Στενά Σαλαμίνας: Κίνδυνοι από σκάφη που δένουν σε σημαδούρες - «Τέρμα τα γκάζια» από ταχύπλοα του πολεμικού ναυτικού
Επικίνδυνες καταστάσεις για μικρά αλλά και μεγαλύτερα σκάφη καθώς και για τους λουόμενους στις παραλίες δημιουργούνται καθημερινά στο στενό μεταξύ Σαλαμίνας και ηπειρωτικής Αττικής.
Όπως καταγγέλλει στο ethnos.gr ο πλοίαρχος Α΄ και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών, Γιώργος Βάλλης, μικρά σκάφη δένουν στις σημαδούρες που αποτελούν διαύλους και ρυθμίζουν τη ναυσιπλοΐα, γεγονός παράνομο αλλά και επικίνδυνο για την κυκλοφορία των σκαφών, ενώ ταχύπλοα σκάφη του πολεμικού ναυτικού κινούνται με πολύ υψηλές ταχύτητες από και προς το ναύσταθμο της Σαλαμίνας, με αποτέλεσμα να είναι μεγάλος ο κίνδυνος ατυχήματος για άλλα σκάφη αλλά και λουόμενους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΕλλάδα | 07.07.2025 21:27 Αγρίνιο: Βαθιά οδύνη στην κηδεία του 21χρονου Θανάση που σκοτώθηκε στο σοκαριστικό τροχαίοΕλλάδα | 07.07.2025 21:40Κρήτη: Ζωοκλέφτες έκαναν αστυνομικούς να τραπούν σε φυγή - Τους επιτέθηκαν με τις μαγκούρες τους
Παράλληλα, ο κ. Βάλλης αναφέρει για μία ακόμα φορά το γεγονός ότι τόσο στον Αργοσαρωνικό όσο και σε άλλα νησιά και παραθαλάσσια μέρη της χώρας νοικιάζονται παρανόμως μικρά σκάφη σε άτομα που δεν διαθέτουν δίπλωμα πλοήγησης, με τους κινδύνους που εγκυμονούνται από αυτό να είναι πολύ μεγάλοι.
«Οι συγκεκριμένες σημαδούρες αποτελούν δίαυλοι για την ρύθμιση της ναυσιπλοΐας στο στενό Περάματος - Σαλαμίνας, ώστε τα σκάφη να περνούν ανάμεσα από αυτές. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν κάβους, για να δένει σε αυτές, όποιος θέλει. Δυστυχώς, όμως, αυτό συμβαίνει συστηματικά, κυρίως από άτομα που δεν διαθέτουν δίπλωμα πλοήγησης. Τα θέματα ασφάλειας και οι κίνδυνοι ατυχήματος που προκαλούνται, είναι πολύ μεγάλοι, κυρίως επειδή το σημείο είναι στενό», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Βάλλης.
«Τέρμα τα γκάζια» από ταχύπλοα του πολεμικού ναυτικού
Με πολύ υψηλές ταχύτητες, σύμφωνα με τον κ. Βάλλη, κινούνται ταχύπλοα σκάφη του πολεμικού ναυτικού, που εδρεύουν στο ναύσταθμο της Σαλαμίνας, κυρίως κατά την είσοδο στο στενό και στο δίαυλο Νέας Περάμου – Σαλαμίνας.
Όπως λέει ο κ. Βάλλης, κινούνται με 20-25 κόμβους την ώρα, αν και θα έπρεπε στο στενό η ταχύτητά τους να μη ξεπερνάει τους 10 κόμβους την ώρα.
«Σηκώνουν απόνερα και δημιουργούν προβλήματα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν άνθρωποι. Η μείωση της ταχύτητάς τους στους 10 κόμβους είναι απαραίτητη, ώστε να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια για τα βαρκάκια και τα σκάφη που είναι δεμένα στο λιμάνι αλλά και τους λουόμενους που βρίσκονται στη παραλία. Πρέπει να φροντίσουμε να μην έχουμε δυσάρεστα περιστατικά και φέτος, όπως πριν λίγο καιρό που είχε γίνει περιστατικό στην ίδια περιοχή, όπου αναποδογύρισε μια βάρκα λόγω των απόνερων και η ομάδα ΔΙΑΣ έσωσε συνάνθρωπο μας. Θα πρέπει να δίνουμε το καλό παράδειγμα σε όλους για την τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας και για την πρόληψη και την αποφυγή των ατυχημάτων. Να μην δίνουμε μια κακή εικόνα με ελλιπή ασφάλεια όπως η σημερινή», αναφέρει ο κ. Βάλλης.
Νοικιάζουν σκάφη χωρίς δίπλωμα
Ο ίδιος καταγγέλλει και το γεγονός ότι μικρά σκάφη νοικιάζονται χωρίς δίπλωμα ταχυπλόου και σε κάποιες περιπτώσεις από άτομα που δεν έχουν κανένα δίπλωμα πλοήγησης.
Όπως λέει, σχεδόν σε όλα τα νησιά, στις οργανωμένες παραλίες, βαρκάκια βγαίνουν στην ακτή με κατεβασμένες τις μηχανές και περνούν σε απόσταση αναπνοής από τους λουόμενους. Κάποιοι από τους οδηγούς αυτών των σκαφών δεν διαθέτουν δίπλωμα.
«Ο βαθμός του κινδύνου να γίνει κάποιο ατύχημα ή να χαθεί ανθρώπινη ζωή είναι πολύ μεγάλος. Προτείνουμε με άμεση ισχύ σε όλη την Ελλάδα τα βαρκάκια οποιουδήποτε τύπου και μηχανικής ιπποδύναμης να νοικιάζονται αυστηρά μόνο με δίπλωμα ταχυπλόου. Πριν την ενοικίαση να υπάρχει προφορική και γραπτή ενημέρωση για τις απαγορεύσεις προσέγγισης σε οργανωμένες παραλίες, ποιες αποστάσεις θα πρέπει να κρατάνε από τη στεριά και με πόσους κόμβους θα πρέπει να πηγαίνουν. Αλλιώς να υπάρχουν αυστηρές ποινικές κυρώσεις και μεγάλα χρηματικά πρόστιμα στον ενοικιαστή και στον ιδιοκτήτη των πλωτών αυτών μέσων. Επίσης, δυστυχώς, έχουμε λάβει πάρα πολλές καταγγελίες από μέλη μας για βαρκάκια που περνάνε μπροστά από τη πλώρη των σκαφών τους, ενώ πρέπει να περνάνε από τη πρύμνη τους. Όπως επίσης και πάρα πολλές καταγγελίες από νησιά ότι τα βαρκάκια πορεύονται ανάμεσα από λουόμενους ή είναι σταματημένα με τη προπέλα έξω με κίνδυνο κάποιου δυστυχήματος», υπογραμμίζει ο κ. Βάλλης.
Ο ίδιος σημειώνει ότι θα πρέπει να γίνονται αυστηροί έλεγχοι και για τη χρήση των σωστικών μέσων, αφού οι περισσότεροι έχουν άγνοια κινδύνου, παρά το γεγονός ότι μεταφέρουν ανθρώπινες ζωές.
Διαβάστε ακόμηΔημοσκόπηση Opinion Poll: 92,8% βλέπει πολιτικές ευθύνες στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Αγρίνιο: Βαθιά οδύνη στην κηδεία του 21χρονου Θανάση που σκοτώθηκε στο σοκαριστικό τροχαίο

Κρήτη: Ζωοκλέφτες έκαναν αστυνομικούς να τραπούν σε φυγή - Τους επιτέθηκαν με τις μαγκούρες τους

Από ξενοδοχείο της Αθήνας στη ΓΑΔΑ η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τη σύλληψη - Το χρονικό της φρικτής υπόθεσης
