Πλούσια εκπαιδευτικά προγράμματα και  δράσεις στο δημοτικό σχολείο Βρυσών!

Πλούσια εκπαιδευτικά προγράμματα και  δράσεις στο δημοτικό σχολείο Βρυσών!

Στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» εντάχθηκε το σχολείο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Καλοκαιρινές εκπαιδευτικές δράσεις στον ΜΥΗΣ Αγυιάς

Ζητά άμεσα μέτρα ο Σύλλογος Γονέων στο Νιο Χωριό, μετά τα τροχαία

Φέτος ήταν μια ιδιαίτερα ξεχωριστή χρονιά για το δημοτικό σχολείο Βρυσών, καθώς με την εκπνοή σχεδόν των μαθημάτων, έγινε γνωστό πως το συγκρότημα εντάχθηκε στο πρόγραμμα ανακαίνισης σχολικών κτιρίων «Μαριέττα Γιαννάκου».

Πρόκειται για ένα έργο συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ, τα οποία προέρχονται από τη δωρεά της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, που αφορά παρεμβάσεις σε 426 σχολικές μονάδες, σε 245 Δήμους και στις 13 Περιφέρειες της χώρας.Στο πρόγραμμα εντάχθηκαν τριάντα τρία σχολεία από την Κρήτη, δέκα εξ αυτών είναι από το νομό Χανίων και το Δ.Σ Βρυσών το μοναδικό από τον δήμο Αποκορώνου.

Όσον αφορά στα έργα που περιλαμβάνει το πρόγραμμα, πρόκειται για παρεμβάσεις που θα αλλάξουν αισθητά προς το καλύτερο το περιβάλλον διδασκαλίας και εργασίας των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού γενικότερα.Οι παρεμβάσεις, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων: ανακαίνιση χώρων υγιεινής & δημιουργία προσβάσιμων W.C. για ΑμεΑ, επισκευές ραμπών ΑμεΑ, εσωτερικούς και εξωτερικούς χρωματισμούς, βελτιώσεις στον αύλειο χώρο, με γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ.

Ωστόσο και με αφορμή την τόσο θετική εξέλιξη για το κεντρικότερο σχολείο του δήμου Αποκορώνου, ο δήμαρχος Χαράλαμπος Κουκιανάκης δήλωσε τα εξής: «Το σχολείο και οι υποδομές του είναι σημαντικότατος παράγοντας στη συνολική διαδικασία γνώσης, ανάπτυξης και επαφής των παιδιών με τις αξίες. Είναι ο πρώτος χώρος, όπου το παιδί μαθαίνει να σέβεται, πρωτίστως, τον εαυτό του. Ένα ευχάριστο, λειτουργικό σχολείο δεν εμπνέει μόνο τους μαθητές, κινητοποιεί τους εκπαιδευτικούς, ενδυναμώνει τους γονείς, ενισχύει την ίδια τη μάθηση. Τα σχολεία μας ως πολυπρισματικοί – συμμετοχικοί οργανισμοί, συμβαδίζουν με τις τοπικές κοινωνίες και δεν είναι αποκομμένα από αυτές. Διαμορφώνουν στάσεις ζωής και κουλτούρες ικανές να διατηρήσουν αναλλοίωτες στον χρόνο πολιτιστικές και πολιτισμικές κληρονομιές. Στεκόμαστε με σεβασμό και δύναμη δίπλα στα παιδιά, στις οικογένειές τους και στους εκπαιδευτικούς μας. Έχουμε χρέος και καθήκον να διαφυλάξουμε και να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές έναν Αποκόρωνα αντάξιο των προσδοκιών τους».

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ

Εν τω μεταξύ στον απόηχο των κτιριακών ζητημάτων, το Δημοτικό Σχολείο Βρυσών εφάρμοσε και φέτος μια σειρά από καινοτόμα προγράμματα και δράσεις (προβλέπονται από τα Αναλυτικά και Διαθεματικά Προγράμματα Σπουδών), κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του μαθητικού δυναμικού του έως και στην Τελετή Λήξης.

Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους, επιλέχθηκε πρόγραμμα για το «Περιβάλλον και την Αειφορία», (τετραμηνιαίο Φεβρουάριος– Ιούνιος), με τη συμμετοχή όλων των τάξεων του σχολείου. Μάλιστα η σχολική μονάδα για την υλοποίησή του συνεργάστηκε με: Εκκλησίά, ΔΙΠΕ Χανίων, Δήμο Αποκορώνου και τους αντιδημάρχους ανά θεματική, Πολιτική Προστασία Δήμου Αποκορώνου, ΚΠΕ Βάμου, Πυροσβεστική Υπηρεσία Βρυσών, Αστυνομία Βρυσών, Εθελοντική Ομάδα Πυροπροστασίας Δήμου Αποκορώνου, Πολιτιστικό Σύλλογο Βρυσών, Ένωση Γονέων Αποκορώνου, Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Βρυσών, τοπικές επιχειρήσεις και ιδιωτικούς φορείς που δραστηριοποιούνται σε θέματα περιβάλλοντος. Οι θεματικές ενότητες των τάξεων ήταν οι εξής::

  1. Γ’ και Δ’ τάξεις: «Προστατεύω την υιοθετημένη παραλία μου». Δύο ξεχωριστά προγράμματα των WWF και HELMEPA, υιοθέτησης παραλιών, σε συνεργασία με τον δήμο Αποκορώνου. Στο πλαίσιο αυτό τα παιδιά επισκέφθηκαν την υιοθετημένη παραλία «Pilot», στη Γεωργιούπολη, για έρευνα, συλλογή και ανάλυση ποιοτικών στοιχείων. Με το πέρας του προγράμματος, (συγκεντρώθηκαν περίπου δεκαπέντε κιλά απορρίμματα διαφόρων ειδών), παρουσία του γενικού δ/ντη του δήμου κ. Χάρη Παπαδάκη, ο ιδιοκτήτης του ομώνυμου ξενοδοχείου Δημήτριος Παπαδάκης, δεξιώθηκε την αποστολή (το σχολείο ευχαριστεί τις κκ Ειρήνη Βασαρμίδου, Νεφέλη Φλεμετάκη, τον κ. Γεώργιο Παπαδόπουλο, το προσωπικό και τον ιδιοκτήτη του “Pilot”, για την άψογη φιλοξενία τους και τις υπηρεσίες που πρόσφεραν στους μικρούς μαθητές/τριες).
  2. ΣΤ τάξη – Υιοθεσία ποταμού «Μπούτακα» (πρόγραμμα HELMEPA- φροντίδα, έρευνα, συλλογή, ανάλυση ποιοτικών στοιχείων): Δράση στα πλαίσια της Τοπικής Εκκλησιαστικής – Περιβαλλοντικής Ιστορίας. Με το πέρας της δράσης (λαμβάνει χώρα δύο φορές τον χρόνο), ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων κ. Νίκος Προγουλάκης και ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου κ. Γιώργος Μεγαλακάκης, παρουσία της αντιδημάρχου κ. Αργυρώς Σουχλάκη, δεξιώθηκαν της αποστολής στις όχθες του ποταμού.
  3. Α’ και Β’ Τάξεις: «Ανακυκλώνω και φυτεύω ένα δένδρο».: Περιλάμβανε πρόγραμμα Ανακύκλωσης και δενδροφυτεύσεις στον αύλειο χώρο του σχολείου

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ, ΑΛΚΟΛΙΣΜΟ, ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗ

Ιδιαίτερη ωστόσο σημασία είχαν και οι δράσεις – προγράμματα που υλοποιήθηκαν στη σχολική μονάδα για την προώθηση υγιεινών τρόπων ζωής ήτοι:

  1. Συνεργασία με την 7η Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης και το ΚΥ Βάμου και ένταξη σε πρόγραμμα «Στοματικής Υγιεινής» (πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις ενημερώσεις- παρουσιάσεις, από παιδιάτρους και προληπτικές εξετάσεις από την οδοντίατρο του ΚΥ Βάμου Αικατερίνη Μυλωνάκη, για τις Α και Β τάξεις του σχολείου).
  2. «Αλκοολισμός»/Ε΄- ΣΤ΄ τάξεις:Πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις Πρόληψης στους μαθητές/τριες των Ε’ και ΣΤ΄ τάξεων, γύρω από την αντιμετώπιση του αλκοόλ και την προώθηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Το σχολείο συνεργάστηκε με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων. Υπεύθυνη παρουσίασης: Σισμανίδου Ιωάννα και τα μέλη της ΕΔΥ κ.κ. Γεωργία Κούβαρη, Ψυχολόγος – Αναστασία Τζανουδάκη, Κοινωνική Λειτουργός.
  3. «Μαθαίνω για τους κινδύνους του υγρού στοιχείου»: Πραγματοποιήθηκε διημερίδαναυαγοσωστικής από την Εθελοντική Ναυαγοσωστική Μονάδα του Ναυτικού Ομίλου Χανίων. Την παρουσίαση έκανε η γ. γ. του ΕΝΑΜΟΝΟΧ κ. Στυλιανή Αρχοντάκη.
  4. «Οδική Ασφάλεια»/ Δ, Ε, ΣΤ τάξεις:Προσκλήθηκε στο σχολείο από τον Σύλλογο Διδασκόντων, ο επαγγελματίας οδηγός αγώνων ταχύτητας και πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Βρυσών, Γεώργιος Μεγαλακάκης, ο οποίος μίλησε στα παιδιά για την Οδική Ασφάλεια.
  5. Δομημένο Διάλειμμα (τρίμηνο πιλοτικό) και Αγώνες δρόμου μικρής απόστασης, στα πλαίσια: α) της ορθής διαχείρισης του χρόνου στα διαλείμματα β) των εκδηλώσεων για τον Αθλητισμό και γ) για τη Μάχη της Κρήτης. Οιαγώνες διεξήχθησαν στην επαρχιακή οδό Βρυσών- Καλαμιτσίου με την Τροχαία του Αστυνομικού Τμήματος Βρυσών να φροντίζει για την ασφαλή διεξαγωγή της συγκεκριμένης δράσης που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία.

ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ κ.α.

Τέλος άξια αναφοράς είναι και μια σειρά άλλων δράσεων που αφορούν την εξωστρέφεια του σχολείου,την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, την ενσυναίσθηση και τη δημιουργικότητα των παιδιών:

  1. «Κρατάς μυστικό;»Τα παιδιά της Γ΄ τάξης με την δασκάλα τους Ζωή Μπάστα, «ζωντάνεψαν» το βιβλίο της Μαρίας Λοϊζίδου και έστησαν τη δική τους ταινία μικρού μήκους. Η ταινία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του σχολείου και στον παρακάτω σύνδεσμο: https://youtu.be/JKWd-43gPnA?feature=shared
  2. «Συμμετέχω σε φεστιβάλ βιβλίου»:Η Γ΄ Τάξη συμμετείχε επίσηςμε μία διαδραστική έκθεση, εμπνευσμένη από το παραμύθι του Oliver Jeffers “Πού να κρύψεις ένα αστέρι”, στο 3ο Φεστιβάλ Παιδικού Βιβλίου που πραγματοποιήθηκε στο Ρέθυμνο από 31 Μαΐου έως 1 Ιουνίου.
  3. “Cultural Exchanges” (μάθημα Αγγλικών): Ετήσιο, Δ- Ε- ΣΤ Σχετικά με το πρόγραμμα “Cultural Exchanges”, υποβλήθηκε κι εγκρίθηκε στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο “Σχολείο, οικογένεια και κοινότητα” τηςΔιεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
  4. “AdoptaShip“ (μάθημα Αγγλικών): Ετήσιο, εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, (Ε τάξη). Οι μαθητές επικοινωνούσαν με το πλήρωμα του πλοίου M/T VEMAGRACE, που πλέει υπό τη σημαία του Παναμά και αποκτούσαν «από πρώτο χέρι», γνώση της ζωής στη θάλασσα.Είχαν επίσης την ευκαιρία να «ταξιδέψουν» με το πλήρωμα παρακολουθώντας το ταξίδι του σε έναν παγκόσμιο χάρτη και συμμετέχοντας σε διαδραστικές μαθησιακές δραστηριότητες, ενισχύοντας έτσι τις δεξιότητές τους στη χρήση της αγγλικής γλώσσας αλλά και τις αξίες της ομαδικότητας και της ενσυναίσθησης.
  5. «Δράσεις με την ΕΔΥ για κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των τάξεων»: με τρία βραχυπρόθεσμά προγράμματα σε όλες τις τάξεις του σχολείου, ήτοι: α) Πρόγραμμα διαχείρισης συναισθημάτων, β) Πρόγραμμα για τον σχολικό εκφοβισμό, και γ) Πρόγραμμα για τη διαφορετικότητα
  6. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ε’ τάξης “ανταλλαγής τοπικού πολιτισμού” με το σχολείο του Κουρνά
  7. Πρόγραμμα μέριμνας για τη μετάβαση μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων (νηπιαγωγείο- δημοτικό – γυμνάσιο)
  8. Συμμετοχικές δράσεις των Ε και Στ τάξεων με τα παιδιά των Special Olympics στους διεθνείς αγώνες καγιάκ των Special Olympics που έλαβαν χώρα στη λίμνη Κουρνά το τρίμερο 1-3 Νοεμβρίου 2024.

Η γεμάτη δράσεις- προγράμματα και γνώσεις σχολική χρονιά, έκλεισε με μια λιτή όσο και απέριττη εκδήλωση, το βράδυ της Πέμπτης 12 Ιουνίου, στον αύλειο χώρο του σχολείου, παρουσία του αντιδημάρχου Ευάγγελου Πιπεράκη και πλήθος κόσμου.

Με το πέρας της, ακολούθησε πλούσιος μπουφές που ετοίμασαν με περίσσιο μεράκι οι γονείς του σχολείου και ο Σύλλογος Γονέων με τον πρόεδρό του Νικόλαο Προγουλάκη. Τον πλούσιο μπουφέ ενίσχυσαν επίσης με τις δωρεές τους οι επιχειρήσεις των Βρυσών «GOUNADAKIS FARM», (τριακόσια σουβλάκια στη μνήμη του παππού του ιδιοκτήτη Στυλιανού Γουναδάκη» και «κάβα ΘΥΜΙΑΝΟΣ Γ. & ΣΙΑ Ο.Ε- Κάβα» (τριακόσιοι ατομικοί χυμοί και άλλα τόσα νερά). Το σχολείο, δια μέσω του δ/ντη του Ευάγγελο Μαρκούγια (προλόγισε την εκδήλωση), ευχαρίστησε όλους όσοι στάθηκαν στο πλευρό του, ανανεώνοντας το ραντεβού για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο