Τουλάχιστον 51 οδηγοί στο Λονδίνο έχουν χάσει τη ζωή τους αφού νόσησαν με κορονοϊό, σύμφωνα με την Transport for London, την εταιρεία λειτουργίας συστήματος μέσων μαζικής μεταφοράς στη βρετανική πρωτεύουσα. Όπως μεταδίδει το BBC, η μελέτη του University College London επιβεβαίωσε τα ευρήματα σύμφωνα με τα οποία αν είχε εφαρμοστεί lockdown νωρίτερα, «θα είχαν σωθεί ζωές».

Το UCL ζήτησε από την TfL να διερευνήσει το υψηλό ποσοστό θανάτων των εργαζομένων στα λεωφορεία του Λονδίνου. Η μελέτη επικεντρώθηκε στο πρώτο κύμα της πανδημίας, μεταξύ Μαρτίου και Μαΐου 2020, διάστημα στο οποίο 29 οδηγοί πέθαναν μετά τη μόλυνση τους από τον ιό. Σύμφωνα με τη μελέτη το 80% αυτών των οδηγών είχε σταματήσει να εργάζεται έως τις 3 Απριλίου, που σημαίνει ότι πιθανότατα είχαν μολυνθεί πριν το lockdown. Ο καθηγητής Sir Michael Marmot, ο οποίος ηγήθηκε της μελέτης, δήλωσε: «Είναι σαφές ότι μια πιο έγκαιρη εφαρμογή του lockdown που αποφασίστηκε στις 23 Μαρτίου 2020 θα είχε σώσει ζωές». Και πρόσθεσε: «Γνωρίζουμε ότι οι προϋπάρχουσες συνθήκες και η εθνοτική σύνθεση παίζουν ρόλο στη μόλυνση και τη θνησιμότητα του Covid-19».

Διαβάστε επίσης: Κορονοϊός: Στη Βρετανία η πρώτη έρευνα παγκοσμίως με άμεση μόλυνση εθελοντών

«Το UCL Institute of Health Equity συνιστά συνεπώς την εφαρμογή ορισμένων αλλαγών στο χώρο εργασίας για τη μείωση της έκθεσης στην Covid-19, την αποφυγή επιβλαβών συνθηκών για την υγεία και τη βελτίωση της κατάστασης των οδηγών λεωφορείων». Η έκθεση ανατέθηκε από την TfL εν μέσω σημαντικών προβληματισμών αναφορικά με τους θανάτους οδηγών λεωφορείων στην πόλη. Αυστηρές οδηγίες που περιορίζουν την κινητικότητα των πολιτών για την αντιμετώπιση της διασποράς του κοροναϊού εισήχθησαν από την κυβέρνηση στις 23 Μαρτίου του περασμένου έτους. Aπό τις 15 Ιουνίου, είναι υποχρεωτική η χρήση καλύμματος προσώπου όταν κάποιος χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αγγλία. Έχουν ληφθεί επιπλέον μέτρα για την πρόληψη της εξάπλωσης της νόσου στα λεωφορεία, συμπεριλαμβανομένης της στεγανοποίησης της καμπίνας του οδηγού και της μείωσης του επιτρεπόμενου αριθμού επιβατών. Η εν λόγω έκθεση πάντως, επιβεβαιώνει ότι η οδήγηση λεωφορείου στο Λονδίνο είναι μια από τις πιο επικίνδυνες εργασίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι οδηγοί λεωφορείων είχαν 2,97 φορές περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από κοροναϊό από τους άνδρες παρόμοιας ηλικίας σε άλλα επαγγέλματα σε όλη την Αγγλία και την Ουαλία. Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία ήταν πιο πιθανό να ζουν στους δήμους που επλήγησαν περισσότερο από τον ιό και να προέρχονταν από μειονοτικές ομάδες, οι οποίες «κινδυνεύουν περισσότερο να νοσήσουν σοβαρά και να πεθάνουν από το Covid-19». Τα μέτρα ασφαλείας στα λεωφορεία του Λονδίνου θα πρέπει να συνεχιστούν όσο ο κορονοϊός «παραμένει στην κοινότητα», πρόσθεσε η μελέτη. Επίσης, όπως μεταδίδει το BBC, γίνεται η σύσταση στις εταιρείες λεωφορείων να αναλάβουν περαιτέρω μέτρα για την προστασία της υγείας των οδηγών τους, συμπεριλαμβανομένης μιας αξιολόγησης της διάρκειας κάθε βάρδιας και των ωραρίων για την πρόληψη της κόπωσης και τη μείωση της παχυσαρκίας.

Ο δήμαρχος του Λονδίνου, Sadiq Khan, δήλωσε: «Ως γιος ενός οδηγού λεωφορείου, το ζήτημα αυτό είναι βαθιά προσωπικό για μένα, και οι εργαζόμενοι στις μεταφορές που έχουν χάσει τη ζωή τους είναι συνεχώς στη σκέψη μου. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό, τι μπορούμε για να παραμείνουν το προσωπικό και οι επιβάτες ασφαλείς».

Με πληροφορίες από BBC

Διαβάστε επίσης: Μια Σουηδέζα πέθανε μετά τη χορήγηση του εμβολίου της AstraZeneca