποκαλυπτήρια της τελικής ρύθμισης που αφορά τις λεωφορειολωρίδες. Πληροφορίες θέλουν να ανάβει το πράσινο φως για είσοδο στις ειδικές λωρίδες των ηλεκτρικών ταξί και όσων μεταφέρουν ΑμΕΑ, με το δεύτερο, πάντως, να είναι εξαιρετικά δύσκολο εάν όχι αδύνατο να διαπιστωθεί στις περιπτώσεις των παραβάσεων που θα καταγράφονται από τις κάμερες που θα εγκατασταθούν εκτός των σταθερών σημείων και στα λεωφορεία.

Διαβάστε ακόμη

Απίστευτο: Παρουσιάστρια ειδήσεων έμεινε στον… αέρα κατά τη διάρκεια του τοκετού

3d7bbfd2-aae3-4c2f-8a98-2f92f79add77.jpg

Επίδομα παιδιού Α21: Αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα της πλατφόρμας

365f201a-34e9-4370-960f-c852d0f711e8.jpg

Διάσημοι Βρετανοί καλλιτέχνες ζητούν από το Λονδίνο να σταματήσει να πουλάει όπλα στο Ισραήλ

76220bfd-7ce3-4056-b9a4-9ea1f7bf1303.jpg

Πανελλήνιες 2025: Οι οδηγίες της τελευταίας στιγμής - Μπείτε στο εξεταστικό κέντρο με σιγουριά και αυτοπεποίθηση

dcf13d6f-8b2e-46c0-b5f5-542c1c91be86.jpg