Το ερώτημα για τους μυημένους στις μετατροπές είναι το πώς μπορεί να γίνει μια κλασσική Ferrari γρηγορότερη, καλύτερη και πιο αξιόπιστη

Με γοργούς ρυθμούς αναπτύσσεται παγκοσμίως μια ιδιότυπη βιομηχανία μετατροπής κλασικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά οχήματα.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του BBC μικρές επιχειρήσεις αγοράζουν παλιά ανταλλακτικά Nissan και Tesla και τα προσαρμόζουν πάνω σε Ferrari, Porsche και BMW, μετατρέποντάς τα πιο καθαρά, ευκολότερα στη συντήρηση και ακόμα πιο γρήγορα.

Η βασική διαδικασία διαφέρει ελάχιστα ανάλογα με την μάρκα: αφαιρέστε τον κινητήρα και τη δεξαμενή καυσίμου και αντικαταστήστε τα με μπαταρία και κινητήρα, συνδέοντας συχνά τον κινητήρα με το παλιό κιβώτιο ταχυτήτων.

Κατά την μετατροπή προσπαθούν να αλλάξουν όσο το δυνατόν λιγότερα, ώστε η διαδικασία να είναι αναστρέψιμη.

Οι αγοραστές δεν ζήτησαν ποτέ το αυτοκίνητό τους να επιστραφεί στη βενζίνη, λέει ο Richard Morgan, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης των Electric Classic Cars στο Newtown της Ουαλίας. Στην πραγματικότητα, κανείς δεν τους ζήτησε να αποθηκεύσουν τον βενζινοκινητήρα τους – κάτι που προσφέρεται ως υπηρεσία.

«Μιλώ ως πρώην φαν του πετρελαίου», λέει. «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι καλύτερα με κάθε τρόπο». Ωστόσο, προσθέτει: «Αν μου το λέγατε αυτό πριν από πέντε χρόνια θα γελούσα».

Ταχύτερα, καλύτερα

Ο κ. Morgan, του οποίου οι πιο εξωτικές μετατροπές περιλαμβάνουν ένα Ferrari 308, λέει ότι το ενδιαφέρον του ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια όταν έτρεχε με αγωνιστικά αγωνιστικά κλασικά αυτοκίνητα. Η ομάδα του χρησιμοποιούσε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο Oset για να μεταφέρει τα διάφορα εξαρτήματα αλλά και τα σνακ.

«Ήμουν πάντα έκπληκτος από αυτό το μικρό πράγμα. Πόση δύναμη ήταν σε αυτό το μικρό κινητήρα που είχε το μέγεθος της γροθιάς σας.»

Έτσι αποφάσισε να εφαρμόσει αυτή την ισχύ στα αυτοκίνητα, και πριν από τρία χρόνια κατέστησε την ενασχόλησή του αυτή σε εργασία πλήρους απασχόλησης. Χρησιμοποιεί ένα μείγμα από καινούρια και ανακτημένα εξαρτήματα.

«Δεν ήταν κάποια περιβαλλοντική εμμονή. Εγώ το έβλεπα από την πλευρά του αυτοκινήτου. Πώς μπορώ να το κάνω γρηγορότερο, καλύτερο και πιο αξιόπιστο;»

Η Ferrari που μετέτρεψε επιταχύνει από τα 0 στα 60 χλμ σε 3,5 δευτερόλεπτα, μειώνοντας κατά το ήμισυ τον χρόνο που θα χρειαζόταν με βενζίνη. Ο ιδιοκτήτης του μπορεί να ανησυχεί λιγότερο σχετικά με τις ρυθμίσεις και τα σπασίματα, λέει.

Το αυτοκίνητο θα μπορούσε να το κάνει και σε 2,7 δευτερόλεπτα, αλλά αυτό θα ήταν ριψοκίνδυνο καθώς το υπόλοιπο μέρος του αυτοκινήτου δεν ήταν αρκετά ισχυρό.

«Σώζουμε τα αυτοκίνητα»
Αυτή την αυτοκινητοκεντρική άποψη μοιράζεται και ο ιδρυτής της EV West με έδρα το Σαν Ντιέγκο, Michael Bream, που όπως λέει πολλοί άνθρωποι κάνουν την μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τον καθαρότερο αέρα, ενώ η δική μας η δουλειά είναι να σώσουμε τα αυτοκίνητα.

Αυτή η προσέγγιση αποδεικνύεται εξαιρετική για μια σειρά εταιρειών, με την Tesla και τους ανταγωνιστές της να αποδεικνύονται σε ευεργέτες πέρα ​​από τη γενναιοδωρία των ανταλλακτικών τους.

Τα αυτοκίνητα με μπαταρίες υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό, αλλά η Tesla τα μετέτρεψε σε διασκέδαση, λέει ο κ. Bream. Και η διασκέδαση είναι πολύ πιό πειστική από την επιβολή.

«Το αυτοκίνητό σας μολύνει, το αυτοκινήτό σας είναι βρωμερό.» Δεν ξέρω αν οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει να πατρονάρονται, αλλά λέγοντας κάτι τέτοιο είναι το χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε «.

Κυβερνητική βοήθεια
Η διασκέδαση μπορεί επίσης να ασκήσει οικονομική πίεση, προσθέτει. «Δεν έχω ποτέ συναντήσει στη ζωή μου κάποιον σε ένα Prius που να μου πει, ‘φίλε, δοκίμασε το αυτό, είναι εξωφρενικά οικονομικό’».

Οι συμβουλές του ενδιαφερόμενους πελάτες είναι να επιλέξουν ένα αυτοκίνητο που θα παραμείνει ελκυστικό για τους αγοραστές. Ενώ τα νέα αυτοκίνητα αρχίζουν να χάνουν αξία από τη στιγμή που φεύγουν από το showroom, τα κλασικά όπως οι παλιές Porsche και το VW Beetle είναι πιο πιθανό να διατηρήσουν την αξία τους ή ακόμα και να αποκτήσουν νέα εκτίμηση.

Για τον Matthew Quitter του London Electric Cars, η διαδικασία θα μπορούσε να επεκταθεί και σε αυτοκίνητα πέρα ​​από τα κλασικά.

Παραδέχεται ωστόσο ότι μπορεί να χρειαστεί κυβερνητική βοήθεια για να ανταγωνιστούν τα φθηνότερα, νεότερα μαζικά παραγώμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πόσο κοστίζει
Τα άχρηστα μέταλα των συμβατικών αυτοκινήτων θα πρέπει να παραμείνουν φθηνότερα από τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, λέει, και το κόστος μετατροπής θα πρέπει να πέσει.

Αυτή τη στιγμή δεν είναι μια φθηνή διαδικασία και μπορεί να κοστίσει £ 20,000 ή περισσότερο. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές μετατροπές γίνονται για πρώτη φορά, προσθέτοντας στα έξοδα.

Όσο μεγαλύτερη η ζήτηση για τις διαδικασίες μετατροπή, τόσο φθηνότερη θα γίνεται. Εκτός από την αποφυγή της διάλυσης εκατομμυρίων αυτοκινήτων βενζίνης που είναι λειτουργικά, η διαδικασία μετατροπής τους θα παράγει μια γενιά μηχανικών θα γνωρίζει το μεγαλύτερο μέρος της διάταξης ενός αυτοκινήτου.

«Διαφορετικά, θα έρθει μια στιγμή όπου όλοι θα οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κανείς δεν θα ξέρει πώς να τα διορθώσει», λέει ο κ. Quitter.

Απόλυτη ανακύκλωση
Οι κάτοικοι πόλεων όπως αυτός δεν χρειάζονται την ευρεία γκάμα ενός Tesla για τη μεταφορά τους και η χρήση μπαταριών από παλιούς φορητούς υπολογιστές που προορίζονται για διάλυση ή ανακύκλωση θα μπορούσε να αποδειχθεί ένας φθηνός τρόπος μετατροπής του οικογενειακού αυτοκινήτου.

Ο Brandon Hollinger, του οποίου η εταιρεία ampRevolt στην Πενσυλβανία, έχει μετατρέψει αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου ενός Λονδρέζικου ταξί, πιστεύει ότι το «όλα σε ένα» θα μπορούσε να μειώσει το κόστος. Για αυτόν θα ήταν «η απόλυτη ανακύκλωση».

«Φανταστείτε ένα σύνολο στο μέγεθος ενός κινητήρα που περιέχει όχι μόνο τον κινητήρα, αλλά και την μπαταρία και τα ηλεκτρονικά » λέει.

«Το βλέπω αυτό ως μια πολλά υποσχόμενη κατεύθυνση. Θα μπορούσα να κάνω τις ακριβές κατασκευές για πάντα και είναι διασκεδαστικό, αλλά θα προτιμούσα να σπάσω τον κώδικα και να το διαθέσω σε περισσότερους ανθρώπους».

Τόσο ο κ. Morgan όσο και ο κ. Bream προειδοποιούν ότι η αγορά φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθεί μόνο, μειώνοντας τις τιμές και καθιστώντας τον τομέα ανταγωνιστικό.