Προσωπικός αριθμός μέσω myinfo.gov.gr: Όσα πρέπει να γνωρίζετε – Πώς εκδίδεται, η διαδικασία
Οι πολίτες μπορούν από αύριο, Τρίτη 3 Ιουνίου, να εκδίδουν Προσωπικό Αριθμό (Π.Α.) μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr. Η μεταρρύθμιση σύμφωνα με τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη στοχεύει στην αναβάθμιση της παροχής των δημόσιων υπηρεσιών, καθώς και στην αντιμετώπιση των χρόνιων κενών στη διασύνδεση κρατικών μητρώων, που είχαν ως συνέπεια την ταλαιπωρία των πολιτών και τον περιορισμό της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών.
Ο Π.Α. επιτελεί δύο βασικές λειτουργίες. Πρώτον, λειτουργεί ως ενιαίος αριθμός ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο, καταργώντας την ανάγκη ύπαρξης πολλαπλών αριθμών. Δεύτερον, συμβάλλει καθοριστικά στη διόρθωση σφαλμάτων και ασυνεπειών που προέρχονται από την πολυδιάσπαση και την έλλειψη διασύνδεσης μεταξύ των κρατικών μητρώων, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας παροχής δημοσίων υπηρεσιών. Μέχρι σήμερα, οι πολίτες διέθεταν τέσσερις διαφορετικούς αριθμούς ταυτοποίησης. Πλέον, με τον Π.Α., διασφαλίζεται ότι στα βασικά μητρώα του κράτους τηρούνται τα ίδια, επιβεβαιωμένα και ορθά στοιχεία για κάθε πολίτη, με απόλυτο σεβασμό και προστασία των προσωπικών δεδομένων. Σημειώνεται ότι ο Π.Α. χορηγείται μόνο μία φορά σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δεν μεταβάλλεται. Από 5 Σεπτεμβρίου ο Π.Α. θα αποδοθεί αυτόματα σε όλους τους πολίτες που δεν έχουν μεριμνήσει για την έκδοσή του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΕλλάδα | 02.06.2025 12:40 Προσωπικός αριθμός: Είναι υποχρεωτικός, θα βγαίνει μια φορά και θα αναγράφεται στις ταυτότητες - Πώς θα τον βγάλετε
Για την κατανόηση της χρησιμότητας του προσωπικού αριθμού, τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη δίνουν 34 αναλυτικές απαντήσεις σε ισάριθμες ερωτήσεις.
Όλες οι απαντήσεις για τον προσωπικό αριθμό
1. Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός (Π.Α.) και ποιος είναι ο σκοπός του;
Ο Π.Α. αποτελεί το στοιχείο επαλήθευσης της ταυτότητας των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του Δημόσιου Τομέα
2. Πότε θα ξεκινήσουν οι πολίτες να «βγάζουν» Π.Α.;
Από την Τρίτη 3 Ιουνίου οι πολίτες θα μπορούν να μπαίνουν στη σελίδα pa.gov.gr, όπου θα υπάρχει οδηγός με αναλυτικές οδηγίες. Από τη σελίδα αυτή, θα οδηγούνται στην πλατφόρμα myinfo.gov.gr για να εκδώσουν Π.Α.
3. Αν ένας πολίτης δεν έχει ΑΦΜ, μπορεί να εκδώσει Π.Α.;
Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση του Π.Α. είναι η ύπαρξη ΑΦΜ. Συνεπώς, ένας πολίτης για να εκδώσει Π.Α. θα πρέπει προηγουμένως να αιτηθεί από την ΑΑΔΕ χορήγηση ΑΦΜ.
4. Ο πολίτης πρέπει πρώτα να βγάλει Π.Α. και μετά νέα ταυτότητα; Μπορεί να βγάλει Π.Α. μαζί με νέα ταυτότητα;
Ο πολίτης πρέπει πρώτα να βγάλει Π.Α. και μετά νέα Ταυτότητα. Για την έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας απαιτείται να έχει προηγηθεί η έκδοση Π.Α. ή να μην έχει ολοκληρωθεί η έκδοση του Π.Α. χωρίς όμως υπαιτιότητα του πολίτη. Η απόδοση του Π.Α. γίνεται μέσω της πλατφόρμας myinfo.gov.gr για τους πολίτες που έχουν κωδικούς taxisnet.
5. Σε περίπτωση που ένας πολίτης έχει ήδη εκδώσει νέου τύπου Δελτίο Ταυτότητας χρειάζεται να την αντικαταστήσει;
Οι πολίτες που έχουν ήδη εκδώσει νέου τύπου Δελτίο Ταυτότητας χωρίς την αναγραφή του Π.Α, δε χρειάζεται να εκδώσουν νέο. Τα νέου τύπου Δελτία Ταυτότητας που δε διαθέτουν Π.Α., ισχύουν κανονικά μέχρι την αντικατάστασή τους ή μέχρι την ημερομηνία λήξης τους.
6. Αν ένας πολίτης που έχει ήδη εκδώσει νέου τύπου Δελτίο Ταυτότητας χωρίς την αναγραφή του Π.Α., επιθυμεί να εφοδιαστεί εκ νέου με Δελτίο Ταυτότητας που τον αναγράφει, τι γίνεται;
Στην περίπτωση που ένας πολίτης, ενώ διαθέτει νέου τύπου Δελτίο Ταυτότητας, επιθυμεί να το αλλάξει προκειμένου να αναγράφεται ο Π.Α., μπορεί να αιτηθεί την αντικατάσταση του εγγράφου του, ακολουθώντας τη συνήθη διαδικασία και υποβάλλοντας τα δικαιολογητικά για την έκδοση δελτίου (προγραμματισμός ραντεβού, παράβολα έκδοσης κλπ.).
7. Πώς μπορεί να εκδώσει Π.Α. ένας πολίτης που δεν έχει κωδικούς taxisnet ή/ και δε διαθέτει τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. ένας ηλικιωμένος
Οι πολίτες που δεν έχουν κωδικούς taxisnet ή/ και δε διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες (για παράδειγμα πολίτες που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες), θα μπορούν να εξυπηρετηθούν για την έκδοση του Π.Α. από τα ΚΕΠ, καθώς και τις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.
8. Είναι ασφαλής ο Π.Α.;
Ο Π.Α. δεν είναι αριθμός πρόσβασης σε κάποιο μητρώο. Ο Π.Α. είναι αριθμός ταυτοποίησης και ως τέτοιος είναι απολύτως ασφαλής.
9. Ποια στοιχεία δεν μπορεί να διορθώσει ο πολίτης; Τί πρέπει να κάνει αν διαπιστώσει λάθος ή /και λάθη στα στοιχεία με τα οποία είναι εγγεγραμμμένος στο Μητρώο Πολιτών;
Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας και στη συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί ορθά κάποιο από τα ακόλουθα: Όνομα, Επώνυμο, Όνομα Πατέρα, Όνομα Μητέρας και Ημερομηνία Γέννησης, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο όπου είναι εγγεγραμμένος για να κάνει την απαιτούμενη διόρθωση.
10. Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι ο Π.Α. αποτελεί ένα «εργαλείο» συλλογής των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.
Ο Π.Α. κάνει δύο βασικά πράγματα: Πρώτον αποτελεί έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης του πολίτη για την εξυπηρέτησή του σε όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου και το δεύτερο είναι ότι βοηθά τους πολίτες που ταλαιπωρούνται εξαιτίας λαθών στα μητρώα του κράτους, ενώ αντιμετωπίζει χρόνια κενά στη διασύνδεση κρατικών μητρώων και με τον τρόπο αυτό έρχεται να βελτιώσει την παροχή υπηρεσιών από το Δημόσιο. Κι όλα αυτά με απόλυτη προστασία των προσωπικών Δεδομένων. Πλέον ο Π.Α. διασφαλίζει ότι στα 4 βασικά μητρώα του κράτους και στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ), οι πολίτες έχουν κοινά, επιβεβαιωμένα και ορθά στοιχεία. Εκείνοι που αντιδρούν στον Π.Α., γιατί δεν αντιδρούσαν μέχρι σήμερα και στους άλλους διαφορετικούς αριθμούς με τους οποίους κάθε πολίτης είναι εγγεγραμμένος στα διαφορετικά μητρώα του Κράτους;
11. Πώς διασφαλίζεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων;
Η προστασία των προσωπικών δεδομένων διασφαλίζεται μέσω της συμμόρφωσης με τους αυστηρούς κανόνες που θέτει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ). Ο Π.Α. έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να κάνει τη ζωή των πολιτών πιο εύκολη, αλλά και να λειτουργήσει ευεργετικά για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων, ενισχύοντας την ασφάλεια των συναλλαγών του πολίτη με το δημόσιο.
12. Πώς επιτυγχάνεται η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων με τον Π.Α.;
Η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων με τον Π.Α. επιτυγχάνεται με τους ακόλουθους τρόπους:
Με τον έλεγχο και την επαλήθευση ταυτότητας φυσικού προσώπου, η οποία πραγματοποιείται σε ένα σημείο με αυξημένα μέτρα ασφαλείας και με αποτελεσματικό τρόπο.
Με την ταυτοποίηση που γίνεται βάσει ενός στοιχείου (αναγνωριστικού αριθμού) και όχι βάσει συνόλου προσωπικών στοιχείων (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης) των οποίων ελλείψεις και σφάλματα στην καταχώριση στα μητρώα λειτουργούν ανασταλτικά ως προς την επιτυχία της ταυτοποίησης.
Με το γεγονός ότι το φυσικό πρόσωπο εκθέτει τα ελάχιστα δυνατά στοιχεία για την ταυτοποίησή του.
Επειδή μειώνεται το διοικητικό βάρος που προκύπτει από τη χειροκίνητη και αποσπασματική επικαιροποίηση, τη διασταύρωση και την εισαγωγή στοιχείων και περιορίζεται η πιθανότητα σφάλματος από πολλαπλές καταχωρίσεις.
Με την εφαρμογή μηχανισμών προστασίας δεδομένων ήδη από το σχεδιασμό (by design) και εξ ορισμού (by default) κατά την υλοποίηση του Π.Α..
13. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι με τον Π.Α. θα υπάρξει «φακέλωμα» του πολίτη; Ποια είναι η απάντηση σε αυτούς τους ισχυρισμούς;
• Ακριβώς το αντίθετο! Ο Π.Α. δεν είναι φακέλωμα για τους πολίτες. Ο Π.Α. είναι η λύση σε χρόνιες παθογένειες που ταλαιπωρούσαν τους πολίτες λόγω των πολλαπλών μητρώων, όπου τηρούνται τα στοιχεία τους. Ο Π.Α. είναι η απελευθέρωση του πολίτη από τη χρόνια ταλαιπωρία με απόλυτη θωράκιση των προσωπικών του δεδομένων. Το κράτος πρέπει να είναι ενιαίο με αυστηρούς κανόνες ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών και όχι διαιρεμένο σε επιμέρους οργανισμούς-σιλό, όπου ο καθένας δεν λογοδοτεί πουθενά για τη χρήση των δεδομένων των πολιτών με αποτέλεσμα να ζητούνται διαρκώς τα ίδια στοιχεία από τους πολίτες μεταξύ διαφορετικών οργανισμών. Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη χρησιμότητα του Π.Α. πρωτίστως για τους πολίτες, οι οποίοι θα ταυτοποιούνται μια φορά για κάθε συναλλαγή τους με το δημόσιο, χωρίς περιττή γραφειοκρατία και ταλαιπωρία.
14. Πόσες φορές χορηγείται ο Π.Α. σε κάθε φυσικό πρόσωπο; Μπορεί ο Π.Α. να αλλάξει;
Ο Π.Α. χορηγείται μόνο μία φορά (άπαξ) σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δε μεταβάλλεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του.
15. Από τι αποτελείται ο Π.Α.;
Ο Π.Α. αποτελείται από 12 αλφαριθμητικά στοιχεία, εκ των οποίων τουλάχιστον 9 είναι αριθμητικά. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει 3 αλφαριθμητικά στοιχεία ως πρόθεμα και τα 9 αριθμητικά στοιχεία του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του φυσικού προσώπου κατά την έκδοση.
16. Ποια στοιχεία επιτρέπονται στα αλφαριθμητικά του Π.Α.;
Επιτρέπονται μόνο τα ψηφία 0 έως 9 και τα κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο. Το τρίτο στοιχείο είναι αλφαβητικό και λειτουργεί ως "check digit" για έλεγχο εγκυρότητας.
17. Πώς και πότε εκδίδεται ο Π.Α.;
Μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr, όπου ο πολίτης αφού επιβεβαιώσει τα στοιχεία του, θα εκδίδει τον Π.Α. Για τους πρώτους 3 μήνες από την έναρξη απόδοσης Π.Α., ο πολίτης μπορεί να επιλέξει 2 από τα 3 αλφαριθμητικά στοιχεία. Από τις 5 Σεπτεμβρίου και έπειτα θα αποδίδεται αυτόματα Π.Α. στους πολίτες που δεν έχουν μεριμνήσει για την έκδοσή του.
18. Ποιο είναι το σημερινό μοντέλο ταυτοποίησης των πολιτών στην Ελλάδα και ποια τα προβλήματα του;
Κυριαρχεί το αποκεντρωμένο μοντέλο, όπου ο κάθε φορέας ταυτοποιεί απευθείας τους πολίτες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλαπλά και ανεξάρτητα μητρώα (π.χ. ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, Αριθμός Πολίτη, ΑΔΤ) με διαφορετικό τρόπο ενημέρωσης του καθενός. Αυτό δημιούργησε διαφορές, ασυνέπειες και προβλήματα στην επικαιροποίηση των δεδομένων και στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
19. Γιατί κρίθηκε απαραίτητος ο Π.Α.;
Για την επίτευξη μιας ενιαίας ψηφιακής πολιτικής, που θα επιτρέπει την ασφαλή και αυτοματοποιημένη ταυτοποίηση των φυσικών προσώπων σε όλο τον δημόσιο τομέα, την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των συστημάτων, την προστασία της ιδιωτικότητας και την καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων.
20. Ποια είναι τα βασικά οφέλη από την ενσωμάτωση του Π.Α. στα δελτία ταυτότητας;
Η ενσωμάτωση του Π.Α. στην ταυτότητα δημιουργεί μονοσήμαντη σύνδεση μεταξύ φυσικής και ψηφιακής ταυτοποίησης, ενισχύοντας την ασφάλεια.
Επιτυγχάνεται καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και αποτελεσματικότερος έλεγχος από το δημόσιο.
Διευκόλυνση χρήσης και υπόμνηση του Π.Α. στον πολίτη
21. Πώς μπορεί να τροποποιήσει ο πολίτης τα στοιχεία επικοινωνίας του;
Μόνο μέσω του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) στο emep.gov.gr.
22. Τι γίνεται όταν ο πολίτης εντοπίσει ότι κάποιο στοιχείο είναι λάθος;
Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ και στην συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί εκεί ορθά, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο του Δήμου που ανήκει για να τα διορθώσει.
23. Πώς ολοκληρώνεται η επιβεβαίωση των στοιχείων;
Ο πολίτης επιλέγει «Υποβολή» της υπεύθυνης δήλωσης των στοιχείων και όλα τα μητρώα ενημερώνονται αυτόματα με τα σωστά στοιχεία.
24. Ποιοι μπορούν να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία ή/και να εκδώσουν Π.Α. για ανήλικα άτομα;
Οι έχοντες την επιμέλεια. Αν η σχέση επιβεβαιώνεται ηλεκτρονικά (π.χ. κοινή ή συσχετιζόμενη μερίδα), η διαδικασία γίνεται μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr. Διαφορετικά, απαιτείται επίσκεψη σε ΚΕΠ/Προξενείο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
25. Μπορεί ο πολίτης να επιβεβαιώσει ή να διορθώσει στοιχεία για άλλα πρόσωπα;
Ναι, μπορεί να το κάνει για τα ανήλικα τέκνα του ή για πρόσωπα υπό την επιμέλεια/δικαστική συμπαράστασή του.
26. Πώς εξυπηρετούνται άτομα υπό δικαστική συμπαράσταση;
Με φυσική παρουσία σε ΚΕΠ και προσκόμιση σχετικών δικαιολογητικών.
27. Πώς εξυπηρετούνται κάτοικοι εξωτερικού;
Μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή myinfo.gov.gr αν διαθέτουν διαπιστευτήρια TAXISnet. Εναλλακτικά, εξυπηρετούνται σε Προξενική Αρχή με δικαιολογητικά.
28. Τι γίνεται αν κάποιος δεν επιβεβαιώσει τα στοιχεία του;
Δεν έχει τη δυνατότητα έκδοσης Π.Α. με επιλογή των 2 αλφαριθμητικών στοιχείων στην εφαρμογή myinfo.gov.gr ή σε ΚΕΠ ή έμμισθη Προξενική Αρχή.
29. Τι ισχύει για τους Πολίτες Τρίτων Χωρών;
Μπορούν να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία τους και να εκδώσουν Π.Α., εφόσον έχουν ΑΦΜ. Δεν είναι ακόμη διαθέσιμη η δυνατότητα διόρθωσης στοιχείων στα μητρώα για φυσικά πρόσωπα που δεν είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών. Το Μητρώο Πολιτών Τρίτων Χωρών θα ενσωματωθεί στην εφαρμογή myinfo.gov.gr, σε μελλοντική έκδοση.
30. Ποιοι είναι οι διαθέσιμοι τρόποι έκδοσης του Π.Α.;
Υπάρχουν τρεις τρόποι:
Α. Μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr
Β. Μέσω εξυπηρέτησης από ΚΕΠ, με αυτοπρόσωπη παρουσία
Γ. Μέσω εξυπηρέτησης από Προξενική Αρχή, επίσης με αυτοπρόσωπη παρουσί
31. Τι απαιτείται για την έκδοση Π.Α. μέσω ΚΕΠ ή Προξενικής Αρχής;
Αυτοπρόσωπη παρουσία (εκτός από περιπτώσεις πλήρους στερητικής δικαστικής συμπαράστασης)
Προσκόμιση δικαιολογητικών
32. Πώς γίνεται η έκδοση του Π.Α.;
Ο πολίτης εισέρχεται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr
Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα στοιχεία του
Ο πολίτης επιλέγει «Έκδοση Π.Α.»
Ένα πρόθεμα 3 αλφαριθμητικών ψηφίων
Επιλογές για τα 2 πρώτα ψηφία: 10 αριθμοί (0–9) και 14 γράμματα του ελληνικού αλφάβητου με αντίστοιχα ομόγραφα στο λατινικό
Το 3ο ψηφίο παράγεται αυτόματα για τον έλεγχο εγκυρότητας (check digit) του Π.Α.
Ο πολίτης επιλέγει «Έκδοση Π.Α.»
33. Τι απαιτείται για την πρόσβαση στην υπηρεσία myinfo.gov.gr;
Κωδικοί TAXISnet (ΓΓΠΣΨΔ)
Εγγραφή κινητού τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) για χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (SMS/OTP)
34. Τι δυνατότητες προσφέρει η εφαρμογή myinfo.gov.gr στους πολίτες;
Να ενημερωθεί για το πώς εμφανίζονται τα στοιχεία του στα μητρώα του Δημοσίου
Να επιβεβαιώσει ή να αιτηθεί διόρθωση των προσωπικών του στοιχείων
Να εκδώσει Π.Α. (με επιλογή των 2 πρώτων ψηφίων)
Να χρησιμοποιήσει τις ίδιες δυνατότητες για:\
Ανήλικα προστατευόμενα μέλη
Πρόσωπα υπό την επιμέλεια ή δικαστική του συμπαράσταση (μέσω ΚΕΠ ή έμμισθων Προξενικών Αρχών).
Πώς εκδίδεται ο προσωπικός αριθμός
Οι πολίτες για την έκδοση του Π.Α. ακολουθούν τα εξής βήματα:
- Eισέρχονται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με χρήση των κωδικών TaxisNet και χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (OTP), που λαμβάνουν στο κινητό που έχουν καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep.gov.gr).
- Μέσα της εφαρμογής, αποκτούν μια ολοκληρωμένη εικόνα των στοιχείων τους με βάση το Μητρώο Πολιτών και επιβεβαιώνουν τους αναγνωριστικούς αριθμούς που συνδέονται με τα μητρώα: α) Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, β) Φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), γ) Ενιαίο Μητρώο Α.Μ.Κ.Α.-Ε.Μ.Α.Ε.Σ. της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.Δ.ΙΚ.Α.) Α.Ε., δ) Μητρώο Δελτίων Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών που τηρεί η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.), ε) ΕΜΕπ (emep.gov.gr) που τηρεί η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
- Στη συνέχεια, επιλέγουν «Επεξεργασία στοιχείων» και επιβεβαιώνουν, επιλέγοντας «σωστό» και «λάθος» για τα παρακάτω: Ονοματεπώνυμο και ημερομηνία γέννησης, όπως αντλούνται από Δημοτολόγιο, Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, ΑΦΜ, στοιχεία επικοινωνίας (αριθμό κινητού τηλεφώνου, email και διεύθυνση) που μπορούν να μεταβληθούν μόνο μέσω ΕΜΕπ. Σε περίπτωση που επιλέξουν «λάθος» για κάποιο στοιχείο, συμπληρώνουν το διορθωμένο στο αντίστοιχο πεδίο.
- Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ και στην συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί εκεί ορθά, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο του Δήμου που ανήκει για να τα διορθώσει.
- Ακολούθως, προκειμένου να εκδώσουν τον Π.Α. επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.» και ύστερα διαλέγουν τα δύο πρώτα ψηφία σε αναδυόμενο πεδίο (drop down). Επιλέγουν μεταξύ 24 αλφαριθμητικών ψηφίων, 10 αριθμητικά (0-9) και 14 κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο. Το τρίτο κατά σειρά ψηφίο είναι αλφαβητικό και παράγεται αυτόματα και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της εγκυρότητας του Προσωπικού Αριθμού (check digit).
- Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τους πολίτες να επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.». Επιπλέον, οι πολίτες επιβεβαιώνοντας τα στοιχεία τους στην εφαρμογή myinfo.gov.gr, έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες επιβεβαίωσης ή διόρθωσης στοιχείων και έκδοσης Π.Α. και για τα ανήλικα τέκνα τους, εφόσον αυτά διαθέτουν ΑΦΜ.
- Οι κάτοικοι του εξωτερικού, που διαθέτουν κωδικούς TaxisNet, εκδίδουν κανονικά Π.Α. μέσω του myinfo.gov.gr. Όσοι δε διαθέτουν κωδικούς TaxisNet ή δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες, όπως για παράδειγμα πολίτες που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, θα μπορούν να εκδίδουν Π.Α. στα ΚΕΠ, καθώς και στις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.
- Οι πολίτες μπορούν να βρουν αναλυτικές πληροφορίες για τον Π.Α. και σχετικές ερωτοαπαντήσεις στο pa.gov.gr και από εκεί θα έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή myinfo.gov.gr
Ινδία: Τουλάχιστον 34 νεκροί από πλημμύρες και κατολισθήσεις - Συγκλονιστικές εικόνες

«Ιστός της Αράχνης»: Πώς η τολμηρή αντεπίθεση του Κιέβου αναγκάζει τη Ρωσία να αλλάξει την αντιαεροπορική της άμυνα

«Δεν μπορώ να πάρω ανάσα»: Τροχαίο ατύχημα για τη Ματθίλδη Μαγγίρα

«Τελεσίγραφο» Μητσοτάκη για τη βία στα πανεπιστήμια: Έκπτωση Πρυτάνεων αν δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους
