Σκάφη σε λιμάνια κινούνται με ταχύτητες από 4 έως 6 πάνω από την προβλεπόμενη - Νοικιάζουν άτομα χωρίς δίπλωμα
Ανεξέλεγκτη είναι η κατάσταση με τη ναυσιπλοΐα στα λιμάνια πολλών νησιών της χώρας, με αποτέλεσμα να ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι να θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές και να σημειωθούν καταστροφές σε σκάφη και παράκτιες επιχειρήσεις.
Όπως καταγγέλλει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ), Γιώργος Βάλλης, σκάφη μπαίνουν και βγαίνουν από τα λιμάνια με ταχύτητες από τέσσερις έως έξι φορές μεγαλύτερες από την προβλεπόμενη, ενώ ιδιωτικά μικρά σκάφη νοικιάζονται ακόμα και σε άτομα που δε διαθέτουν δίπλωμα και άρα δεν έχουν την απαραίτητη ικανότητα να τα πλοηγήσουν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΕλλάδα | 11.06.2025 21:25 Τροχαίο δυστύχημα στο Άργος: Μοτοσικλετιστής σκοτώθηκε μετά από σύγκρουση με ΙΧΕλλάδα | 11.06.2025 21:35 «Έπεσαν» οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας - Με τηλέφωνα συνεννοούνται τα λιμεναρχεία
Όπως λέει ο κ. Βάλλης, παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες του τα τελευταία δύο – τρία χρόνια να γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι, ώστε να μπει τάξη στο… χάος, κανένας αρμόδιος φορέας δεν επεμβαίνει και δεν λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την τήρηση της νομιμότητας.
Μάλιστα, ο ίδιος αναφέρει ότι εδώ και τέσσερις μήνες βρίσκεται σε αναμονή, χωρίς να έχει πάρει ακόμα κάποια απάντηση, για ραντεβού με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, προκειμένου να του θέσει τα παραπάνω ζητήματα αλλά και μία σειρά από άλλα που αφορούν την ασφαλή ναυσιπλοΐα.
«Τα μεγαλύτερα προβλήματα, οι συνηθέστερες υπερβάσεις στα όρια ταχύτητας των σκαφών κατά την είσοδο και έξοδό τους από τα λιμάνια, προέρχονται από τα ταχύπλοα επιβατικά καταμαράν. Επίσης, παραβιάσεις του ορίου γίνονται και από κάποια θαλαμηγά. Δυστυχώς, το πρόβλημα είναι μεγάλο και παρατηρείται συχνά σε πολλά νησιά της χώρας μας, κυρίως σε αυτά του Αργοσαρωνικού και τις Κυκλάδες», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Βάλλης.
Τρέχουν με ταχύτητες 4-6 φορές υψηλότερες από το όριο
Κατά τον πρόεδρο της ΠΕΠΙΕΘ, οι υπερβάσεις των ορίων ταχύτητας, εκτός από το ότι αποτελούν πολύ σύνηθες φαινόμενο, φτάνουν σε εξωφρενικά υψηλά επίπεδα.
«Δεν είναι δυνατό το όριο ταχύτητας για την είσοδο και έξοδο των σκαφών από τα λιμάνια να βρίσκεται στους πέντε κόμβους, ώστε να υπάρχει ασφάλεια για όλους και σκάφη να τρέχουν με είκοσι και τριάντα κόμβους την ώρα. Το αντίστοιχο στη στεριά είναι το όριο ταχύτητας σε μία κατοικημένη περιοχή να βρίσκεται στα 50 χιλιόμετρα την ώρα και κάποιος να τρέχει με 200 και 300 χιλιόμετρα. Αντιλαμβάνεστε ότι ο Γενικός Κανονισμός Λιμένων παραβιάζεται κατά τέσσερις έως έξι φορές περισσότερο. Δυστυχώς, πρόκειται για επαναλαμβανόμενες και προφανέστατες παραβάσεις. Έχουμε ζητήσει επανειλημμένα εδώ και δύο-τρία χρόνια να γίνονται έλεγχοι αλλά, δυστυχώς, δεν ασχολείται κανένας. Εδώ και τέσσερις μήνες περιμένω να κλειστεί ραντεβού με τον κ. Κικίλια. Η σαιζόν προχωράει, δεχόμαστε ολοένα και περισσότερους τουρίστες και φοβάμαι ότι μπορεί να θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές αλλά και να σημειωθούν ζημιές σε σκάφη και παράκτιες εγκαταστάσεις. Στη στεριά καλά κάνουν και αυστηροποιούν τα μέτρα για την τήρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας αλλά στη θάλασσα δεν κάνουν τίποτα. Είναι απαραίτητο να υπάρχει συστηματική παρουσία των Αρχών και να γίνονται έλεγχοι κατά την είσοδο και έξοδο των σκαφών στα λιμάνια. Και βέβαια να πέφτουν τα ανάλογα πρόστιμα», υποστηρίζει ο κ. Βάλλης.
Νοικιάζονται σκάφη χωρίς δίπλωμα
Μία άλλη πολύ σημαντική παράμετρος, η οποία εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την ασφάλεια πολιτών, λουομένων και επιβατών, είναι η ενοικίαση μικρών σκαφών από άτομα που δε διαθέτουν δίπλωμα ικανότητας πλοήγησης. Πρόκειται για παρανομία που γίνεται και με τη σύμφωνη γνώμη του εκμισθωτή, ο οποίος κάνει τα… «στραβά μάτια».
«Μέσω αγγελιών ενδιαφερόμενοι βρίσκουν βάρκες και άλλα μικρά σκάφη προς ενοικίαση, τα μισθώνουν και ανοίγονται στη θάλασσα, χωρίς οι αρμόδιες Αρχές να ελέγξουν, αν οι ενοικιαστές έχουν δίπλωμα ικανότητας να τα πλοηγήσουν. Το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα πρέπει να είναι πολύ αυστηροί σε αυτές τις περιπτώσεις», σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΕΠΙΕΘ.
Διαβάστε ακόμηΚουβεντίδης στο OPEN: «Ο Ιβάν Σαββίδης θέλει να δημιουργήσει κάτι μεγάλο και αντάξιο του μεγέθους του ΠΑΟΚ»

Μπράιαν Γουίλσον: Πίσω από τα κύματα, μια σπασμένη ψυχή - Εξαρτήσεις, ψυχική κατάρρευση και πατρική κακοποίηση

Πετρούπολη: Τραγελαφική εξέλιξη με τον ξυλοδαρμό της 46χρονης - Η αστυνομία συνέλαβε λάθος άνθρωπο

Σε κρίσιμη κατάσταση στη ΜΕΘ τα δύο παιδιά που ανασύρθηκαν από τον Άραχθο - «Το ένα έβγαζε αίμα από το στόμα», λέει ο άνδρας που τα έσωσε
