Η καινοτόμα ηλεκτρονική πλατφόρμα που παρέχει που χρειάζονται ψυχολογική στήριξη σε εφήβους, νέους

«Stand by me»: Η πλατφόρμα που έστειλε μαθητές από την Επισκοπή Ηρακλείου στον τελικό Πανελλαδικού Διαγωνισμού

Η καινοτόμα ηλέκτρονική πλατφόρμα που παρέχει που χρειάζονται ψυχολογική στήριξη σε εφήβους, νέους

«Στάσου δίπλα μου» λένε σε άτομα που χρειάζονται ψυχολογική στήριξη μαθητές του Λυκείου Επισκοπής Ηρακλείου Κρήτης, που συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μαθητική Εικονική Επιχείρηση του Junior Achievement Greece και το ερχόμενο Σάββατο θα δώσουν το «παρών» στον τελικό του Πανελλαδικού Διαγωνισμού «Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση 2021».

Η καινοτόμα ηλεκτρονική πλατφόρμα StandbyMe https://standby-me.weebly.com/

που δημιούργησαν μαθητές της Α’ Λυκείου, με τη στήριξη εκπαιδευτικών του σχολείου, παρέχει δωρεάν ψυχολογική στήριξη σε εφήβους νέους σε ζητήματα άγχους, ενδοοικογενειακής βίας, εξαρτήσεων/εθισμού και κατάθλιψης.

Στην πλήρως λειτουργική πλατφόρμα της StandbyMe, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει αξιόπιστες και έγκυρες πληροφορίες για τα ζητήματα που τον απασχολούν, όπως άρθρα, βίντεο και αληθινές μαρτυρίες. Επίσης μπορεί να κλείσει ραντεβού για δωρεάν on-line συνεδρίες επιλέγοντας ειδικό από μία λίστα εξειδικευμένων ψυχολόγων. Το αντίτιμο των συνεδριών καλύπτεται εξ ολοκλήρου από χορηγίες που συγκεντρώνει η StandbyMe στο πλαίσιο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των επιχειρήσεων.

«Η ιδέα προέκυψε μέσα από τα ίδια τα παιδιά. Οι ίδιοι οι έφηβοι γενικά αντιμετωπίζουν πολλά ζητήματα, λόγω του εγκλεισμού στα σπίτια τους, κι έτσι “έπεσε” στο τραπέζι η ιδέα μιας πλατφόρμας ψυχολογικής στήριξης», εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Βουζαξάκης, καθηγητής στο ΓΕΛ Επισκοπής, που «μύησε» τους μαθητές στον κόσμο του JA Greece και συμπορεύτηκε με τα παιδιά στο στήσιμο της επιχείρησής του, μαζί με τους συναδέλφους του Νίκο Γιαννακόπουλο και Κυριακή Μαραγκάκη.

«Η πανδημία για εμάς ήταν μια εφόρμηση μεγάλη», σημειώνει ο κ. Βουζαξάκης, επισημαίνοντας πως και το παράδειγμα της τηλεκπαίδευσης λειτούργησε ως κίνητρο αφού τα παιδιά σκέφτηκαν πως αφού γίνεται το μάθημα διαδικτυακά θα μπορούσε να λειτουργήσει και η ψυχολογική στήριξη από το σπίτι, ανώνυμα.

Μάλιστα, το γεγονός ότι τα παιδιά έπρεπε να μείνουν σπίτι και όλη η συνεργασία να γίνει διαδικτυακά κάθε άλλο παρά τροχοπέδη ήταν για την ανάπτυξη της StandbyMe. «Επειδή είμαστε ένα πολύ μικρό επαρχιακό σχολείο, τα παιδιά μετά το μάθημα μπαίνουν στα λεωφορεία και επιστρέφουν στα χωριά τους. Οπότε η παράταση της παραμονής τους στο σχολείο θα λειτουργούσε ίσως ανασταλτικά αφού δεν θα είχαν μέσο επιστροφής στο σπίτι. Το ότι ήταν στο σπίτι τους και μπορούσαμε να κανονίσουμε εξ αποστάσεως συναντήσεις μέσω διαδικτύου ήταν για εμάς το δυνατό μας σημείο», εξηγεί ο κ. Βουζαξάκης.

«Όαση» το πρόγραμμα της Μαθητικής Εικονικής Επιχείρησης του JA Greece

Με την ιδιότητα του οικονομολόγου, ο κ. Βουζαξάκης εκτιμά ότι το πρόγραμμα της JA Greece είναι μια «όαση» για τα παιδιά, αφού τους μαθαίνει πράγματα όχι μόνο με τη στενή έννοια της επιχειρηματικότητας αλλά και χρήσιμα για την ίδια τους την καθημερινότητα.

«Είναι ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα. Ειδικά στο γενικό λύκειο, τα τελευταία χρόνια τα οικονομικά μαθήματα έχουν υποχωρήσει πολύ και τα παιδιά δεν έρχονται σ’ επαφή με τα οικονομικά παρά μόνο στη Γ’ Λυκείου κι αυτό αν επιλέξουν την οικονομία ως κατεύθυνση», επισημαίνει, σημειώνοντας πως το πρόγραμμα «είναι μια ευκαιρία μοναδική να προσεγγίσουμε τα παιδιά και να συζητήσουμε για πολύ βασικές έννοιες που τους αφορούν στην καθημερινή τους ζωή».

Μάλιστα, βλέποντας την αποδοχή της ιδέας των μαθητών του, ο κ. Βουζαξάκης εκτιμά πως θα μπορούσε να «σταθεί» στην αγορά αφού κάτι τέτοιο μαρτυρά ο τρόπος που την έχουν «αγκαλιάσει» πολίτες και επιχειρήσεις.

Η «ταυτότητα» και οι άνθρωποι της StandbyMe

Βασική αποστολή της StandbyMe είναι η προώθηση του 3ου στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης για την προώθηση της καλής υγείας και ευημερίας αλλά και η ενδυνάμωση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των επιχειρήσεων στο τομέα της ψυχικής υγείας. Η εικονική επιχείρηση δημιούργησε ήδη ένα ευρύ δίκτυο συνεργασίας με ψυχολόγους και συμβούλους προσωπικής βελτίωσης για την πραγματοποίηση συνεδριών άμεσα ή κατόπιν ραντεβού. Στο δίκτυο αυτό συμμετέχουν επίσης το ΚΕΣΑΝ - Κέντρο Πρόληψης Ηρακλείου Κρήτης και η Συμβουλευτική Μονάδα Εφήβων του ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ. Η StandbyMe συνεργάστηκε με τοπικές επιχειρήσεις που μπορούν να τη στηρίξουν ώστε να παρέχει τις συνεδρίες δωρεάν, ενώ σημαντική ήταν και η στήριξη του Δήμου Χερσονήσου.

Οι μαθητές που συμμετέχουν στη StandbyMe είναι οι: Νικόλαος Αγγουριδάκης, Χαρίκλεια Ανδρουλάκη, Βασίλειος Βασιλειάδης, Γεώργιος Γαλανάκης, Αντριάνα Γκιέργκι, Χριστίνα Δεσποτάκη, Αικατερίνη Καλουτσάκη, Ειρήνη Καλουτσάκη, Ραφαήλ-Γρηγόριος Κατσαμάκας, Γεωργία - Μαρία Κουκάκη, Ιωάννα Κρασανάκη, Ιωάννης Λασηθιωτάκης, Μάρκος Λυδάκης, Παναγιώτης Μανωλακάκης, Ιωάννης Πουλιανάκης, Πάβελ Περσέκου, Εσμιράλντα Στογιάνι, Άρτεμη- Ευφραιμία Συγλέτου, Δημήτριος Συντιχάκης, Ρεγκίνα Τσορντένι.

Σε όλο αυτό το «ταξίδι», οι μαθητές είχαν την πολύτιμη στήριξη των καθηγητών τους Γιώργου Βουζαξάκη, Νίκου Γιαννακόπουλου και Κυριακής Μαραγκάκη, αλλά και του μέντορα της επιχείρησης Κωνσταντίνου Βασσάκη, συνιδρυτή του Bizrupt και διευθυντή του Foundit.

ΑΠΕ