Κάθε δεσμό που θυμίζει τον κρατικό ΟΣΕ κόβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία προσεχώς θα ονομάζεται Hellenic Train, με τον νέο λογότυπο να έχει αποτυπωθεί ήδη στο γρήγορο τρένο, το οποίο εξακολουθεί να κάνει δοκιμαστικά δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη πριν τεθεί επισήμως σε κυκλοφορία ύστερα από αλλεπάλληλες αναβολές.

Το μετασκευασμένο ETR 470.07 Pendolino 93520 AEG, το οποίο έχει φτάσει στην Ελλάδα εδώ και κάποιο διάστημα είναι το τρένο, το οποίο υπόσχεται να μειώσει το χρόνο του ταξιδιού από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από 4 ώρες αρχικά και σε λιγότερες από 3,5 στη συνέχεια. Προυπόθεση βέβαια γι΄αυτό θα είναι η ολοκλήρωση της σηματοδότησης και του ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών), το οποίο καθιστά δυνατή τη διαβίβαση στον μηχανοδηγό πληροφοριών αλλά και τον έλεγχο τήρησης της επιτρεπόμενης ταχύτητας, ώστε να μην μπορεί να υπάρξει υπέρβαση ταχύτητας. Πρόκειται για ένα πολύ κρίσιμο σύστημα, το αν οποίο αν και έχει εγκατασταθεί στο δίκτυο εδώ και περίπου 17 χρόνια, δε λειτούργησε.

Η …Ιταλίδα εδώ και μία τετραετία ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς ανήκει στη Ferrovie dello Stato Italiane, αναμένεται να προγραμματίσει τα πρώτα δρομολόγια με τα νέα τρένα πιθανότατα προς τα τέλη του Ιουνίου ή μέσα στον Ιούλιο. Στην κατοχή της έχει συνολικά πέντε τρένα υψηλών ταχυτήτων με τα πρώτα δύο να βρίσκονται εδώ και τα υπόλοιπα τρία να αναμένονται έως το τέλος του 2021.