Πατάει φρένο η ατμομηχανή… της Ευρώπης
Η βιομηχανική παραγωγή –σημάδι κατατεθέν της χώρας- μειώνεται, ειδικά ο κλάδος των οχημάτων δέχεται ολοένα και μεγαλύτερο ανταγωνισμό από την Κίνα. Η πράσινη μετάβαση προκαλεί μεγάλες ανησυχίες για τις δαπάνες του προϋπολογισμού, απαιτώντας μεγαλύτερα ελλείμματα και δανεισμό. Το κόστος της ενέργειας αυξάνεται διαρκώς με το Βερολίνο χώρα να πρέπει να κοιτάξει αλλού πλέον από τον παραδοσιακό προμηθευτή της –τη Ρωσία.
Το κόστος δανεισμού για νοικοκυριά κι επιχειρήσεις έχει αυξηθεί σημαντικά λόγω της πολύ πιο περιοριστικής νομισματικής πολιτικής από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Το κόστος στέγασης, αγοράς ή ενοικίασης, έχει φτάσει στα ύψη με τις τιμές σε πολλές μεγάλες πόλεις να βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά. Ο εισαγόμενος και μη πληθωρισμός «σκοτώνει». Υπάρχει ορατός ο κίνδυνος νέας ύφεσης για φέτος. Καταγράφεται μεγάλη έλλειψη εργατικού δυναμικού. Και η κυβέρνηση συνασπισμού Σοσιαλδημοκρατών, Πρασίνων και Φιλελευθέρων πρέπει να βρει τρόπους να ξεπεράσει τις διαφορές της και να οδηγήσει τη χώρα πιο πέρα από το σταυροδρόμι στο οποίο έχει φτάσει.
Αποκάλυψη in: Το έγγραφο ντοκουμέντο – Ήξεραν μέχρι και τους αριθμούς των ΙΧ των Κροατών χούλιγκανΗ Γερμανία βρίσκεται ενώπιον μιας από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της ιστορίας της, καθώς η ηγετική θέση που έχει στην Ευρώπη σημαίνει ότι είναι η πρώτη που δρέπει καρπούς από την επιτυχία –αλλά και η πρώτη που αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις όταν έρχονται αλλαγές και μεταβατικά στάδια.
Στα τέλη του περασμένου μήνα ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ των Πρασίνων έδωσε ξεκάθαρα το στίγμα προειδοποιώντας ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία και η ανάγκη για πράσινη μετάβαση στην βιομηχανία και την κοινωνία κάνουν τη χώρα να αντιμετωπίζει πέντε δύσκολα χρόνια δύσκολης τέτοιας μετάβασης θα επιβαρύνει σημαντικά –όπως παραδέχτηκε- τους πολίτες.
Την ίδια στιγμή προέτρεψε την κυβέρνησή του να εγκρίνει νέες επιδοτήσεις για τη διαφύλαξη της βιομηχανικής βάσης της χώρας με κίνδυνο να έλθει σε σύγκρουση με τον δεύτερο κυβερνητικό εταίρο, τους Φιλελεύθερους. Σχολιάζοντας τη νέα έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου η οποία προβλέπει ότι η οικονομία της Γερμανίας θα συρρικνωθεί κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες φέτος πέφτοντας σε ύφεση, ο Χάμπεκ είπε ανοικτά ότι τα δεδομένα δεν είναι καλά». Εάν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και το ΑΕΠ της Γερμανίας μειωθεί κατά 0,3% φέτος, θα είναι η μόνη μεγάλη οικονομία σε ύφεση την ώρα που άλλες χώρες θα συνεχίζουν να αναπτύσσονται.
Ήδη από την άνοιξη η στατιστική υπηρεσία της Γερμανίας έχει προειδοποιήσει ότι η χώρα εισέρχεται σε ύφεση και ότι μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας έχουν αρχίσει να εγκαταλείπουν τη Γερμανία
Ο Χάμπεκ θεωρεί ότι αυτή η ύφεση θα μπορούσε να εξηγηθεί από τις υψηλές τιμές της ενέργειας, τις οποίες η Γερμανία ένιωσε πιο έντονα από άλλες χώρες επειδή μέχρι πριν από ενάμισι χρόνο βασιζόταν στο φθηνό ρωσικό αέριο. Τα υψηλά επιτόκια επιβραδύνουν επίσης τις επενδύσεις και το παγκόσμιο εμπόριο, πρόσθεσε, κάτι που επηρεάζει ιδιαίτερα τη Γερμανία ως χώρα που εξαρτάται από τις εξαγωγές.
Τα προβλήματα στη βιομηχανία…
Τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι η βιομηχανική παραγωγή στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης μειώθηκε κατά 1,5% τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον Μάιο, λόγω της πτώσης 3,5% στον πολύ σημαντικό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας.
Η πτώση αυτή της γερμανικής βιομηχανικής παραγωγής, η οποία ήταν πολύ πιο απότομη από την πρόβλεψη των οικονομολόγων, εγείρει τον κίνδυνο να συρρικνωθεί ξανά αργότερα μέσα στο έτος η βαριά μεταποίηση.
Η Γερμανία μόλις βγήκε από την ύφεση την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, καθώς το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) ήταν σταθερό σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, αλλά τα τελευταία προσωρινά στοιχεία υποδηλώνουν ότι η ελαφρά βελτίωση της τύχης της οικονομίας μπορεί να μην διαρκέσει.
…Και ειδικά στην αυτοκινητοβιομηχανία
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 5% ολόκληρης της οικονομίας των σχεδόν 4 τρις ευρώ, αγωνίζεται να ανακάμψει από το πλήγμα που επέφερε η πανδημία και τα προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού μετά από αυτήν αλλά και τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Περίπου 2,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Αν και ήταν σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, η παραγωγή εξακολουθεί να είναι 10% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Ο παράγοντας ενέργεια
Η απόφαση για το κλείσιμο των πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας δείχνει εκ των υστέρων καταστροφική και μια αποφασιστική στιγμή στη σύγχρονη οικονομική ιστορία της Γερμανίας, σχολίαζε σε ανάλυσή του ο αναλυτής Άνταμ Μπάτον στο Forexlive. Το δημογραφικό αποτελούν ένα ακόμη αντίθετο άνεμο και το μοντέλο της εισαγωγής πρώτων υλών από τη Ρωσία και της κατασκευής τους σε αγαθά υψηλής αξίας είναι νεκρό, σημειώνει.
Brotox – Γιατί όλο και περισσότεροι άνδρες αφήνονται «στα ενεσάκια»;Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από