Στο 60% οι εργασίες στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών. Αντιδράσεις για την προτεινόμενη θέση ραντάρ

Στο 60% οι εργασίες στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών. Αντιδράσεις για την προτεινόμενη θέση ραντάρ

Οι εργασίες για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι έχουν προχωρήσει περίπου στο 60%, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας κατά τη διάρκεια αυτοψίας που πραγματοποίησε στην περιοχή, μαζί με τον γενικό γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο και τη γενική γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στον αέρα, λόγω ΥΠΑ, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι

ΒΙΝΤΕΟ | Γέμισε κατσαρίδες το αεροδρόμιο του Ηρακλείου

Η ηγεσία του υπουργείου συνοδευόταν από τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, δημάρχους και τοπικούς βουλευτές, με στόχο να επιθεωρήσουν την πρόοδο των εργασιών και να ενημερωθούν για την πορεία υλοποίησης του έργου.

Μάλιστα σε δηλώσεις του ο κ. Δήμας ανέφερε ότι στόχος από την αυτοψία είναι να συζητηθούν «όλα τα ανοιχτά ζητήματα τα οποία υπάρχουν μέχρι την ολοκλήρωση του αεροδρομίου», επισημαίνοντας ότι στην αυτοψία συμμετέχουν και στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αλλά και του ΑΔΜΗΕ, προκειμένου να συζητηθούν ζητήματα που σχετίζονται με τα σύγχρονα ραδιοβοηθήματα της Αεροναυτιλίας, όπως την ηλεκτροδότηση του αεροδρομίου.

Επισημαίνοντας πως την επόμενη Τετάρτη αναμένεται και η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου με επίκεντρο το αρχαιολογικό εύρημα που εντοπίστηκε στην θέση όπου αρχικά προβλεπόταν για το ραντάρ, ο Χρίστος Δήμας είπε ότι το νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι που θα είναι και το δεύτερο μεγαλύτερο στη χώρα, είναι ένα από τα πιο σημαντικά δημόσια έργα στην Ελλάδα.

«Το νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι θα εξυπηρετεί εκατομμύρια επιβάτες, άρα είναι μία πάρα πολύ σημαντική εξέλιξη όχι μόνο για την Κρήτη αλλά για όλη τη χώρα» κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης επανέλαβε τη σημασία της συνεργασίας και της συνέργειας με το υπουργείο, σχολιάζοντας ότι είναι εβδομαδιαίες οι επαφές και οι συζητήσεις για την πορεία και την εξέλιξη των εργασιών, τόσο για την κατασκευή του αεροδρομίου όσο και του Βόρειου Οδικού ‘Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Σε ό,τι αφορά τον ΒΟΑΚ ο Σταύρος Αρναουτάκης διευκρίνισε ότι μέσα στο μήνα κιόλας προχωράει η δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, σχετικά με την χρηματοδότηση για τα έργα οδικής ασφάλειας. «Για την οδική ασφάλεια είναι πανέτοιμη και η εταιρεία που θα κάνει το έργο», τόνισε ο Σταύρος Αρναουτάκης, καταλήγοντας πως στόχος για την Κρήτη είναι ένας Βόρειος Οδικός Αξονας που θα ξεκινάει από την Κίσαμο και θα φτάνει μέχρι τη Σητεία.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΘΑΣΗ ΤΟΥ ΡΑΝΤΑΡ

Σοβαρές αντιδράσεις προκαλεί η τοποθέτηση του διπλού ραντάρ, ένθεν κακείθεν του σπουδαίου αρχαιολογικού ευρήματος και σε απόσταση αναπνοής απ´ αυτό, στο λόφο της Παπούρας, στο Καστέλλι. Μετά την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα και τις δηλώσεις του ότι το υπουργείο και η ΥΠΑ θα επιμείνει στην επιλογή του, ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Βασίλης Κεγκέρογλου, προχώρησε σε μία ιδιαίτερα αυστηρή δήλωση, καταγγέλλοντας τους χειρισμούς του Υπουργείου και υπογραμμίζοντας την καθυστέρηση του κράτους σε κρίσιμα ζητήματα αεροναυτιλίας.

Στη δήλωση του ο Δήμαρχος τόνισε με έμφαση ότι: «Το κρίσιμο θέμα σε αυτή τη συγκυρία δεν είναι ούτε το μεγάλο έλλειμμα στα έργα υποδομής γύρω από το αεροδρόμιο, ούτε άλλα ζητήματα που έχουμε θέσει κατά καιρούς, αλλά το ζήτημα της τοποθέτησης του ραντάρ». Ο κ. Κεγκέρογλου υπογράμμισε ότι από το 2022, όταν επεκτάθηκε η σύμβαση παραχώρησης, είχε επισημάνει στη Βουλή την παντελή έλλειψη προόδου από το Υπουργείο Υποδομών και την ΥΠΑ σε θέματα αεροναυτιλίας που αποτελούν αποκλειστική τους αρμοδιότητα. Έτσι σήμερα έχουμε την αντίφαση, το έργο του Αεροδρομίου να προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς από την παραχωρησιούχο εταιρία και αυτά που έχει υποχρέωση το κράτος να κάνει, όπως τα έργα αεροναυτιλίας, να έχουν μείνει πολύ πίσω». Εξέφρασε επίσης την έντονη δυσαρέσκεια του για το γεγονός ότι, ενάμιση χρόνο μετά την αποκάλυψη του μνημείου στο λόφο της Παπούρας, το θέμα της χωροθέτησης του ραντάρ παραπέμπεται στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) μόλις τώρα.

«Η τοπική κοινωνία «βράζει» και ο αρχαιολογικός κόσμος είναι στα «κάγκελα», καθώς η προτεινόμενη λύση «σφιχταγκαλιάζει» το αρχαίο μνημείο με την τοποθέτηση των δύο ραντάρ. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα αποδεχτούμε μια λύση που «σφιχταγκαλιάζει» το μνημείο με την τοποθέτηση των δύο ραντάρ σε απόσταση αναπνοής», διεμήνυσε ο δήμαρχος και επέμεινε στην ανάγκη προστασίας του μνημείου, την ολοκλήρωση της ανασκαφής και την ανάδειξη του σε επισκέψιμο χώρο, ξεκαθαρίζοντας ότι: «Η λύση που διέρρευσε και αναμένεται να συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του ΚΑΣ χαρακτηρίζεται ως απολύτως απαράδεκτη και δεν θα περάσει».

(φωτογραφία από cretalive.gr)