O Αυστριακός καγκελάριος ωστόσο δεν διευκρίνισε το εάν θα υπάρξουν όροι καθώς σε παλαιότερες δηλώσεις τους είχε υποστηρίξει την ύπαρξη προϋποθέσεων

Οι συνομιλίες για τη διάσωση των Αυστριακών Αερογραμμών Austrian Airlines (AUA) -που στην ουσία δεν είναι παρά μία θυγατρική εταιρεία της γερμανικής Lufthansa- δεν θα διαρκέσουν πλέον και τόσο πολύ, δήλωσε σήμερα στη Βιέννη ο ομοσπονδιακός καγκελάριος της Αυστρίας και αρχηγός του συντηρητικού Λαϊκού Κόμματος Σεμπάστιαν Κουρτς, τονίζοντας χαρακτηριστικά. ότι θα πρόκειται για «ημέρες ή εβδομάδες, μήνες αποκλείω».

«Είναι μία καλά δομημένη διαδικασία διαπραγμάτευσης με τη Lufthansa», ανέφερε ο καγκελάριος, σημειώνοντας ότι η Αυστρία ενδιαφέρεται για τη συνέχιση λειτουργίας της AUA και του κόμβου του αεροδρομίου της Βιέννης και, ανάλογα με το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης, στο τέλος θα υπάρξουν, ή όχι, χρήματα των Αυστριακών φορολογούμενων για τη διάσωση της εταιρείας.

Σε παλαιότερες δηλώσεις του, και στο πλαίσιο των συζητήσεων για μία ενδεχόμενη παροχή κρατικής βοήθειας από την αυστριακή κυβέρνηση, στην AUA, εξαιτίας των επιπτώσεων του κορονοϊού, ο Σεμπάστιαν Κουρτς είχε θέσει προϋποθέσεις.

«Χωρίς να υπάρχει ένα όφελος για την Αυστρία, εκείνο που δεν θα υπάρξει, είναι μία χρηματοδοτική εισφορά για την Lufthansa, έναν γερμανικό επιχειρηματικό όμιλο», είχε διευκρινίσει ο Αυστριακός καγκελάριος.

Ταυτόχρονα, ο ίδιος είχε επισημάνει, ότι στόχος των διεξαγόμενων διαπραγματεύσεων είναι να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας στην AUA -όσο αυτό είναι δυνατό- όπως επίσης η θέση της Αυστρίας ως οικονομικός κόμβος, για την οποία, όπως είπε, σημαντικά είναι τόσο το αεροδρόμιο της Βιέννης, όσο και η εταιρεία.

Από την πλευρά της, η προερχόμενη από τους συγκυβερνώντες (με το Λαϊκό Κόμμα) Πράσινους, υπουργός Συγκοινωνιών Λεονόρε Γκεβέσλερ, σε συνέντευξή της στο εβδομαδιαίο περιοδικό News που κυκλοφορεί αύριο, υποστηρίζει την καθιέρωση συλλογικής σύμβασης για τον εγχώρια κλάδο αερομεταφορών.

Η ίδια επισημαίνει ότι «παραμένουν αναπάντητα πολλά ερωτήματα σχετικά με το πακέτο διάσωσης για την Austrian Airlines, όπως η συμβολή της Lufthansa, της μητρικής εταιρείας της AUA ή του αεροδρομίου της Βιέννη, καθώς επίσης θα πρέπει να εξεταστεί και πάλι η πρόβλεψη ως προς τη συνέχιση ύπαρξης του οικονομικού ελεγκτή.

Στις συζητήσεις, που έχουν αρχίσει με την αυστριακή ομοσπονδιακή κυβέρνηση, οι Αυστριακές Αερογραμμές (AUA), οι οποίες σήμερα απασχολούν 7.000 υπαλλήλους, φέρεται να ζητούν κρατική βοήθεια ύψους 767 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο γενικός διευθυντής τους, ο Αλέξις φον Χόενσμπροεχ, είχε θέσει αρχικά θέμα κρατικών εγγυήσεων ή ακόμη και μη επιστρέψιμων βοηθειών για απώλεια εσόδων, επισημαίνοντας ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο συζητούν με τα κράτη τους για βοήθειες, καθώς καμία αεροπορική εταιρεία δεν μπορεί να αντέξει πολύ την παραμονή της στο έδαφος.

Από την πλευρά του, το μεγαλύτερο κόμμα της αυστριακής αντιπολίτευσης, το Σοσιαλδημοκρατικό, έχει ζητήσει επανειλημμένα, μία κρατική συμμετοχή στην AUA, επισημαίνοντας πως όταν μεγάλες εταιρείες λαμβάνουν κρατική βοήθεια πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, τότε πρέπει το κράτος να συμμετέχει σε αυτές.

Σύμφωνα με τους Αυστριακούς Σοσιαλδημοκράτες, όταν ο καγκελάριος κάνει λόγο για διασφάλιση των θέσεων εργασίας και του οικονομικού κόμβου, τότε χρειάζονται πολλά περισσότερα από εγγυήσεις,

Και αυτό, καθώς, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, οι διασώσεις τραπεζών το 2009 έδειξαν ότι οι φορολογούμενοι τίποτε δεν ωφελήθηκαν από τις πωλήσεις δισεκατομμυρίων μετά τη διάσωση, και αν τώρα οι φορολογούμενοι θα διασώσουν τις μεγάλες επιχειρήσεις, θα πρέπει οι ίδιοι να έχουν κάτι από τα κέρδη μετά την κρίση.