Όπως αποκαλύπτει σήμερα το neakriti.gr, από το γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Χανίων Νίκου Καλογερή δόθηκε απάντηση στην Τοπική Κοινότητα Δραμίων… και ήταν αρνητική, προς απογοήτευση βεβαίως των φορέων και κατοίκων που προσβλέπουν σε αλλαγή της χάραξης του ΒΟΑΚ!

«Έχετε δίκιο, συμπάσχουμε μαζί σας, έχουμε ταυτόσημη άποψη με εσάς και ξεκάθαρη διαφωνία ως προς τη χάραξη του νέου αυτοκινητοδρόμου με τις επιλογές του υπουργείου Υποδομών, αλλά λαμβάνοντας ως γνώμονα τον κίνδυνο καθυστερήσεων στο έργο δεν μπορούμε να προσφύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας».

Αυτή είναι η θέση και η απάντηση- «άδειασμα» της Περιφέρειας Κρήτης στα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών περιοχών των νομών Χανίων και Ρεθύμνου που ετοιμάζονται για διεκδικήσουν, μέσω του ΣτΕ, ακύρωση των περιβαλλοντικών όρων του έργου και ανατροπή του σχεδιασμού του υπουργείου Υποδομών ως προς την προβλεπόμενη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ στο κομμάτι από τις Βρύσες Αποκόρωνα έως το Ατσιπόπουλο Ρεθύμνου.

Φορείς και πολίτες στα Δράμια Αποκόρωνα και στην Επισκοπή Ρεθύμνου, που διαμαρτύρονται για την προβλεπόμενη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ, θεωρώντας πως θα αλλοιώσει το περιβάλλον και θα προκαλέσει ισχυρό πλήγμα στη παραγωγική-οικονομική δραστηριότητα των περιοχών τους, ετοιμάζονται «πυρετωδώς» να παίξουν το τελευταίο «χαρτί» τους, προσβάλλοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας την ΑΕΠΟ (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων) του έργου παραχώρησης του νέου ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως τη Χερσόνησο.

Στόχος και πάγιο αίτημά τους είναι να αλλάξει η χάραξη, και συγκεκριμένα να μετατοπιστεί νοτιότερα, κάτι όπως οι ίδιοι σημειώνουν που θα έχει και μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο, και μικρότερο οικονομικο-κοινωνικό αντίκτυπο, ενώ με μια τέτοια νοτιότερη όδευση θα είναι και μειωμένο το κατασκευαστικό κομμάτι του δρόμου στην εν λόγω περιοχή.

Οι ίδιοι έχουν καλέσει και τους εμπλεκόμενους αυτοδιοικητικούς φορείς να τους συνδράμουν στον δικαστικό αγώνα, προσφεύγοντας και αυτοί μαζί τους στο ΣτΕ.

Μέχρι τώρα δε φαίνεται να υπάρχει κάποια επίσημη τοποθέτηση από πλευράς Δήμων Ρεθύμνου και Αποκορώνου, έχουμε όμως απάντηση από την πλευρά της Περιφέρειας, διά της Αντιπεριφέρειας Χανίων.

Όπως λοιπόν αποκαλύπτει σήμερα Τετάρτη 5 Οκτωβρίου, το **neakriti.**gr, από το γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Χανίων Νίκου Καλογερή δόθηκε απάντηση στην Τοπική Κοινότητα Δραμίων. Και ήταν αρνητική, προς απογοήτευση βεβαίως των φορέων και κατοίκων που προσβλέπουν σε αλλαγή της χάραξης του ΒΟΑΚ!

Η Αντιπεριφέρεια Χανίων, δίνοντας προφανώς το στίγμα και της πολιτικής γραμμής πλεύσης συνολικά της Περιφέρειας Κρήτης για το εν λόγω ζήτημα, τονίζει στην απάντησή της ότι αναγνωρίζει ως απολύτως ορθά και δίκαια τα αιτήματα των διαμαρτυρόμενων ως προς τη χάραξη του ΒΟΑΚ, ότι συντάσσεται μαζί τους, αλλά την ίδια ώρα διαμηνύει πως δεν μπορεί να συναινέσει και να εμπλακεί σε έναν δικαστικό αγώνα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, γιατί δεσμεύεται από την πολιτική επιλογή να μη σταθεί ενάντια σε ένα τέτοιο αναπτυξιακό έργο και να μην προβεί σε κινήσεις που μπορούν να επιφέρουν καθυστερήσεις στην πορεία υλοποίησης του νέου ΒΟΑΚ.

Η πλευρά της Περιφέρειας δηλώνει δηλαδή ότι συντάσσεται μόνο ηθικά στο πλευρό των κατοίκων και δεν πρόκειται να τους στηρίξει εμπράκτως, ενώ εκφράζει την πρόθεσή της να επιμείνει διεκδικητικά στο αίτημα για αλλαγή χάραξης κατά τα επόμενα στάδια μέχρι να ξεκινήσει να υλοποιείται το έργο. Αλλαγή χάραξης που βεβαίως μοιάζει τελείως απίθανο να δεχτεί, μέσω πιέσεων, η πλευρά του υπουργείου Υποδομών, αφού έχει διαμηνύσει επί της ουσίας πως το θέμα έχει κλείσει, και άλλωστε έχει εγκριθεί και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που έχει μέσα την επίμαχη χάραξη που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις.

«Παρά την ξεκάθαρη διαφωνία μας με τις επιλογές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο συγκεκριμένο ζήτημα, η υλοποίηση του νέου ΒΟΑΚ αποτελεί αναμφισβήτητα τον μεγαλύτερο αναπτυξιακό στόχο για την Περιφέρεια Κρήτης και κατ’ επέκταση για την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, γεγονός που μας δεσμεύει ως προς τη μη κατάθεση προσφυγής στο ΣτΕ και τη συνεπαγόμενη καθυστέρηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου. Σας ενημερώνουμε πάντως πως σκοπεύουμε να επιμείνουμε πιεστικά στην αλλαγή χάραξης του τμήματος Γεωργιούπολης-Ατσιπόπουλου στα επόμενα στάδια πριν την υλοποίηση του έργου, διότι τη θεωρούμε καλύτερη από πάσης απόψεως, με λιγότερα περιβαλλοντικά αλλά και κοινωνικο-οικονομικά προβλήματα», επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην απάντηση της Αντιπεριφέρειας Χανίων.

Το αίτημα της Τοπικής Κοινότητας Δραμίων

Θυμίζουμε ότι πριν από λίγο καιρό η Τοπική Κοινότητα Δραμίων είχε αποστείλει στον περιφερειάρχη Κρήτης, στον αντιπεριφερειάρχη Χανίων και στο Παράρτημα Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας το έγγραφο αίτημα που είχε καταθέσει προ ημερών στον Δήμο Αποκορώνου, καλώντας τον να βάλει μπρος τις διαδικασίες κατάθεσης προσφυγής στο ΣτΕ με σκοπό την ακύρωση της ΑΕΠΟ του έργου, ως προς τη χάραξη του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα “Βρύσες-Ατσιπόπουλο”.

«Σας κοινοποιούμε το έγγραφό μας προς το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Αποκορώνου, με το οποίο ζητάμε να προσφύγει στο ΣτΕ για ακύρωση των περιβαλλοντικών όρων του έργου ΒΟΑΚ στο τμήμα “Βρύσες-Ατσιπόπουλο”, και σας καλούμε για άλλη μια ακόμη φορά να σταθείτε στο πλευρό των τοπικών κοινωνιών, ασκώντας όλα τα μέσα ένδικης προστασίας που προβλέπονται από τον νόμο, μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες, προκειμένου το ΣτΕ να ακυρώσει τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, ώστε να αναγκαστεί η κυβέρνηση να αφουγκραστεί τις τοπικές κοινωνίες και τις αποφάσεις των εκπροσώπων τους.

Ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητος Φυλακής και Δραμίων, Ιωάννης Ντουροπολάκης», ανέφερε η επιστολή της Τοπικής Κοινότητας.