Τραμ: Προβλήματα στην τηλεματική αφήνουν «αόρατο» το δίκτυο - Ζητείται λύση εδώ και 5 χρόνια

Σοβαρές καταγγελίες για συνεχιζόμενα και ανεπίλυτα προβλήματα στο σύστημα τηλεματικής των τραμ της Αθήνας φέρνει στο φως το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής (ΣΗΤΑ), κάνοντας λόγο για λειτουργικά κενά και διαστήματα που το σύστημα παραμένει «τυφλό» καθώς είναι αόρατο από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας απειλώντας την ασφάλεια και την αξιοπιστία του δικτύου.

Όπως αναφέρει το ΣΗΤΑ σε ανακοίνωσή του, οι δυσλειτουργίες στο σύστημα εντοπισμού και διαχείρισης των συρμών παραμένουν άλυτες εδώ και τουλάχιστον πέντε χρόνια, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις προς τη διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ., ακόμα και μετά την υποβολή εξώδικων και μηνυτήριας αναφοράς στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΕλλάδα | 18.06.2025 08:38Χάος σε Ποσειδώνος και Κηφισό - Καθυστερήσεις στην Αττική Οδό

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, η τηλεματική εμφανίζει περιοδικές διακοπές λειτουργίας, με αποτέλεσμα συρμοί να κινούνται χωρίς να είναι ορατοί στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας. Ενδεικτικό είναι πρόσφατο περιστατικό κατά το οποίο το σύστημα τέθηκε εκτός για πέντε ώρες, αφήνοντας τους ηλεκτροδηγούς χωρίς επιχειρησιακή καθοδήγηση.

Το πρόβλημα επαναλήφθηκε και στις 15 Ιουνίου, όταν -λόγω αγώνα ποδηλασίας στον Πειραιά- διακόπηκαν τα δρομολόγια του τραμ στο τμήμα Βούλα - ΣΕΦ. Όπως καταγγέλλεται, η τηλεματική αδυνατούσε να ενημερώσει τις ηλεκτρονικές πινακίδες στις στάσεις, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν δρομολόγια που δεν πραγματοποιούνταν και να δημιουργούνται εντάσεις, εξαιτίας των οποίων έρχονταν σε αντιπαράθεση ηλεκτροδηγοί και επιβάτες.

Συχνά τα προβλήματα

Σύμφωνα με τους εργαζομένους, το ζήτημα της μη ορθής απεικόνισης της κυκλοφορίας δημιουργεί προβλήματα συχνά απαιτώντας την επιτόπια παρουσία προσωπικού ακόμα και σε περιπτώσεις ακινητοποίησης συρμών.

Το ΣΗΤΑ καταγγέλλει ότι το σύστημα τηλεματικής, εκτός από τα προβλήματα παρακολούθησης των συρμών, αποτυγχάνει να εξασφαλίσει και βασικές λειτουργίες όπως η δυναμική δρομολόγηση: «Δυστυχώς, όπως είναι γνωστό εδώ και χρόνια, η τηλεματική, ειδικά στο κομμάτι της χειροκίνητης λειτουργίας (δυναμική δρομολόγηση), παρουσιάζει σοβαρότατα προβλήματα. Δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις περιπτώσεις, δεν μπορεί να λειτουργήσει για μεγάλα χρονικά διαστήματα (3ωρες) χωρίς να χρειαστεί επαναφορά (RESET) με αποτέλεσμα να τίθεται εκτός λειτουργίας για περίπου 20 λεπτά κάθε φορά. Αρκετές φορές πάλι η θέση του κάθε συρμού δεν απεικονίζεται στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας κ.α», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Οι εργαζόμενοι υπογραμμίζουν ότι «η ασφάλεια και η απρόσκοπτη μετακίνηση των πολιτών δεν είναι διαπραγματεύσιμες για τους Ηλεκτροδηγούς και τους εργαζομένους της γραμμής Τραμ» και χαρακτηρίζουν μη ανεκτή τη συνέχιση αυτής της κατάστασης. Για τον λόγο αυτό απαιτούν:

  • «Από το Υπουργείο Μεταφορών και τον αρμόδιο υπουργό να επιλύσει το σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας που δημιουργείται με την προβληματική τηλεματική στη γραμμή Τραμ.
  • Από τον υπεύθυνο Γενικό Διευθυντή Συστημάτων της ΣΤΑ.ΣΥ. να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί και να βγει να εξηγήσει στους επιβάτες και στους εργαζόμενους για ποιον λόγο η εταιρία έχει πληρώσει ένα σύστημα που αποδεδειγμένα δεν πληροί τις προδιαγραφές της σύμβασης και έχει τόσα λειτουργικά προβλήματα ασφάλειας».
Διαβάστε ακόμη

«Η μάχη τώρα ξεκινά»: Απειλεί ο Χαμενεΐ, ένα βήμα πριν την εμπλοκή ο Τραμπ - Βομβαρδισμοί και εκατέρωθεν επιθέσεις μεταξύ Ισραήλ και Ιράν

4279e428-3444-46b7-814c-30dd0e16b393.jpg

Σε θέση μάχης τα κόμματα για την προανακριτική για τα Τέμπη - Οι 3 προτάσεις και η διαδικασία

852be022-4d9f-4669-9851-dbe47232d8e2.jpg

Κρατούν 18 μέλη της ελληνικής αποστολής March to Gaza στο αεροδρόμιο του Καΐρου, αναίτια

060cdbe1-7035-485d-896a-124da9af1b7d.jpg

Η «καμπάνα» για τον ΟΠΕΚΕΠΕ που δεν ακούει ο Μητσοτάκης, το σχέδιο Πιερρακάκη για δουλειά μέχρι τα 80 και η φαρσοκωμωδία για την ασυλία του Κ. Αχ. Καραμανλή

ea4ec54f-553c-4664-90fd-a74adcd03130.jpg