Μετά την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, δεκάδες κάμερες θα τοποθετηθούν στους δρόμους της Κρήτης

Αποφασισμένη να διασφαλίσει ότι η πρόσφατη νομοθέτηση του νέου αυστηρότερουΚώδικα Οδικής Κυκλοφορίαςθα οδηγήσει σε αισθητή μείωση των τροχαίων παραβάσεων και εντέλει των ανθρώπινων απωλειών στην άσφαλτο φέρεται η κυβέρνηση. «Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία», είχε διαμηνύσει από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός, με το Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Μεταφορών να γνωρίζουν πολύ καλά ότι για την πλήρη εφαρμογή και για την αποτελεσματικότητα του νέου νόμου απαιτούνται πολύ περισσότερα από την ψήφιση ενός νομοσχεδίου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πάνω από 11.000 τροχονομικοί έλεχοι σε μία εβδομάδα στην Κρήτη… Πάνω από 3.200 παραβάσεις
Συνεργασία Κρήτης – Πελοποννήσου, με αφορμή τη νέα σύνδεση Ηράκλειο – Καλαμάτα

Σε αυτό το πλαίσιο, συνήλθε ευρεία διυπουργική σύσκεψη, υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, προκειμένου όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία να προωθήσουν εγκαίρως τις δράσεις που τους αναλογούν. ΗRealnewsαποκαλύπτει τα ψηφιακά όπλα της κυβέρνησης, που θα εγγυηθούν την αποτελεσματικότητα του νέου ΚΟΚ και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Πρόκειται, όπως τονίζουν αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, για δύο παράλληλα και συμπληρωματικά έργα, δηλαδή την τοποθέτηση περισσότερων από 2.800 καμερών και τη διασύνδεσή τους με ένα ενιαίο πληροφοριακό σύστημα.
Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, οιπάνω από 2.800 κάμερες(2.888 σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές) πρόκειται να αναπτυχθούν πιλοτικά από τον Σεπτέμβριο στην Αττική και αμέσως μετά στη Θεσσαλονίκη και στην Κρήτη. Εξ αυτών, οι 2.000 θα τοποθετηθούν σε αστικά οδικά δίκτυα με βάση τον χάρτη των ατυχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας, ενώ 500 κάμερες είναι προγραμματισμένο να τοποθετηθούν εντός των λεωφορείων της ΟΣΥ για την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων, με τις πρώτες να βρίσκονται ήδη σε ορισμένα λεωφορεία που κινούνται στο Λεκανοπέδιο. Οι υπόλοιπες 388 αναπτύσσονται ήδη από την Περιφέρεια Αττικής.
Σε δεύτερη φάση, οσχεδιασμόςπροβλέπει την κάλυψη των εθνικών οδικών αξόνων, αλλά και περιοχών με μεγάλη τουριστική κίνηση. Ακολούθως, το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα, το οποίο επίσης θα τεθεί σε λειτουργία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, περιλαμβάνει την ενιαία πλατφόρμα καταγραφής όλων των τροχαίων παραβάσεων, τη διασύνδεση με τις βάσεις δεδομένων του Δημοσίου, όπως ΚΤΕΟ, ΣΕΣΟ, gov.gr και ΑΑΔΕ, την ψηφιακή επίδοση κλήσεων στους πολίτες μέσω θυρίδας, e-mail ή SMS, την ηλεκτρονική ένσταση και ακρόαση μέσω ραντεβού ή τηλεδιάσκεψης, τη βεβαίωση των προστίμων μέσα σε δύο ημέρες και την άμεση πληρωμή τους μέσω τραπεζικών κωδικών RF, τη στατιστική ανάλυση και διαλειτουργικότητα με άλλους φορείς, καθώς και την αυτόματη αποστολή ληξιπρόθεσμων κλήσεων στην ΑΑΔΕ μετά από δύο μήνες.
Θα «διαβάζουν» τις πινακίδες
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι κάμερες θα μπορούν να «διαβάζουν» τον αριθμό πινακίδων του οχήματος, να αναγνωρίζουν τον τύπο του, να ανιχνεύουν τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, τη μη χρήση κράνους, αλλά και την ταχύτητα σε όλες τις κατευθύνσεις, να καταγράφουν την παράβαση ερυθρού σηματοδότη και να ανιχνεύουν την παραβίαση των λεωφορειολωρίδων. Στομικροσκόπιοτου νέου συστήματος βρίσκονται οι εξής παραβάσεις: παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, μη χρήση ζώνης και κράνους, χρήση κινητού κατά την οδήγηση, υπέρβαση ορίων ταχύτητας, επικίνδυνη οδήγηση και παραβίαση λεωφορειολωρίδων.
Είναι χαρακτηριστικό πως με τονέο σύστημαο οδηγός που θα ελέγχεται θα ειδοποιείται σε real time μέσω του gov. gr ή του Wallet. Σύμφωνα με τη ροή του πληροφοριακού συστήματος και των καμερών θα ακολουθούνται τα εξής στάδια: συλλογή συμβάντων μέσω βίντεο και δεδομένων, ασφαλής μεταφορά δεδομένων, αξιολόγηση από το γραφείο υποστήριξης, έκδοση αστυνομικής απόφασης, αποστολή κλήσης, διαδικασία ένστασης και πληρωμή κλήσης. Μέσω του συνδυασμού ενός διαλειτουργικού και διαφανούς συστήματος ελέγχου και προστίμων, καθώς και των καμερών, το σύστημα έχει ως στόχο τη μείωση των παραβάσεων, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αλλά και την αύξηση της εισπραξιμότητας.
Κυβερνητικό στέλεχοςεξηγεί ότι δεν θα σταματήσουν οι φυσικοί έλεγχοι, ωστόσο το νέο σύστημα έρχεται να προσφέρει λύσεις και στο δεδομένο πρόβλημα του περιορισμένου ανθρώπινου δυναμικού. Την ίδια ώρα, η εμπλοκή της ΑΑΔΕ και η αφαίρεση των συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων από τους δήμους μπορεί να ενισχύσει με ουσιαστικό τρόπο τα έσοδα του κράτους, καθώς μέχρι πρότινος το χρονικό περιθώριο καταβολής του προστίμου μπορούσε να φτάσει έως και τα δέκα χρόνια.
Στην κυβέρνηση είναι σαφές πως έχει σημάνει συναγερμός, καθώς τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται αύξηση στιςτροχαίες παραβάσεις, η οποία δυστυχώς οδηγεί σε βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο, ιδίως ανάμεσα στις νεαρότερες ηλικίες. Σε αυτό το πλαίσιο και με ορόσημο το 2030, στην κυβέρνηση φιλοδοξούν να επιτύχουν τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσω του συστηματικού και αυτοματοποιημένου ελέγχου τροχαίων παραβάσεων, την αποτελεσματική διαχείριση προστίμων μέσω της μείωσης της γραφειοκρατίας και την αύξηση της διαφάνειας και την κατάργηση της έγχαρτης κλήσης μέσω της δημιουργίας ενός νέου φορέα είσπραξης προστίμων με θεσμικές και τεχνολογικές παρεμβάσεις και τον ψηφιακό μετασχηματισμό μέσω ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού οικοσυστήματος για την εφαρμογή κανόνων διασύνδεσης ανάμεσα σε Ελληνική Αστυνομία, ΟΑΣΑ, Περιφέρεια Αττικής καθώς και άλλων φορέων.
Πηγή: realnews.gr