Στην ακύρωση της σύμβασης με τον ανάδοχο εργολάβο, του έργου της περίφραξης των ενοριών και των σπιτιών περιμετρικά των εκκλησιών του Αγίου Μάρκου και της Παναγίας Ερειθιανής, προχώρησε ο Δήμος Χίου μετά την ακύρωση του εθίμου του ρουκετοπόλεμου λόγω κορονοϊού.

Όπως σημείωσε διαδικτυακά μέσω του Politischios.gr, ο Δήμαρχος Σταμάτης Κάρμαντζης, ο Δήμος είχε προγραμματίσει έγκαιρα το έργο της περίφραξης των ενοριών και των σπιτιών, το οποίο ξεκίνησε να υλοποιείται από την προηγούμενη εβδομάδα.


Με δεδομένες όμως τις επικρατούσες συνθήκες, αποφασίστηκε η ακύρωση της σύμβασης με τον εργολάβο και η πληρωμή μόνο των εργασιών που υλοποιήθηκαν μέχρι σήμερα.

«Το Έθιμο γινόταν και γίνεται τη βραδιά της Αναστάσεως. Οι παρούσες συνθήκες όμως δεν επιτρέπουν τη λειτουργία των Εκκλησιών μας. Συνεπώς όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν φειδωλά, σεμνά και ταπεινά. Αυτό το οποίο προέχει τώρα είναι να υπάρξουμε. Και πρέπει να κάνουμε κάθε τι με προτεραιότητα την ύπαρξη της κοινωνίας και των ανθρώπων μας. Έχουμε χρόνο για να γίνουν όλα αυτά όταν επανέλθει η τάξη και η κανονικότητα», ανέφερε.

Ρουκετοπόλεμος από την εποχή της… Τουρκοκρατίας

Ο ρουκετοπόλεμος είναι ένα έθιμο που τηρείται κάθε Πάσχα στο Βροντάδο της Χίου. Οι δύο “αντίπαλες” ενορίες, του Αγίου Μάρκου και της Παναγίας της Ερειθιανής, εκτοξεύουν το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου χιλιάδες αυτοσχέδιες ρουκέτες με στόχο το καμπαναριό της αντίπαλης εκκλησίας, δημιουργώντας ένα μοναδικό θέαμα. Οι δύο αντιμέτωπες εκκλησίες βρίσκονται χτισμένες περίπου 400 μέτρα η μία από την άλλη, σε δύο αντικριστούς λόφους. Το επόμενο πρωί γίνεται καταμέτρηση των ρουκετών που βρήκαν στόχο σε κάθε καμπαναριό για να αναδειχθεί ο νικητής. Φυσικά, κάθε ενορία δηλώνει νικήτρια, οπότε το ραντεβού για έναν νέο ρουκετοπόλεμο ανανεώνεται για την επόμενη χρονιά. Λίγες μέρες πριν, τα κτίρια των δύο εκκλησιών, αλλά και των γειτονικών σπιτιών καλύπτονται με μεταλλικό πλέγμα προστασίας.

Η προέλευση του εθίμου του ρουκετοπόλεμου δεν είναι σαφής, αλλά θεωρείται ότι ξεκίνησε την εποχή της Τουρκοκρατίας. Σύμφωνα με την παράδοση, αρχικά για τον εορτασμό του Πάσχα χρησιμοποιούνταν κανόνια και δυνατοί κρότοι. Όταν οι Τούρκοι απαγόρεψαν τα κανόνια, υπό το φόβο ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εναντίον τους, οι κάτοικοι τα αντικατέστησαν με αυτοσχέδιες ρουκέτες. Κατά καιρούς έχουν εκφραστεί αντιρρήσεις σχετικά με τη συνέχιση του εθίμου καθώς έχουν συμβεί περιστατικά τραυματισμών αλλά και καταστροφών εξαιτίας των ρουκετών.