Ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota συγκρίνει την επιχείρηση της Tesla με ένα εστιατόριο που εξακολουθεί να προωθεί τις συνταγές του, ενώ η Toyota μοιάζει περισσότερο με ένα εστιατόριο που εξυπηρετεί ήδη έναν τεράστιο αριθμό πελατών

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου για τα κέρδη της Toyota Motors την Παρασκευή, τα στελέχη απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με το πώς σκοπεύουν να ανταγωνιστούν στον αναπτυσσόμενο τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων την πολλά υποσχόμενη εταιρεία Tesla.

Ο πρόεδρος της Toyota, Άκιο Τογιόντα, αναγνώρισε ότι η συνολική αξία της Tesla ύψους περίπου 400 δισ. δολαρίων είναι εντυπωσιακή, δεδομένου ότι ξεπέρασε σε κέρδη και τις επτά μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας.

Μάλιστα, δεν δίστασε να επισημάνει πως η Toyota θα μπορούσε να μάθει από το επιχειρηματικό μοντέλο της Tesla και τον στρατηγικό σχεδιασμό που ακολουθεί με τους επενδυτές, το οποίο περιλαμβάνει έσοδα από ηλεκτρικά οχήματα, ρυθμιστικές πιστώσεις, λογισμικό και προϊόντα ανανεώσιμης ενέργειας.

Όμως, ο Τογιόντα συνέχισε να συγκρίνει την επιχείρηση της Tesla με ένα εστιατόριο που εξακολουθεί να προωθεί τις συνταγές του, ενώ η Toyota μοιάζει περισσότερο με ένα εστιατόριο που εξυπηρετεί ήδη έναν τεράστιο αριθμό πελατών.

«Είμαι διστακτικός να το πω αυτό – η δουλειά της Tesla, αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε την αναλογία, είναι σαν μια κουζίνα με τον καλύτερο σεφ», είπε χαρακτηριστικά.

«Δεν έχουν δημιουργήσει ακόμα μια ουσιαστική επιχείρηση στον πραγματικό κόσμο. Προσπαθούν να ανταλλάξουν συνταγές. Η συνταγή μας θα γίνει το πρότυπο του κόσμου στο μέλλον! Στην Toyota, έχουμε μια πραγματική κουζίνα και έναν πραγματικό σεφ, και δημιουργούμε ήδη τα πιάτα*. Υπάρχουν πελάτες, οι οποίοι είναι πολύ επιλεκτικοί για το τι τους αρέσει να τρώνε, κάθονται μαζί μας και τρώνε ήδη τα πιάτα μας».*

Ο Τογιόντα σημείωσε ότι η εταιρεία του κατασκευάζει και πουλάει πολύ μεγαλύτερο όγκο και ποικιλία αυτοκινήτων από ό, τι η Tesla, αναφερόμενος σε 100 εκατομμύρια οχήματα Toyota στο δρόμο που ανήκουν σε μεμονωμένους, στόλους και άλλους πελάτες σήμερα. Η Toyota αναμένει να πουλήσει περίπου 7,5 εκατομμύρια οχήματα κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2021, η οποία ξεκίνησε την 1η Απριλίου 2020.

Η Tesla, σύμφωνα με εκτιμήσεις, αναμένεται να πουλήσει 500.000 ηλεκτρικά οχήματα το 2020.

H Toyota προσφέρει ένα «πλήρες μενού», αναφερόμενη στον συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης, υβριδικών, ηλεκτρικών οχημάτων καθαρού συσσωρευτή και ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο ιαπωνικός κολοσσός διέδωσε τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα με τη σειρά Prius, η οποία άρχισε να πωλείται το 1997. Έκδοσε επίσης έναν πολύ περιορισμένο αριθμό ηλεκτρικών RAV-4 – μπαταρίας, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρικού RAV-4 δεύτερης γενιάς που πτΟΥΟαρήγαγε σε συνεργασία με την Tesla.

Παρόλο που τα κέρδη της Toyota μειώθηκαν κατά το τελευταίο τρίμηνο, η εταιρεία σημείωσε αύξηση κατά 3% των πωλήσεων από την ευρύτερη βιομηχανία αυτοκινήτων, η οποία ανακάμπτει μετά την πανδημία που μείωσε τις πωλήσεις στην Κίνα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020.