Σήμερα οι εκλογές των μηχανοδηγών - Υποψήφιος ο Κ. Γενιδούνιας - Προειδοποιήσεις με αφορμή την απόλυσή του από την Ευρωπαική Ομοσπονδία
Στο πλευρό του Κώστα Γενιδούνια, ο οποίος προσφάτως απολύθηκε από την Hellenic Train την ημέρα που έθετε υποψηφιότητα για τις εκλογές της Πανελλήνιας Ένωσής Προσωπικού Έλξης, του σωματείου που εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, τάσσεται η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών (ΑLE), μόλις ένα 24ωρο πριν τις συνδικαλιστικές εκλογές που έχουν προγραμματιστεί για σήμερα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΕλλάδα | 13.05.2025 17:39 Η ακτινογραφία του πορίσματος του ΕΜΠ για το δυστύχημα των Τεμπών: Τα έλαια σιλικόνης και το ηλεκτρικό τόξο
Η Ομοσπονδία με την επιστολή της, η οποία κοινοποιήθηκε στις Επιτροπές Μεταφορών και Εργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Hellenic Train και την μητρική της FS, αφήνει σαφείς αιχμές κατά της σιδηροδρομικής εταιρείας κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για ντόμινο συνεπειών σε επίπεδο αντιποίνων κατά εργαζομένων: «Ανησυχητικά, σε μία κομβική στιγμή όπου η υπόθεση των Τεμπών πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της, η Hellenic Train A.E. προχώρησε στην απόλυση του Κώστα Γενιδούνια, την ίδια ημέρα που η δικογραφία διαβιβάστηκε στη Βουλή των Ελλήνων, και ταυτόχρονα με την υποψηφιότητά του για επανεκλογή στην προεδρία της Π.Ε.Π.Ε», «χωρίς καμία επίσημη αιτιολόγηση και, όπως φαίνεται, ως πολιτική πράξη αντιποίνων εις βάρος ενός εκπροσώπου των μηχανοδηγών».
Τονίζει πως με τον τρόπο αυτόν ο Κώστας Γενιδούνιας «μετατρέπεται σε μάρτυρα ενός συστήματος που εξέθεσε τις σοβαρές αδυναμίες της σιδηροδρομικής ασφάλειας στη χώρα — αδυναμίες που εξακολουθούν να θέτουν σε κίνδυνο επιβάτες και εργαζόμενους» και ζητούν την παρέμβαση των παραληπτών της επιστολής για την επίλυση του ζητήματος, το οποίο «ενδέχεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην εν εξελίξει διερεύνηση του δυστυχήματος των Τεμπών».
Ο Χουάν Χεσούς Γκαρσία Φράιλε, πρόεδρος της Ομοσπονδίας, ο οποίος υπογράφει και την επιστολή, κάνει λόγο για ένα απαράδεκτο προηγούμενο εκφοβισμού των εργαζομένων: «Πρόκειται για μια επικίνδυνη προειδοποίηση και για τα υπόλοιπα κράτη-μέλη, δημιουργώντας ένα απαράδεκτο προηγούμενο, βάσει του οποίου ο φόβος αντιποίνων εις βάρος εργαζομένων μπορεί να οδηγήσει σε ανεπαρκή συστήματα ασφαλείας και προστασίας, τόσο για τους ίδιους τους εργαζόμενους όσο και για τους επιβάτες και τις εμπορευματικές μεταφορές του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου».
Η ΑLE υπενθυμίζει ότι το δυστύχημα των Τεμπών που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, εκ των οποίων 11 ήταν σιδηροδρομικοί, ανέδειξε την τραγική κατάσταση της σιδηροδρομικής ασφάλειας στη χώρα προσθέτοντας ότι η ΠΕΠΕ έχει επιτελέσει εξαιρετικό έργο υποβάλλοντας αναφορές, προσφέροντας τεχνογνωσία και αναπτύσσοντας δράσεις με στόχο την ενίσχυση των προσπαθειών για τη βελτίωση της σιδηροδρομικής ασφάλειας.
Ειδικά για τον κ. Γενιδούνια, πρόεδρο της Π.Ε.Π.Ε. την περίοδο του δυστυχήματος, αναφέρει ότι είχε επανειλημμένως προειδοποιήσει την ηγεσία του υπουργείου για τα σοβαρά κενά και τις ελλείψεις στην ασφάλεια, υπήρξε καθοριστικός μάρτυρας, ενώ ηγήθηκε του κινήματος που δημιουργήθηκε για τη διερεύνηση των αιτίων, τη διαφάνεια και την ενίσχυση της ασφάλειας, συμμετέχοντας ακόμη και σε συνεδριάσεις της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η ΠΕΠΕ, πριν την απόλυση του Κ. Γενιδούνια, έκανε λόγο για «κλίμα τρομοκρατίας στον χώρο των μηχανοδηγών, που καλλιεργεί συστηματικά την τελευταία περίοδο η Διοίκηση της Hellenic Train». Προσέθετε ότι τέσσερις συνδικαλιστές έχουν ήδη οδηγηθεί στα πειθαρχικά, «είτε χωρίς αφορμή, είτε για λόγους τυπικούς που κάποιοι θέλουν να τους μετατρέψουν σε ουσιώδεις».
Για το θέμα αυτό μάλιστα η Ένωση έχει προσφύγει στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ), καταγγέλλοντας μεταξύ άλλων στο έγγραφο αίτημα συμφιλιωτικής διαδικασίας που είχε παρουσιάσει το «ethnos.gr», ότι η εταιρία υποχρέωνε εργαζομένους μηχανοδηγούς να εργαστούν σε μέρες ανάπαυσης και ζητούσε να παραβιάζουν τον νόμο περί μεγίστου χρόνου ημερήσιας μηχανοδήγησης, τον οποίο έχει ορίσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). «Συγκεκριμένα βαρδιες που καλούνται έκτακτα να εκτελέσουν οι μηχανοδηγοί υπερβαίνουν τον μέγιστο ημερήσιο χρόνο μηχανοδήγησης, μη συμπεριλαμβανομένων των καθυστερήσεων που παρατηρούνται καθημερινά λόγω της αυξημένης κίνησης στις ώρες αιχμής», ανέφεραν.
Προσέθεταν πως η Hellenic Train δεν έχει χορηγήσει τις κανονικές άδειες του 2024 κάνοντας λόγο για «συστηματική παραβίαση των όρων χορήγησης ετήσιας άδειας», ενώ κατήγγειλαν τη στοχοποίηση συνδικαλιστών, αλλά και απλών μελών της ΠΕΠΕ, με εργαλείο ακόμα και αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Να σημειωθεί ότι στις εκλογές στο σωματείο των μηχανοδηγών, συμμετέχουν συνολικά τρεις παρατάξεις, η Συνεξέλιξη, με την οποία είναι υποψήφιος και ο κ. Γενιδούνιας, η Συμμαχία που πρόσκειται στην ΔΑΚΕ-Ν.Δ. και κυριαρχεί στα λοιπά σιδηροδρομικά σωματεία και η ΔΕΣΚ που πρόσκειται στο ΚΚΕ.
Το οικονομικό και γεωπολιτικό «σαφάρι» Τραμπ στις χώρες του Περσικού Κόλπου – Τα deal και τα ανταλλάγματα που ζητούν τα πλούσια βασίλεια

Η ακτινογραφία του πορίσματος του ΕΜΠ για το δυστύχημα των Τεμπών: Τα έλαια σιλικόνης και το ηλεκτρικό τόξο

Τριπλός θάνατος στο Ελληνικό: «Φως» στην υπόθεση από την νεκροψία-νεκροτομή - Οι κινήσεις της οικιακής βοηθού

Yπότροπη αγριόπαπια «συνελήφθη» να πετάει με υπερβολική ταχύτητα στην Ελβετία
